nieuwe videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruud83

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2008
hallo,

ik heb een tijdje geleden de msi geforce 9800 gtx+ gekocht, maar kreeg hier problemen mee.
de computer liep vaak vast, en kreeg blokjes in het beeld.
en nou wil ie nieteens meer opstarten.

de videokaart zou het wel moeten doen in mijn pc.
hij is ook niet kapot, want ik heb hem al een keer terug gestuurd, en toen hebben ze m getest.

voor zover ik weet heeft ie ook geen compaliteits problemen met de rest van m'n computer.
dus snap eigenlijk niet waar het aan ligt, denk misschien mijn moederbord, want deze is 3 jaar oud, maar toch zou ie m wel aan moeten kunnen.

ik heb de videokaart weer terug gestuurd. bij de winkel wisten ze ook niet waar het aan lag.

dit heb ik in m''n pc:

Asus M2N32-SLI Deluxe mobo
AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.1 Ghz CPU
4GB DDR2 800 Mhz geheugen van kingston
Coolermaster Realpower 550 Watt ATX2.0 SLI voeding

ik krijg de dagwaarde van de videokaart terug, dit is ongeveer 175 euro.

ik heb dus een andere videokaart nodig, maar weet niet welke ik moet nemen.

ik dacht misschien de gewone 9800 gtx (dus niet de gtx+), maar ik ben bang dat ik dan weer dezelfde problemen krijg.

de geforce 260 gtx is ook goed (nog beter), alleen misschien krijg ik dan weer hetzelfde omdat dit een nog nieuwer model is.
deze kaart is ook duurder, en dan zou ik er 100 euro bij moeten leggen. heb ik er wel voor over, maar dan moet ie het wel goed doen.

ik ben nogal bang dat als ik straks weer zo'n high end videokaart erin doe, dat ik weer problemen krijg, en zit ook te denken aan een wat oudere videokaart, mischien een 8 series ofzo. liever geen ati, hou het liever bij nvidia.
maar het moet wel een goeie zijn.

heeft iemand suggesties? of misschien dezelfde problemen met nieuwere type videokaarten op een wat ouder moederbord?

gr. ruud

kan je niet eerst met je computer naar een winkel gaan en uit laten zoeken welk onderdeel kapot is, en daarna pas een nieuwe videokaart kopen.

er is geen onderdeel kapot in mijn computer.

ik heb nu mijn oude videokaart erin zitten (geforce 7600gt) en hij doet het perfect.

het ligt echt aan de videokaart

of niet perfect natuurlijk, wel lelijk beeld bij cod waw. maar verder geen problemen

heb je wel een voedingskabel op de videokaart gezet?

yep

2 zelfs

die videokaart heeft 2 pci-e 6 pin connectors nodig, vreet aardig wat stroom dus.

ik heb trouwens al wat videokaarten bekeken, en heb besloten om toch een wat ouder model te nemen.
want die 260gtx heeft min 500 watt nodig, en 550 watt vind ik dan toch iets te weinig, denk dat je met zo'n kaart beter iets van 700 watt kunt hebben, en ik heb geen geld om ook nog nieuwe voeding te kopen.

maar nu zit ik dus te twijfelen tussen de 9600 gt en de 9800 gt.
weet niet welke beter is.

heb ook weer ergens gelezen dat de 8800 gt ook wel goed is, zelfs beter als de 9600 gt, maar weet niet of dit klopt. de ene heeft wel meer geheugen als de andere, maar volgens mij zegt dit niet zoveel, want veel van die nieuwste gtx kaarten hebben maar 512 mb.

weet iemand welke ik het beste kan nemen?

gezien je systeem kan die 260 makkelijk op die voeding van je.
die 500watts is een advies.die zal nooit de 550 verbruiken.

maar goed het is aan jezelf

oke,

ja dan moet ik ff kijken welke ik neem. die gtx260 is wel veel beter als die andere.

maar over die voeding. ik heb wel een keer problemen ermee gehad.

ik had eerst een sata hardeschijf op een molex aansluiting zitten ipv sata, en toen wou m'n computer niet goed opnieuw opstarten.

toen ik m op sata had aangesloten deed ie het wel weer.

dus ik vertrouw m'n voeding ook niet zo, als ie bij een hardeschijf al problemen geeft, zou die dan geen problemen kunnen krijgen met zo'n videokaart die zoveel stroom nodig heeft?

had dit niet gemeld, maar dat kwam net ineens bij me op. weet niet of het er wat mee te maken heeft.

pfff fijn dat je nu meld.:D

laat ik het zo zeggen.indien je voeding goed dan heeft ie geen problemen met een 260.

wat er aan de hand was bij je kan ik hiervandaan verders niet beoordelen.

ja stom, had ik ff moeten zeggen, maar was al een tijdje geleden.

maar dan zou er dus misschien iets mis moeten zijn met m'n voeding.
maar dan is het wel raar dat ie het nou wel gewoon doet dan, dan zou ie wel meer problemen moeten hebben lijkt me.

maar ja,
het lijkt me iig verstandig om dan maar een wat oudere videokaart te kopen die minder stroom verbruikt, dit scheelt trouwens ook in de kosten.

dus dan mijn vraag nog een keer, welke zou ik dan het beste kunnen nemen?

heb zelf echt geen idee.

Wat _emile_ zegt eerst nar de computer winkel kijken
wat er aan de hand zo kom je niet ver te miste vind ik

er is hier geen goeie computer winkel in de buurt.
die winkel waar ik de videokaart heb gekocht is te ver weg om 'm heen te brengen.

ik heb voor de rest ook helemaal geen problemen met m'n computer, alleen toen ik die 9800 gtx erin had zitten.
en ik heb ooit wat opstart problemen gehad met m'n hardeschijf, maar daar heb ik nu ook nooit meer last van.

ik moet sowieso die kaart ruilen tegen een andere, want m'n geld krijg ik niet terug.
ik kies toch liever een wat oudere kaart, voor de zekerheid.
ik heb namelijk nu ook een oude kaart erin zitten en m'n computer doet het nu goed.

maar goed, ik zie wel welke kaart ik neem.

iig bedankt voor jullie reacties.

nou ik zou nooit van mijn leven een snelle kaart inruilen voor een langzamere kaart.

gewoon de plaatselijke pc doktor om raad plegen.

daarlijk was het een makkelijk te verhelpen probleem en zit jij met een slome kaart.

ik ga ook geen slome kaart halen natuurlijk.

misschien iets slomer als die 9800gtx, dat maakt me niet uit.
ik heb tenslotte nu een 7600 gt erin zitten, dus ik ga er sowieso op vooruit.

maar ik weet dus niet welke kaart het beste kan halen, daarom vroeg ik hier ook om hulp.

ik kan die gtx260 wel halen, maar dan moet ik 100 euro erbij betalen.
en misschien ook wel een nieuwe voeding van weet ik het hoeveel.

misschien ook niet, en doet ie het wel met deze voeding, maar ik loop liever geen risico.
zit op het moment ook wat krap bij kas.

als ik een wat oudere kaart koop onder de 175 euro, waar ik ook goed mee kan gamen, kost het me ook geen extra geld.
en als ik er dan problemen mee krijg stuur ik binnen 8 dagen weer terug en krijg ik m'n geld terug. en dan kijk ik wel wat ik doe.

en zo'n makkelijk probleem is het niet, want ik heb echt alles geprobeerd om die kaart aan de praat te krijgen.
behalve m'n moederbord/voeding vervangen. maar da's nogal een dure grap.

bij informatique hadden ze ook geen idee wat het zou kunnen zijn, behalve compaliteits problemen met mijn moederbord, maar dat wisten ze ook niet zeker.

maar de rede dat ik dit topic maakte was voor een alternatief voor die 9800gtx.
zit nu dus te twijfelen tussen die 4 die ik hierboven heb beschreven, en dat zijn volgens mij geen slome kaarten. ja misschien als je ze vergelijkt met de gtx295 van 500 euro.

dus als iemand daar nog suggesties over heeft, zou ik dat zeer op prijs stellen.

nee ik vergelijk het met een 9800gtx, en dan zou ik nooit eropachteruit willen gaan voor de zelfde prijs

9800GT, dan ga je nog het minste achteruit

ik ga er niet op achteruit want in eerste instantie was het de bedoeling dat ik een betere kaart wou kopen als die 7600 gt.

m'n computer laten checken bij een "pc dokter" is ook wel een goed idee, maar die zit hier helaas niet (iig geen goeie, die hier zit is echt heel slecht).
anders had ik dat meteen wel laten doen toen die 9800gtx er nog in zat.

het liefst zou ik ook gewoon m'n geld terug willen, en willen sparen voor die gtx260 en dan eventueel nieuwe voeding, of wat er voor nodig is erbij halen. maar dat kan helaas niet, kan hem alleen maar ruilen tegen een andere.

maar misschien dat ik die 9800 gt wel ga halen dan, is iig beter als die 7600 gt die er nu in zit, wat een lelijk beeld zeg.

vind het trouwens wel vreemd dat die 9800 gt een stuk goedkoper is dan de 8800 gt.
die 8800 is net zo duur als wat die 9800gtx nu kost.

ik heb me bedacht. ik ga toch de 260gtx halen :D

ik heb die winkel gebeld, en als die het niet doet kan ik ''m terug sturen samen met m''n mobo en voeding. en gaan ze kijken wat er aan de hand is.

kost wel wat geld, maar dan doet ie het tenminste wel goed.

heb ook gekeken op een hardware test site, en daar kwamen die oudere videokaarten toch wel erg slecht uit vergeleken met deze.

maar iig bedankt voor jullie reacties.

gr. ruud

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan