Nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

quine

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jun 2009
Hoi,

Ik ben van plan mijn videokaart te verkopen (GF 8800GTS) en een nieuwe aan te schaffen, omdat deze kaart bij lange na niet meer de grote spellen (GTAIV) op hoge settings kan draaien. Mijn budget ligt op de 130 euro, daarom dacht ik zelf aan de 9600GT. Is dat verstandig? Zo nee, welke is een beter keus? Mijn systeem ziet er zo uit:

Operating System: Windows Vista™ Home Premium (6.0, Build 6001) Service Pack 1
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs), ~2.4GHz
Memory: 3582MB RAM

Thnx!

Hoi,

Ik ben van plan mijn videokaart te verkopen (GF 8800GTS) en een nieuwe aan te schaffen, omdat deze kaart bij lange na niet meer de grote spellen (GTAIV) op hoge settings kan draaien. Mijn budget ligt op de 130 euro, daarom dacht ik zelf aan de 9600GT. Is dat verstandig? Zo nee, welke is een beter keus? Mijn systeem ziet er zo uit:

Operating System: Windows Vista™ Home Premium (6.0, Build 6001) Service Pack 1
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs), ~2.4GHz
Memory: 3582MB RAM

Thnx!
Waar haal jij opeens die 9600 GT vandaan? Vergelijk het met kopen van een Volkswagen Golf terwijl je nu een Passat hebt (even afhankelijk van de hoeveelheid mem / versie 8800 GTS die je hebt)

Als je persé Nvidia wilt hebben moet je denken aan een GTX260 om er een beetje op vooruit te gaan. Een veel interessante keuze zou de AMD 4870 zijn. Die verschilt nauwelijks van de Nvidia, maar hij past wel precies in je budget, daar waar de 260 enkele tientjes hoger uitkomt.

Het testje is al weer verouderd, maar alle 4 de kaarten die we tot nu besproken hebben, staan in de tabel : Klik

Laatst bewerkt:
eerder slechter...

Wil je een stap zetten dan minimaal de HD4870, of de GTX260.
Lager is zinloos.

En de GTX295 is een debiele tip als iemand het zelf over een 9600GT heeft..

eerder slechter...

Wil je een stap zetten dan minimaal de HD4870, of de GTX260.
Lager is zinloos.

En de GTX295 is een debiele tip als iemand het zelf over een 9600GT heeft..

Ik zei zelf ookal dat het buget niet helemaal aan de eisen voldeet, maar als hij GTA4 op allerhoogste settings wilt spelen, is de GTX295 tog wel een soort van vereist...
Naja, de eerdere versies zoals de 285 etc. kunnen het ook denk ik wel :O...

Me conclusie is, zet die 9600GT uit je hoofd ;)

Ik ben altijd weer heel erg blij als een topicstarter terugreageert. Dan weet je in ieder geval weer waarom je het allemaal doet............

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan