Nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cooleroeney

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2008
Hallo,

Een aantal dagen geleden is mijn videokaart kapot gegaan (8500GT 258mb) en nu heb ik een nieuwe nodig :(
Maar in mijn pc zit maar een 250 watt voeding. (Acer T660 met alle fabrieks onderdelen behalve Videokaart). Nu heb ik niet zo'n heel veel zin om een nieuwe voeding te kopen. Dus wat is de beste video kaart die ik kan krijgen met 250 watt?

m.v.g. Jeroen

Laatst bewerkt:
Je kan een Ati Radeon X1650 nemen, die werkte bij mij prima op 250 watt.
Heb er nog ééntje liggen.

Hoger kan haast niet...
Zelfs de Ati Radeon 2000 series hebben nog minstens zo'n 350 watt nodig.
Zelf heb ik toen ik mij HD4670 kocht gelijk maar een OCZ voeding van 500 watt gekocht.
Was niet gek duur, zo'n €60.

ik zou voor de 2600pro gaan een suıper kaart zeer tevrede met 250watt red je wel zelfs ik red het

Dus ik heb besloten er toch maar een voeding bij te kopen en zat te denk aan Deze

En dan neem ik Deze als videokaart. Kan dat allemaal? Qua voeding enzo?

M.v.g. Jeroen

Laatst bewerkt:
Dus ik heb besloten er toch maar een voeding bij te kopen en zat te denk aan Deze

En dan neem ik Deze als videokaart. Kan dat allemaal? Qua voeding enzo?

M.v.g. Jeroen
Zou kunnen, al heeft die OCZ wel een lange levertijd.
Voordeel is dat ik ook een OCZ, 500 watt met een soortgelijke efficiëntie heb.
Die werkt wel goed.

Over de videokaart.
Als je nog een paar tientjes bijlegt kan je deze kopen: http://www.alternate.nl/html/produc...+kaarten&l2=PCIe+kaarten+ATI&l3=Radeon+HD4000
Dit is mijn kaart en wat het belangrijke hieraan is dat deze de hoogste kaart is met een rechtstreekse VGA aansluiting.
Ik neem aan dat je scherm VGA is en als je nog een kaart hoger neemt, dan moet je een adapter nemen en dit schijnt trager te werken, met name met het scherm opstarten.

wat is de rest van je systeem?
500watt is wel Hééél veel van het goeie, voor een 9500gt.
die slurpt net zo veel, misschien iets meer dan een 8500gt.
in theorie zou het moeten kunnen op je huidige voeding, 300watt is dan ook meer dan genoeg als je een andere voeding wilt hebben.

De voeding is oke, heb zelf ook een OCZ,

voor de videokaart :zou ik een HD4850, of 4870 nemen, die zijn vrij goedkoop!

Laatst bewerkt:
Ik kan nu de rest van mijn pc niet posten omdat ik op mn stage zit :confused:
Ik weet wel dat ik een Acer AL 1706 beeldscherm heb. Of die een VGA aansluiting heeft, geen idee
Ik zal thuis wel even kijken.

M.v.g. Jeroen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan