Nieuwe Videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bokkay

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2009
Gegroet!
mijn videokaart (8800GT) heeft het sinds 2 dagen begeven :(
Ik ben nu van plan de (ati) Radeon HD 5850 te gaan kopen.
Je hebt alleen verschillende merken van Radeon HD 5850 (bijvoorbeeld saphire,XFX, HIS) en ik vroeg me af of er echt verschil in zit qua snelheid of beeld, of dat het gewoon hetzelfde is.
De prijs verschilt in elk geval wel.
Verder had ik nog de vraag of ik een nieuwe voeding ik hiervoor moet kopen, en zo ja welke dan?

Goedenavond,

Qua merk zal het niet veel uitmaken welke 5850 je koopt er zou hoogstens wat snelheidsverschil kunnen zijn maar dat is een kwestie van vergelijken.
en of je een ander voeding moet is afhankelijk van welke je nu hebt dus zal je even op de voeding dit moeten bekijken.

Waar je ook even naar zou kunnen kijken is naar de garantie die ze bieden en de service. En even alles vergelijken qua specs en dan de genen met de beste prijs/kwaliteit verhouding kopen.

Ze zijn allemaal gebaseerd op het referentie model van ATi. De enige verschillen zijn de stickers op de videokaart , de CD's en de bijgeleverde extra's ( Zoals DiRT 2 bij o.a Sapphire )
En als voeding raad ik de Cooler Master M520 aan.

Hoi,

Als ik hier kijk zijn er wel chipsnelheden verschil en geheugen snelheid

Laatst bewerkt:
:eek:
Ik dacht dat AMD had verboden om aanpassingen te doen. Blijkbaar dus niet ( meer )
De Club 3D HD5850 heeft de hoogste chipsnelheid.
De XFX HD5850 Black Edition ( iets duurder ) heeft de hoogste geheugensnelheid.
Of het veel uit maakt ? Geen idee.

sorry dat ik niet direct kon reageren ik was namelijk aan het eten :)
even een vraagje... hoe kom ik er achter welke voeding ik nu heb?

Kast open maken.
Niet aan de kabeltjes zitten.
Proberen af te lezen wat voor voeding erin zit.
Dat is dat grote blok ding waar allemaal kabeltjes uit komen , mocht je dat niet weten :p.

zou het ook gewoon op de kabel die uit de buitenkant van de pc kunnen staan?
op de kabel staat namelijk 250V (scheelt wat gedoe namelijk)
wat heb je voor gamen meer nodig geheugen snelheid of chipsnelheid?

Nee niet op die kabel.
En ik denk dat die snelheid niet zo heel veel uitmaakt.

ik weet niet precies waar ik naar moet kijken maar er staat: AC-INPUT: 220V-240V,
en DC OUTPUT: 400W, en nog wat andere dingen maar volgens mij zijn die niet van belang.
dus als de snelheid niet zo veel uit maakt zou de Club 3D de beste keuze zijn aangezien die wel de snelste chipsnelheid heeft en toch even veel kost als de rest (dus beste prijs/kwaliteit)

Hoi,

Kan je ook nog even kijken of je het merk kan ontdekken

Ja. Dat is je voeding. Ik kan er niet zo veel informatie over vinden maar ik gok dat 'ie 400 watt is.
Neem geen risico's en ga voor de Cooler Master M520 is mijn advies.

Hoi,

Jaag Bokkay maar op onkosten:D:D:D ik twijvel of dat wel het merk is. want als het een a-merk voeding was zou ik het wel aan durven.

de site (alternate) klopt trouwens niet op 3d club stond dat de kaart net zo een hoge chipsnelheid heeft als de andere... de XFX is echter wel ietsje beter dan de andere kaarten

Laatst bewerkt:
Hoi,

Jaag Bokkay maar op onkosten:D:D:D ik twijvel of dat wel het merk is. want als het een a-merk voeding was zou ik het wel aan durven.

Ik vind de site van Fairchild Semiconductor nogal vaag. Ik geloof dat dat het merk is namelijk.
Misschien is 400 watt nét te weinig voor de HD5850.

de site klopt trouwens niet op 3d club stond dat de kaart net zo een hoge chipsnelheid heeft als de andere... de XFX is echter wel ietsje beter dan de andere kaarten

Ik ging uit van de informatie die Alternate geeft.

even nog een vraagje (misschien een beetje off topic) is het niet heel moeilijk om zelf de koeling te vervangen of moet dat door een prof gedaan worden.

Voeding & Videokaart ?
Als je er geen ervaring mee hebt kun je beter het bij een computer zaak laten doen.

ik heb ervaring met de videokaart, is de voeding niet veel moeilijker dan de videokaart?
dan lukt het me wel namelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan