Nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
morgen ga ik hem kopen;).
woensdag hadden ze hem namelijk niet. en ik moest maar vrijdag terug komen!:P

Oke help!

Ik heb alle instructies gevolgd zoals het moest.
Alle drivers netjes geinstalleerd enzo.

Enige probleem: mijn pc loopt nu telkens vast tijdens het opstarten!
Wat is het probleem? Heeft het met mijn voeding te maken ofwat?

Nee bij het scherm van windows opstarten.
Waar je altijd dat leuke balkje zoet heen en weer gaan.

Ik heb de pc wel opgestart gekregen via veilige modus.

Ik heb geen idee wat te doen?
Mis proberen eerst weer die drivers te uninstallen?

Drivers oude videokaart echt helemaal verwijderd op de juiste manier?

Via zo programmatje wat staat in die blijvendetopic staat.

Maja hoe en wat kan ik nu doen? In de veilige modus herkent die de helftvan de systemen niet

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=436007

en dan het stuk van de oude drivers eraf halen.
daar staat een link met een programmatje.

daarmee heb ik het verwijderd. En volgens mij was dat ook gewoon gelukt want na het opstarten kon ik niet meer terug naar me oude resolute van me beeldscherm en kon ik niks meer vinden van ATI.

Maar ik ben nu aan het proberen in de veilige modus om de nieuwe drivers erop te krijgen.
hoop dat het beetje werkt. anders ben ik toch bang dat ik mijn pc zou moeten formateren?:S

het kan ook niet het probleem zijn toch dat mijn vader de 1gb versie heeft gehaald(ik was ziek) en niet de 512?

wouw hij doet het!:D
Alleen moet ik een half uur wachten voordat hij opgestart is*-)

Laatst bewerkt:
hij doet het perfect nu.
bedankt voor de keuze;):thumb:

Heb hetzelfde probleem met HD4650

Ik heb hetzelfde probleem met de HD4650 als Hupske. Ik vraag me dus af hoe hij het probleem heeft opgelost. "op gang krijgen" alleen via veilige modus. Kan via nieuwe hardware de software niet installeren. In hardware-overzicht staat "videocontroller (VGA-compatibel" in geel met vraagteken. Lukt niet dit met bijwerken stuurprogramma weg te werken en installatie succesvol af te ronden. Krijg bovendien aan einde installatieprocedure de melding: "Setup heeft geen stuurprogramma aangetroffen dat compatibel is met uw huidige hardwareof besturingssysteem. Setup wordt nu afgesloten".
Tenslotte, ingebouwde grafische kaart wordt niet als ATI-Radion-HD4650 herkend.
Hopelijk is er iemand die me verder kan helpen. Bij voorbaat dank.

Ik heb zelf eerst geprobeerd om nogmaals te kjiken of ik alles verwijderd had van me oude videokaart. via veilige modus.
vervolgens de drivers geinstalleerd.
Alleen tijdens het opnieuw opstarten bleef ik hangen bij de bootscreen. En dat was iedere keer zo. een heel enkele keer, dus 1 van de 50 keer kwam ik er wel doorheen alleen het liep niet goed.

uiteindelijk maar gedacht, om me computer te formateren.
backup gemaakt van de bestanden die ik wilde houden.
na geformateerd te hebben, windows weer geinstalleerd en als aller eerste alle benodigde drivers.

Op dat moment deed alles het goed zonder enig probleem.
vervolgens ging windows xp update naar service pack 3.
nadat die geinstalleerd was heb ik de computer opnieuw opgestart, en bleef hij weer hangen bij de bootscreen. vervolgens via systeemherstel terug gegaan naar service pack 2. en daarop doet alles het perfect.

zo heb ik het opgelost. ik weet niet met welk OS je werkt?

Dank voor je snelle reactie Hupske!

Maar deze oplossing gaat mij nu toch even te ver. Als nog iemand een alternatief heeft?

Ik kan voor de rest niet op andere alternatief komen. misschien windows cd erin doen en systeem herstellen doen of iets dergelijks?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan