nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

sano sander

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2010
goede morgen,

ik ben net nieuw wilde me al een tijdje registreren maar kwam altij wel een vraag tegen die me kon helpen echter dit maal lukt het niet.

ik heb een nieuwe videokaart gekocht een gt240. nu zeiden ze tegen mij dat hij het gewoon moet doen als ik hem erin duw. alleen ik krijg geen beeld, de ventilator doet het wel gewoon. ik heb de onboard videokaart proberen uit te schakelen en dat lukt maar toen ik de pc uit deed en de video kaart erin deed krijg ik geen beeld echter wel via mijn onboard aansluiting.
heeft iemand een oplossing er zal vast iemand zijn geweest die dit ook heeft gehad. maar degene die ik vond waren allemaal net iets anders.
sommige zieden dat het aan de voeding kon ligge maar de verkoper zie dat deze het gewoon moest doen met mijn pc.
mijn pc:
intel pentium dual cpu

moederbord: p5gc-mx/ 1333 ASUS

alvast bedankt
sander

Is je pci-e slot goed schoon??

Ik heb zelf eerst ook lopen sukkelen terwijl er toen een stukje papier in het slot zat..
Even de kaart eruit halen, slot checken / evenschoonblazen en de kaart er goed "hard" terug in drukken, misschien zat ie er niet goed in

Edit en zoals music al zei:

Check gelijk even je voeding als je pc toch open ligt.
Kaartje trekt ongeveer 60-85W full load

Laatst bewerkt:
kan je ook wel eens kijken of je de voedingskabel wel in de grafische kaart heb gestoken? als je die aansluiting er niet of niet goed hebt ingestoken kan het wel zijn dat het niet goed werkt.

heb je de drivers wel geinstalleerd voordat je hem in je pc stak?

kan je ook wel eens kijken of je de voedingskabel wel in de grafische kaart heb gestoken? als je die aansluiting er niet of niet goed hebt ingestoken kan het wel zijn dat het niet goed werkt.

heb je de drivers wel geinstalleerd voordat je hem in je pc stak?

ik heb het idd geprobeerd maar dan geeft die een error aan dat hij hem niet herkent.
ik heb denk ik geen voedingskabel erin gedaan kon ook niet vinden waar die in moest.

dat zal dan probleem zijn. je moet zo'n 8-pins PCI-e kabeltje in die grafische kaart steken. meestal is dit bovenaan of achteraan in de kaart.

GT240 heeft volgens mij gen extra voeding nodig

Merk en wattage van je voeding?

het merk is: ENlight
Watt: Max Power 450 W

DC output:
max 440W

ohja als ik de kaart erin heb gedaan en ik doe domweg de sofware proberen te instaleren krijg ik deze fotmelding:
Het NVIDIA-installatieprogramma kon geen stuurprogramma's vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware. het installatieprogramma gaat nu afsluiten

Laatst bewerkt:
ze kunnen er altijd de verkeerde CD bij verpakt hebben hoor, zo'n fabrikatiefoutjes gebeuren nu eenmaal ...

bedankt voor jullie hulp. ik ben net even langs een pc winkel gegaan en die hebben mij geholpen. Het probleem zat het hem in de BIOS, blijkbaar keek mijn pc niet naar eventuele andere hardware maar starte gelijk op met de onboard kaart. dat was het probleem dus.

iig bedankt voor de reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan