Nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

wicherh

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2008
Ik heb net een nieuwe computer gekocht, maar ik heb hem gekocht met een slechte videokaart zodat ik later een nieuwe erin kon zetten.

Ik heb nu deze:

1GB ATI« Radeon™ HD 5670 graphics card

Maar in verhouding tot mijn processer en geheugen:

8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 (4 x 2 GB)
Intel Core i7 Processor 860 (2,80 GHz, 8 MB)

is mijn video kaart nogal zwak.
Dus nu wil ik een nieuwe kopen, waardoor ik dan het maximale uit mijn computer kan halen. Een te goede videokaart heeft ook weer geen zin want dan zijn mijn processer en gehugen weer te weinig denk ik.

Heeft iemand ervaring met een goeie videokaart waardoor mijn computer goed in evenwicht is (videokaart, geheugen en processer zijn even sterk).

(Ik heb 64 bit windows 7)

Met die processor en geheugen kun je elke videokaart erin stoppen die er is.
De voeding is nu eigenlijk belangrijk.

Wat voor voeding heb je in de PC ? Gaarne merk / type en vermogen vermelden.

De 5670 is niet echt een slechte videokaart, maar inderdaad wat zwakker tov de rest

Aangezien je nu een 5670 hebt is een "logische"upgrade een 5850 / 5870 / GTX460 /GTX470
De 5770 is wat zonde, aangezien dit niet echt veel sneller is tov de 5670.

Ik kan nergens vinden wat mijn voeding is: Ik heb een Dell studio XPS 8100 gekocht, met de bovengegeven stats.

Het is 350 watt voeding, en ik mag niet zwaarder vanwege de stroomkosten anders. (De echte voeding kon ik niet achter komen. Hij wordt nergens door dell vermeld). En zelf zit ik nu niet achter mijn computer vanwege dat ik in Spanje zit en wil dat hij aankomt zodra ik terugkom. :)

Nu zie ik het probleem,
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

Wat is dan de beste welke ik kan hebben? Ik heb zelf niet heel erg veel verstand van de hardwarematige kant van computers.

Dat zal moeilijk gaan met een 350W voeding ...
De meeste kaarten vereisen 450 / 500W.

Maar die 5670 is helemaal zo gek nog niet hoor.
Heb je problemen met gamen?

Als je bv een 5850 wilt, zul je ook een andere voeding aan moeten schaffen

Ik heb hier nog een oude Dell Dimension 8300 staan.

Kan ik niet ook deze voeding met de voeding van mijn nieuwe PC op mijn nieuwe PC aansluiten zodat ik het benodigde aantal voeding heb.

Overigens als ik een nieuwe videokaart ga kopen wordt het een nVidia 460 GTX.

wacht je wilt dus vanwegen de stroomkosten geen 500 wat voeding maar wel 2 keer 350?

btw de GTX460 gebruikt SUPER veel stroom als je het gaat vergelijken met de 5870 of 5850

weet ook dat je computer niet de volledige 500watt verbuikt als hij aanstaat en niks doet
hij zal waarschijnlijk niet eens 500 watt verbruiken als je aan het gamen bent
de 500 watt is relatief omdat je dan zeker bent dat je voeding je computer aan kan

Laatst bewerkt:
Oowkee, maar ik heb mijn vader kunnen overtuigen dat het toch mag. En ik heb nu ongeveer 220 euro, dus het is te kopen.

Maar anders kan ik ook een nieuwe voeding hier kopen:

http://www.mycom.nl/Productgroep/Voedingen/196

Raad je me anders dan toch de ATI kaarten aan?

(ik heb het gevoel dat nVidia kaarten beter zijn dan ATI over het algemeen)

http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

En ze zeggen dat de GTX 260 in vergelijking tot de 265/270/280 veel beter is.

Maar is het uberhaupt mogelijk 2 voedingen te hebben?

het is moegnlijk maar sterk afteraden voor mensen met een lager verstand van computers
want je zult ook moeten solderen dan

ATI is net zo goed als Nvidia

als zij zeggen dat de gtx260 beter is dan de 280 hebben ze er geen enkel verstand van dat is gewoon niet waar

ik zelf zou eerder voor de HD5850 gaan die is beter dan de GTX460 maar ook iets duurder
verder verbruikt de HD5850 151w en de GTX460 154w in load
terwijl de HD5850 meer aan kan dan de GTX460

en als je een nieuwe voeding wilt raad ik je deze aan
http://www.mycom.nl/Product/Voedingen/OCZ-StealthXStream-2-500W/288307

Laatst bewerkt:
Nadeel van de die ATI kaart is wel dat hij geen openGL 4.0 support, en het scheelt ook 70 euro wat best wel een hoop is terwijl de snelheid verschli weinig scheelt.

Maar dat openGL 4.0 is pas nodig in verre toekomst.

Dus ik ga voor de GTX 260 (voornamelijk om die 70 euro die ik dan inwissel voor een betere voeding.

Bedankt allemaal

(Is het trouwens ook niet mogelijk alleen een voeding op je grafische kaart aan te sluiten, dus dat ik die dimension voeding bij uitstek voor de grafische kaart geburik?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan