Nieuwe Videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomaslaptop

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2009
Hoi!

Ik ben bezig met een pc in elkaar te zetten. Maakt het uit wat voor videokaart er in de pc komt? Ik wil geen onboard namelijk :o.
Met vriendelijke groet,

Thomas

Ja / nee:

als je een beetje een modern moederbord hebt (en dat zal wel) dan past theoretisch iedere pci-e videokaart. Wélke kaart het moet worden hangt natuurlijk af welke dingen jij met de pc wil gaan doen: alleen maar tekstverwerken of misschien wel de allernieuwste games draaien. Voor deze twee uitersten kun je volstaan met enerzijds voor tekstverwerking en een beetje surfen een videokaart van € 25,-- tot voor de games een kaart van € 400,--.

Echter voor het eerstgenoemde doel is een onboard videokaart méér dan toereikend en bij een fatsoenlijk moederbord nog beter dan een losse videokaart van € 25,-- (Als er al pci-e videokaarten te koop zijn voor € 25,-- )

Laatst bewerkt:
vraagje, heb jij al eens eender een pc in elkaar gestoken? ik heb zo'n gevoel dat jij er niet veel van begrijpt. misschien kan/kunnen wij/ik je wel helpen met kiezen van je hardware?

Goedemorgen,

Gezien in je vorig topic wil je dit moederbord Intel Desktop Board DP55SB dan zal je dus een pci-e videokaart moeten kopen er zit volgens mij geen onboard op.
Dan heb je nog keuze uit eigenlijk twee merken Ati en Nvidea en dat is persoonlijk de een zal een ati willen en de andere Nvidea en zoals gast0225 al schreef wat ga je met de pc doen dat is ook een bepalende factor en je beurs natuurlijk:d

@ Haveacoke zo leert hij het wel het beste hij kan altijd zijn eventuele configuratie hier laten controleren

Hoi,

Ja had ik ook net gelezen na mijn antwoord maar het blijven twee merken en het wordt op termijn veranderd :thumb::d

Nee, dit is de eerste keer dat ik een pc in elkaar zet. Als iemand mij kan helpen graag! :o

Hoi,

Dat willen we wel maar dan zal even antwoordt op de vragen die hier gesteld worden antwoord geven.

Budget - Maximaal. 200 euro (omdat het mijn eerste keer is om een pc in elkaar te zetten).
Doel - Dingen downloaden, maakt niet uit hoelang het duurt.
Hoe belangrijk is stilte? - Onbelangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Zelf doen

Opties: Niks
Besturingssysteem - Heb je al een besturingssysteem? Ja, Windows XP
Andere software? - Niks

Dat is wel een heel mager budget!

Dan kan je beter even gaan rondvagen in de buurt naar oude pc's en daarmee aan het knutselen slaan, terwijl je doorspaart vooreen hoger budget.

Ook al is de pc alleen voor downloaden (en hoe snel dat is ligt uiteraard ook aan je internet abonnement!), voor 200 euro kom je voor nieuwe onderdelen nog niet op de helft!

Net even geprobeerd op alternate, de goedkoopste processor voor het goedkoopste moederboard is al 122 euro! (als ik goed gezocht heb tenminste), dan moet de rest er nog bij!
En dat is met onboard, waarvan je aangeeft die niet te willen. Dus ook daar komen weer een paar tientjes bij!

Laatst bewerkt:
Okee, dan spaar ik maar even door! :o. Waar moet ik op letten als ik computers ga vragen? Gewoon alle computers of vanaf een bepaald jaar?

um een pentium 4 computer
zou goed genoeg moeten zijn

maar dan blijft het echt bij dingen downloaden en tekst verwerken emailen en youtube!

Plus het feit dat, als je de spullen krijgt, en er gaat wat mis dat het jou geen centjes kost.

Ja, dat klopt. Maar waar haal ik zo snel een paar computers vandaan? En hoe weet ik welke processor sneller is dan de andere en of hij wel op de socket van het andere moederbord past?

Is allemaal op internet te vinden en de onderdelen hebben netjes een eigen merk en type, zodat je dat allemaal kan uitzoeken (je wilt immers leren hoe het moet)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan