Nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

soetie1993

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2011
Hallo, ik heb een pavillion dv7 4030ed laptop.
De processor ben ik tevreden over (i5 @2,4 Ghz en 2,66Ghz turbo)
De videokaart valt echter tegen met maar 512MB geheugen (Ati mobility radeon hd 5470), nu is mijn vraag of ik deze videokaart kan laten vervangen en welke dan geschikt is. (weet niet of ik veel heb aan een super video kaart met deze processor, heb er weinig verstand van)
Zo ja, welke videokaart raden jullie mij aan?
ik zou graag 3d output willen hebben in de nieuwe spellen en deze dan op mijn 3d tv aansluiten, de huidige videokaart kan dit niet.
Budget ongeveer 200 euro inclusief instalatie, is dit mogelijk?
Edit : Hoor net dat 200 euro moeilijk is, dus verhoogd naar 400 euro. (alleen voor de videokaart)

Dit is dus de huidige videokaart :
ATI Mobility Radeon™ HD 5470 grafische kaart (switchable),
totaal tot 2202 MB videogeheugen, waarvan 512 MB DDR3
gereserveerd

kan ik hieruit opmaken dat de videokaart zelf upgegraded kan worden naar meer geheugen of denk ik dan helemaal verkeerd? (512/2202MB gereserveerd)

Nog een extra vraagje : de laptop heeft 4GB werkgeheugen, is het ook mogelijk dit meteen up te graden naar 6GB? Zo ja, wat kost dit dan ongeveer?
Windows geeft aan dat dit een zwakker punt in mijn systeem is, maar denken jullie dat 4GB voldoende is, of?
Specs zijn hier te vinden : http://h20195.www2.hp.com/V2/GetPDF.aspx/c02202738.pdf want geen idee welke nodig zijn.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helmij

Als het al gaat denk ik niet dat het gaat lukken voor 200 euro inclusief montage.

Bedankt voor je reactie Modag,

ik kan het budget wel verhogen, maar 400 euro is wel maximaal, is het dan mogelijk een 2GB grafische kaart in te bouwen? (zag dat deze ongeveer 300 euro kosten)
kan ik dan echter wel de volledige potentie uit een dergelijke videokaart halen met deze processor en de 4GB RAM, of is een 1GB kaart verstandiger?
Hp geeft aan dat de grafische kaart "switchable" is, houdt dit in dat hij kan worden vervangen?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja volgens mij wel mij wel ik zou een met hp overleggen hoe of wat want ik denk dat je ook nog garantie hebt en anders ben je die kwijt.

Heb inderdaad nog een jaar garantie, kan contact opnemen met HP, maar weet niet of dit veel oplevert. (daarom kwam ik hier:o)
Over het kwijtraken van garantie maak ik me in ieder geval geen zorgen.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Niet geschoten is altijd mis je kan gelijk de mogelijkheden doornemen met ze.

Heb ze zojuist een mail gestuurd, ze bieden zelf ook assecoires aan op hun site, hieronder vallen echter geen videokaarten.
Zie wel dat er 2 GB Ram geheugen voor 70 euro op staat voor dit systeem, maar heb gehoord dat sommige systemen draaien op 2x 2GB geheugen en andere op 3x 2GB geheugen, de mijne draait dus momenteel op 2x 2, is het dan wel mogelijk om hier gewoon 2 GB bij te voegen?

Ik zou echter nog wel graag willen weten wat jullie adviseren.
ik ga ervanuit dat hij vervangbaar is, aangezien hp aangeeft bij de specs dat hij switchable is.
wat is dan de beste videokaart en heeft iemand een idee waar ze hem kunnen installeren? (€400 inclusief instalatiekosten)

misschien een domme vraag maar toch, is het misschien niet mogelijk om op dit systeem wat RAM geheugen om te zetten naar videogeheugen? (kwam hierop aangezien hij aangeeft dat er maar 512MB van de 2202 gereserveerd is)
ik dacht zelf aan 512 of 768 MB.
kan dit?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan