nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

stanley1

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2004
ik heb een nieuwe videokaart geinstalleerd maar als ik een spel speel slaat de comp uit naar 10 minuten
comp is een intel core 7 met6gb geheugen en voeding is 530 wt
videokaart is nZOTAC GeForce GTX 560 T
ik heb wel twee kabels naar de voeding toe aangesloten
bedankt stanley

Ik ben bang dat je voeding het niet kan trekken, ik zou met dit systeem toch minstens een 700 Watt nemen,
eventueel wat hoger,
en wat bedoel je met 2 kabels naar de voeding?
heb je een voeding met 2 supply units??

AP-RRP4ATX40-8.jpg

want dat is voor een normale desktop veel te duur, en enorm overbodig :P
zo'n 2e unit is voor het geval je 1e unit crashed, dan neemt de 2e het over,
het wil niet zeggen dat je dan 2×530 Watt hebt o.i.d

Succes

uuhhmm ik denk persoonlijk dat 400 w al genoeg is maar ja tis altijd leuker meer energie verspillen he

Oke, ja dat moet ook wel, anders gaat je moederbord piepen en doen... ik neem aan dat je dit probleem pas hebt
sinds je nieuwe videokaart geïnstalleerd is?
hoogstwaarschijnlijk toch je voeding, probeer ergens een voeding te regelen, en test het.
of neem de gok en kies een grotere voeding (wat zowiezo geen gek idee is met dit systeem)

uuhhmm ik denk persoonlijk dat 400 w al genoeg is maar ja tis altijd leuker meer energie verspillen he

Als je een voeding van 1500 Watt plaatst, wil het niet zeggen dat je 1500 Watt gebruikt.. maar dat je tot 1500 Watt kunt gebruiken.
vraagt je pc dan 600 Watt dan heb je dus nog 900 Watt speling, om eventueel je systeem uit te breiden.

daarnaast is 400 Watt veel te weinig voor een systeem als de TS heeft als je bedenkt dat de videokaart al 190 Watt slurpt ;)
ook zijn CPU vraagt al 100 Watt

Hier een leuke 700 Watt voeding van het betrouwbare A-merk OCZ
http://www.alternate.nl/html/product/Voedingen_meer_dan_600_Watt/OCZ/ModXStream_Pro_700W/289570

of een 600 Watt
http://www.alternate.nl/html/product/Voedingen_meer_dan_600_Watt/OCZ/StealthXStream_2_600W/461119

Laatst bewerkt:
heb nieuwe voeding er ingegooit maar nog steeds als ik een spel speel gooit ie hem na 8 minuten eruit
snap het niet meer

dat zou kunnen maar wat nu ?
zit een nieuwe videokaart in
nieuwe voeding
dus ik zou niet wten waarom ie na wat minuten spelen hij hem eruit gooit

Laat de zijkant eens van je behuizing af bij het gamen, even wat blazen enzo.. Probeer hem even wat te koelen... En try again.. Als het nu veel langer duurt kan het aan de koeling liggen, en is het trouwens ook bij andere games? Om welke game gaat het voornamelijk??

oke probleem opgelost videokaart bleek stuk vandaar dat hij te warm werd krijg een nieuwe
verder werd de proccesor te warm andere koeling erop en werkt ook weer
iedereen bedankt voor het meedenken

Omg jongens.

530watt zegt geen hol over een voeding, wat is het merk van de voeding die er eerst in zat?

En wat voor voeding (merk/model/wattage enzo vermelden!!!) zit er nu in?

En als je zeker wilt weten dat het niet aan de temperatuur ligt, haal de zijkant eraf, laat er een tafel ventilator op blazen en ga gamen. Valt hij nog steeds uit > slechte voeding gekocht of te weinig wattage. Valt hij niet uit > temperatuur probleem

@cptiglo, zoals je hebt kunnen lezen heeft de TS de oplossing al gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan