Nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gardor

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2009
Beste mensen,

Na wat BF3 te hebben gespeeld heb ik besloten om mijn PC wat uptegrade aangezien ik het spel alleen op 800x600 kon spelen :o .

Ik heb een videokaart gevonden,namelijk:
http://www.mycom.nl/Product/Beeld-Videokaart/Asus-GeForce-GT210-SILENTLP,1GB/1082194

Op moment heb ik een Intel Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz 2,40GHz.
Mijn huidige videokaart is een NVidia GeForce 8600 GS.

Is het slim om deze video kaart te kopen of is de videokaart te sterk voor mijn PC, waardoor ik hem niet volledig benut. Of heeft iemand een betere suggestie voor mijn pc?

Alvast bedankt

Niet doen, is amper sneller dan wat je nu hebt.

Je processor kan er nog een tijdje mee door lijkt me :) Hoeveel geheugen heb je nu in je computer zitten en wat voor voeding heb je (merk/model vermelden, niet alleen wattage)

Afhankelijk van wat voor voeding je hebt kan ik ongeveer zeggen wat voor videokaart je zou kunnen nemen.

Nogmaals, die GT210 moet je niet halen, daar draait BF3 net zo beroerd op als op je 8600GS ;)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie heb op moment 4GB Ram erin zitten. De voeding moet ik zowiezo vervangen als ik een nieuwe videokaart koop. Heb namelijk maar 250W erin zitten ( DPS-250AB-22D ) :P

Heb je miss een suggestie voor een goede en een goedkope video kaart voor BF3?

Ik heb momenteel zelf problemen met mijn pc. Maar ik heb zelf een GTX460, en daar heb ik afgelopen weekend BF3 op het allerhoogst mee kunnen draaien, alles voluit :) Op mijn maximum beeldscherm resolutie van 1680x1050

Met zoiets als een GTX560 (nieuwere serie) of een kaart van de concurrent, een HD6870 of iets dergelijks, kun je BF3 prima draaien :)

Pak dan een degelijke voeding van OCZ, Corsair, Silverstone, Seasonic of Coolermaster van zo'n 550Watt ;) (in het geval van Coolermaster, geen GX serie voedingen, die zijn slecht)

144 Euro is een beetje veel voor mij. Ik hoef echt niet alle settings op het allerhoogst met mijn beeld resolutie op 1900x1080. Meeste spellen speel ik rond de 1247x960 (zoiets) ik vind dat groot zat.
Heb je misschien een andere suggestie voor mij? om rond de 1247x960 te spelen met de settings tussen medium en high? Ik snap dat het zonde is om niet het mooiste uit het spel te krijgen, maar verdien namelijk niet zoveel :)

kijk op vraag en aanbod bij tweakers. Genoeg videokaarten daar voor mooie prijzen. Als het je niet uitmaakt dat je geen directX 11 hebt kun je een mooie gtx280 ofzo oppakken voor 60-70 euro. Die zou bf 3 wel aankunnen.

Maar het beste zou een gtx 460/560 of een hd 6850/6870

deze kun je op tweakers voor rond de 100 euro krijgen. Misschien zelfs wel wat minder

Ik zou dan toch liever voor wat nieuwere technologie gaan, helemaal als je je bedenkt dat er geruchten gaan dat de GTX280 met het zelfde soldeer gebakken zijn als de beruchte 8000 serie. Ik zou lekker een GTS450 pakken en een 450/500Watt voeding van eerder genoemde merken

Beide bedankt voor jullie reacties ;) had bijna een mis koop gedaan volgens mij. Ik waardeer jullie raad echt. Ik zal ff kijken wat het precies gaat worden.
hopelijk kom ik een goed dealtje tegen op tweakers

ik zou wel op tweakers blijven en niet overgaan op marktplaats. En nog een tip, probeer het ergens in de buurt te vinden, hier kun je het eerst uitproberen/zien dat hij werkt. Maar over het algemeen is tweakers wel betrouwbaar.

Ik zou wel even naar de beoordelingen van de verkoper kijken voor je iets koopt.

Marktplaats kan wel, maar zorg dan dat je het product ophaalt of de verkoper komt het langs brengen, zodat je het product kunt testen voor je het koopt. De advertentie's met alleen maar hoofdletters of Advertentie's Die Zo Geschreven Zijn moet je negeren.

Op tweakers.net is het wat gemakkelijker, daar zitten veelal mensen met kennis van hardware en kennis van de dagwaarde van de aangeboden producten, let wel op de feedback van de verkoper, als die 0 is, of in het rood staat, zijn het meestal Marktplaats figuren die het ergens anders proberen ;)

Ik ben voor koop/verkoop alleen nog maar op tweakers.net te vinden :)

same here.

Marktplaats doe ik alleen als ik het op de fiets op kan halen. Dus 10km of minder. Bij tweakers kijk ik altijd naar feedback.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan