Nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

vraagvol

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2000
Hoi,

ik overweeg om een nieuwere videokaart in mijn pc te plaatsen. Ik ben laatst (na jaren) begonnen met het spelen van spelletjes en daar heb ik mijn videokaart twee jaar terug niet op uitgekozen. Momenteel heb ik het volgende systeem:
Moederbord: ASUS P5QLD
Processor:Intel core quad CPU Q8300 @2.50 GHz
Geheugen: 4,00 GB ram
Videokaart: ASUS EAH5450 Series 1Gb DDR3. Engine clock 650 Mhz en memory clock op 900 MHz ( 450 MHz DDR3 ) (wat dat ook moet zeggen...)

Nu heb ik dus een aantal vragen:
1) Ik zie bij nieuwe videokaarten PCIe 3.0 staan. Heeft mijn moederbord zo'n slot?
2) Mocht ik wel een 3.0 kaart kopen, ben ik dan geen extra geld kwijt waar ik nooit wat van ga merken?
3) Welke kaart zouden jullie adviseren om te kopen.
4) Gaat het kopen van een nieuwe kaart effect hebben of kan ik beter iets anders upgraden?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Hoi,

Hier een aantal antwoorden:
1 Je moederbord heeft een pci-e 2 slot maar de kaart is backwards compatible
2 Kan onderhand niets anders kopen
3 welk budget zit je te denken
4 denk dat je hier de grootste stap mee maakt

Laatst bewerkt:
Hoi,

dankje voor de reactie

1)Ok, helder.
2) Lost het probleem ook op.
3) ongeveer 100 euro lijkt me genoeg te kunnen brengen of niet?
4) ok, dan zat ik dus juist met mijn gevoel.

Gr. Vraagvol

Hoi,

Ik zou gezien je budget deze overwegen maar misschien is het nog even handig om je merk en type voeding te melden.

Hoi,

pff, ingewikkelde vraag. Ik heb net de pc opengemaakt, maar daar kan ik niets aan de voeding zien. Bonnetje heb ik ook al gezocht, maar kan ik ook niet vinden. Bestaat er een manier om dit, via een diagnostische programma o.i.d., te kunnen vinden?

Hoi,

Geen etiket op de voeding? en nee er is geen diagnostische programma voor:confused:

Nee, ik kan helemaal niets vinden. Het etiket zal wel aan de bovenkant van de voeding zitten. Deze zit echter tegen de pckast geschroefd. Hoe nauw komt het eigenlijk?

Hoi,

Er wordt door amd 600 watt geadviseerd maar dat is altijd aan de veilige kant ,500watt is ook prima wel een a-merk voeding weliswaar dan.

Ik denk dat de vraag: wat wil je dan gaan spelen er ook echt bij moet. Anders is het niet te zeggen of je budget voldoende is.

Gevonden... Ik heb ingelogd bij de website waar ik de onderdelen gekocht heb en vond daar dat ik een aeorcool 550 W voeding heb. Moet dus lukken.

Met een 7790 kan je wel redelijk gamen, alhoewel het niet battlefield 3 op de beste settings (medium net aan denk?) trekt.
Dus echt 'gamen' kan je hier niet mee, aangezien je systeem al verouderd is.

Maar het moet lukken met een 7790.

Ok, snap ik. Maar ik ben ook niet iemand die dagen en uren achter elkaar aan het gamen is. Een paar uur per week is wel het maximum. Verder heb ik ook geen zin om mijn hele systeem hierdoor te upgraden. Dit lijkt me wel een aardige investering. Ik ben benieuwd, ik heb hem zojuist besteld.

Goedemiddag,

Succes met de aankoop en zal een stuk beter gaan als met de 5450:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan