Nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordyplas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mei 2013
Dag,

In 2010 heb ik met hulp van dit forum een pc samengesteld. Ik zelf heb hier zelf dan ook weinig verstand van pc's en vroeg mij af of iemand mij kon adviseren in de aankoop van een nieuwe videokaart.

De videokaart bevat namelijk geen HDMI, waardoor ik nu geen films/series kan kijken op de tv. Hier ben ik nu dan ook naar op zoek.
De kwaliteit van de videokaart hoeft niet beter te zijn dan de huidige, als er maar HDMI op zit...

Prijs: Zo laag mogelijk, hoopte op een euro of 80?

Inhoud PC:

AMD Athlon II X3 445 3.1GHz AM3 Box

Asus PCI Adapter PCI-G31 WLAN 54Mbit

Cooler Master Midi Tower Gladiator 600 ATX No PSU (zwart)

Gigabyte Videokaart PCI-e GeForce GTX460 OC 768MB DDR5 2xDVI/HDMI

Kingston 2x2GB DDR3 PC10666 CL9.0

MSI 870A-G54 AMD 870, SATA600 RAID

OCZ Voeding StealthXStream 2 600W

Alvast bedankt weer! :thumb:

Ik snap hier niets van. Ben je in het bezit van die GTX 460? Die kaart heeft nl. overduidelijk HDMI. Dat is een kleine aansluiting, vaak goud verguld. Daar sluit je een HDMI kabel naar een HDMI compatible scherm aan. Je videokaart heeft HDMI, je scherm ook?

En bovendien: een GTX 460 is een mid-end kaart, voor €80 koop je tegenwoordig nog geen eens een budget game kaartje en die hebben vaak geen HDMI. Dat betekent dus een nieuwe videokaart voor €200 of meer kopen.

Het gaat mij erom dat ik met een HDMI kabel van mijn pc naar tv kan, op de tv een serie kan kijken... De HDMI die in de videokaart zit, heb ik volgens mij niks aan. Is geen gewoon HDMI iig.

Zijn die kaarten tegenwoordig zo duur!? Deze is namelijk al 3 jaar oud en was toen € 150,-. Als het van dezelfde kwaliteit is, met normale HDMI, ben ik tevreden.

wellicht heeft de GTX460 een MINI-HDMI poort en dan heb je een verloop kabeltje nodig om dit naar een standaard HDMI poort te veranderen

de GTX460 heeft in ieder geval wel een HDMI mogelijkheid!

als het goed is hoort die verloop kabel gewoon bij je videokaart geleverd te worden zo niet dan kun je ze bestellen voor 7 euro

er is geen kwaltiteits verschil wat dat betreft het zijn beide digitale signalen het enige wat uit maakt is hoe robust de kabel is op langere afstanden
als dit niet langer dan 5 meter is dan kun je de goedkoopste kabel aanschaffen

verder overdrijft stormbreaker een beetje de HD7850 is een prima vervanger voor de GTX460 en die kost ook zo rond de 150 euro

EDIT: gezien de fotos van de kaart is dit gewoon een mini HDMI poort en die kun je gewoon gebruiken voor je tv zal er net zo mooi uit komen te zien als met standaard hdmi poorten

Laatst bewerkt:
Zal de doos van de week eens opzoeken dan ;) Ik hoeft dus geen nieuwe videokaart te kopen, dat scheelt weer.
Weet jij ook waar ik zo'n verloop kan kopen, voor als ik de doos niet meer kan vinden of deze er toch niet bij zit.

Zijn ze wel redelijk prijzig geworden die videokaarten.

Hartstikke bedankt, ik zelf wou al een nieuwe videokaart aanschaffen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan