Nieuwe Videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

GamerTom

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Hoi,

Ik wil graag mijn PC een beetje upgraden voor betere games. Kan ik gewoon even een nieuwe videokaart erin zetten of moet ik dan eerst ook nog de voeding ofzo upgraden?

Groetjes,
FS2004freak

Ik zie in je vorige topic dat dit je huidige systeem is:
echte troep:
Windows XP Professional 32-bit SP2
Processor: Intel Pentium 4 Prescott 90nm Technologie
Ram: 2 GB
Moederbord: Lite- On Tech. 08FCh
Intel 82865G Graphics Controller
Hier een nieuwe videokaart in stoppen zal niets opleveren. Ik adviseer je naar Windows 7 te gaan voor een beetje vooruitgang. Installatieprogramma van de videokaartdrivers moet je even in compatibiliteitsmodus van Windows XP SP3 uitvoeren.

Windows 7 op een Prescott 'werkt' min of meer, de onboard gpu wordt niet herkent dus de resolutie van je monitor is laag en de cpu is in idle al gemakkelijk op 50% constant.
Dus dan zit je straks op Windows 7, wat je systeem niet sneller zal maken...

Helaas is dit systeem al zo verouderd dat een nieuwe videokaart een compleet nieuw systeem betekent;
Zo hebben de meeste P4 systemen niet echt een sterke voeding, dus die zal al gauw vervangen moeten worden.
De videokaart kan wel snel zijn, maar de cpu is dat niet, dus ook die zal vervangen moeten worden.
De nieuwe cpu heeft een nieuw moederbord nodig...
Het nieuwe moederbord ondersteunt het oude geheugen niet wat dus ook vernieuwt zal moeten worden...

Al met al zal je voor een echte snelheids verbetering een nieuw systeem in elkaar moeten zetten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan