Nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

michieljansen94

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2014
Hallo,

De laatste tijd heb ik bij het spelen van een aantal games wat minder goede graphics en ik wil graag weten of het zich loont om een nieuwe videokaart aan te schaffen.
mijn computergegevens:
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
processor:
Intel Core i5 2500 @ 3.30GHz
Sandy Bridge 32nm Technologie

RAM-geheugen:
8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 802MHz
moederbord:
ASUSTeK Computer INC. P8P67 LE (LGA1155)

beeldscherm:
LG 24EN43 (1920x1080@60Hz)
videokaart:
1024MB ATI AMD Radeon HD 6800 Series (Sapphire/PCPartner)
dit is een Radeon HD 6850.
opslag:
1863GB Western Digital WDC WD20EARX-00PASB0 (SATA)

is mijn pc (gekocht in 2011) nog een beetje up to date of zijn bepaalde delen langzamerhand aan vervanging toe? Ik speel games zoals Titanfall en Total war: Rome II. Vooral bij Rome II merk ik dat hij vanaf high settings moeilijkheden krijgt.
Alvast bedankt!:)

Hoi,

welkom op Helpmij.nl

Inderdaad de videokaart zou je kunnen vervangen maar je vermeld geen budget de rest moet nog wel even mee kunnen. al is de videokaart ook niet echt slecht maar kan wel wat beter

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie!

Ik was btw nog vergeten te zeggen dat mijn voeding een OCZ600mxsp met 600 watt is.
Wat betreft het budget, vanaf welke prijs zit ik ongeveer boven mijn huidige niveau videokaart? Ik heb geen strikt budget maar ik hoop niet meer uit te geven dan tussen de 300-400 euro (weet niet of dat redelijk is?). Het moet wel een videokaart zijn die even mee kan gaan en de nieuwste games goed (hoeft niet op ultra) kan afspelen.

Hoi,

Wil je een flinke stap doen dan zou deze een optie zijn met een amd en met nividea zou deze een optie zijn.

Laatst bewerkt:
Oke, dus als ik het goed begrijp heb ik voor tussen de 200-300 euro wel een goede videokaart die even mee kan gaan? De Nvidia kaart ziet er dan namelijk wel goed uit. Is 600 watt voeding voor dit soort kaarten wel genoeg? En passen alle huidige videokaarten op mijn moederbord?

Hoi,

Ja maar dan zal je toch niet veel lager moeten gaan qua type dan genoemde types want de 6850 is dan onderhand gelijk aan ,maar genoemde gtx 770 is een prima kaart die ook op je moederbord past en je voeding gaat dit ook trekken

Laatst bewerkt:
Ok bedankt! Ik zie trouwens dat er van heel veel videokaarten verschillende types zijn, wat houdt dit in? wat is bv het verschil tussen de asus gtx 770 die je gelinkt hebt en de MSI GTX 770 2GB Twin Frozr OC? Is dat puur het merk of zit er meer achter? Ik ben niet van plan om onder de gtx 770 te gaan, dus dan wordt het toch die kaart of die van AMD. Om daarboven te gaan zitten lijkt me ook vrij zinloos voor mensen die niet hard-core gamen toch?

Hoi,

Alle merken hebben hun eigen types en ja soms is de snelheid wat anders maar Asus is gewoon een prima merk daarom gelinkt

de gtx 770 van asus en van msi zijn even goed maar persoonlijk zou ik voor de msi kiezen, omdat de nieuwe twinfrozr videokaarten een hele goede koeling hebben

ja ik las ook dat de msi een van de betere is. Is dit trouwens een goed moment om een nieuwe videokaart aan te schaffen of verwachten jullie binnenkort prijsverlagingen? Zag dat de gtx 770 eind 2013 in één maand bijna 60 euro in prijs is verlaagd...is het nu stabiel of wordt het elke maand wat minder?

Over de prijs van de gtx 770 die is nu al een paar maanden hetzelfde
De nieuwe gtx 800 serie komt rond juli augustus als ik het goed heb dus als je geen haast hebt kun je daar nog op wachten

Laatst bewerkt:
Op veel Engelse fora zie ik dat ze nu denken dat de 800 serie pas rond oktober/november uitkomt. Zo lang ga ik denk ik niet wachten....
Zal deze nieuwe serie veel beter worden dan de huidige videokaarten dan? Of ligt de prijs dan gelijk boven de 500 euro?

Hoi,

De vergelijkbare met de 770 zou best eens kunnen maar is nog koffiedik kijken eigenlijk

verschil zit em voornamelijk in garantie's en koeling
asus levert 3 jaar garantie bij zijn videokaarten

Mooi! ik denk dat ik de asus 770 of msi 770 neem. Bedankt voor alle hulp! Nu nog hopen dat die kaart in mijn pc past, ze zien er namelijk behoorlijk groot uit;p

Hoi,

Staan toch maten bij dus een kwestie van meten en je weet het

Ja klopt. De msi is 26 cm lang, en de asus nog 1.2 cm langer!:shocked: Dat moet wel lukken, maar veel ruimte over is er dan niet. Mijn huidige videokaart is misschien net 20 cm in de lengte.

Ik ga vanavond denk ik de asus gtx 770 aanschaffen, maar is het bij videokaarten nodig om zo`n antistatische armband om (of iets dergelijks) om te hebben? De videokaart is op zich toch goed beschermd?

De kast van je computer of de radiator even aanraken voor het aan de slag gaan kan volgens mij ook prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan