Nieuwe videokaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter Can2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Can2

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2014
Geachte lezers,

De grafische kaart van mijn moeder is overleden, alleen nu ben ik op zoek naar een nieuwe grafische kaart waarvan er gelukkig niet zoveel keuze voor is....
de PC word alleen gebruikt voor beetje internetten, af en toe een spelletje op FB. Hebben jullie enige idee wat een beetje een knappe kaart is hiervoor voor een redelijke prijs?

Windows 7 Home Premium 64-bit
Intel pentium (R) d CPU 3,00 GHZ, ACPI x64 based pc
Ram: 2048
Videokaart: Gforce 8800 GTS 512
Voeding: 375 Watt
Behuizing: Dimension 9100

In iedergeval bedankt,
Kevin

Gezien de rest van het systeem, zou ik er niet veel geld meer in investeren. Liefst zou je op de tweedehands markt een beetje kunnen rondkijken naar bijvoorbeeld een HD4850 (15-25 euro) welke erg vergelijkbaar is qua prestaties met wat je had.

Nieuw kan natuurlijk ook, maar dan ben je iets duurder uit. Elke simpele videokaart voldoet dan al voor de beoogde doeleinden:
http://tweakers.net/categorie/49/vi...XlQDFEouT4SIFqcmeQHW6hjpKBYnpqcGZValKVoYGBrUA

Voor alleen maar wat internetten, mailen e.d. is elke videokaart goed.
Koop dus de goedkoopste die er is.
De 8800 GTS is al een behoorlijke overkill voor zulk eenvoudig gebruik. Zonde van de stroom die zo'n kaart loos staat te gebruiken.

Ik had de computer overgekocht van een collega voor een zeer knappe prijs, vandaar de grafische kaart :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan