Nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Somatic

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2006
Hallo allemaal,

Vorig jaar heb ik een tweedehands pc gekocht met een niet al te goede videokaart. Deze wil ik graag vervangen, maar ik weet niet welke videokaarten er op mijn moederbord passen en welke niet.
Ik gebruik een Asus P6T SE moederbord. Helaas heb ik weinig verstand van computers dus probeer ik het via deze weg. Hebben jullie tips? De nieuwe videokaart mag rond de 300 euro kosten.

Bekijk bijlage DxDiag.txt

Mvg

Daarop kun je elke moderne videokaart prikken. Van belang is echter ook even de rest van de specificaties. Zit er een beetje fatsoenlijke processor in het systeem (minimaal Core 3 of hoger?) en zit er ook nog een beetje voldoende RAM in? (4 gig of meer) ? Anders heeft een videokaart van rond de 300 euro weinig meerwaarde.
Zo ja, zoek dan enkele willekeurige videokaarten die binnen je budget passen en post ze hier. Dan reageren we wel welke de beste is.

Last but not least : de voeding moet het ook nog kunnen 'trekken', dus voordat we advies (kunnen) geven over de jou uitgezochte videokaart(en) is het wel handig om even te weten welk merk voeding er in het systeem zit en hoeveel het 'wattage' bedraagt.

Laatst bewerkt:
videokaart

Er zit een i7 930 processor ( 2.8 ghz ) in mijn pc en 4 gb geheugen ( wat ik makkelijk uit kan breiden naar meer) Ik zal eens op internet kijken naar kaarten.
Bedankt voor je snelle reactie!

Laatst bewerkt:
Die i7 is volgens mij uit 2008 / 2009, maar kan nog best wel mee. Het hangt allemaal een beetje af van de games / software die je wil gaan draaien of een moederbord / systeem uit 2008 / 2009 het plaatsen van een 300 euro kostende videokaart nog (wel) rechtvaardigt (even afhankelijk van het feit of de voeding het wel gaat trekken)

Prijsklassen variëren nogal bij hetgeen wat je uitgezocht hebt. Ik zou de middelste nemen (GTX960) en dan het werkgeheugen uitbreiden naar op zijn minst 8GB.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan