Nieuwe Vista op nieuwe harde schijf (zelfde pc)

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnaikema

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2001
Berichten
27
Mijn computer was helaas vastgelopen en kon alleen gerepareerd worden door het plaatsen van een nieuw moederbord. Om mijn capaciteit uit te breiden is me geadviseerd om ook een nieuwe harde schijf te laten installeren en hierop een nieuwe versie van Windows Vista te laten installeren.

Vandaag heb ik mijn pc weer opgehaald en alles werkt gelukkig weer. Echter, omdat windows op de nieuwe harde schijf is geinstalleerd, ben ik al mijn programma's kwijt in het Start Menu. Dit komt natuurlijk omdat het registeren deze programma's niet meer herkent.

Wat is de makkelijkste manier om alles terug te zetten? Moet ik alles opnieuw installeren of is er een makkelijker manier?
 
Heb je je oude harde schijf nog?

Zo nee, dan ben je alles kwijt, en moet je dus alles opnieuw installeren.
 
Ik heb inderdaad de oude harde schijf nog. Dit is op mijn pc nu een gedeelde D-schijf en E-schijf.
 
Dan nog, de reactie van hunter doet anders vermoeden, maar je zal toch je programma's opnieuw moeten installeren. Er is geen andre optie, met name door de missende register bestanden.
 
Dan nog, de reactie van hunter doet anders vermoeden, maar je zal toch je programma's opnieuw moeten installeren. Er is geen andre optie, met name door de missende register bestanden.

ik vatte de omschrijving anders op.. ik dacht dat de oude schijf was vervangen voor een nieuwe.
Maar nu heeft OP dus 2 harde schijven met beide Windows erop?
 
Er zijn inderdaad nu twee schijven met beiden Windows erop. Ik heb nog wel geprobeerd om te booten met de windows van de andere schijf, maar dat is me tot nu toe nog niet gelukt.
 
Ik heb even wat gesleuteld aan de instellingen in mn Bios en mn oude schijf als eerste bij de boot-options gezet. Ondanks de wijziging ziet mijn computer dit niet als windows-schijf en wordt deze dus overgeslagen. Moet ik nog iets anders aanpassen?
 
Er zitten geen jumpers op mn harde schijf. Ik heb nog wel geprobeerd om de SATA-stekkertje op het moederbord te verwisselen maar dit maakt geen verschil.

Als ik ook bij Schijfbeheer kijk zie ik dat alleen schijf C als systeem- en opstartschijf staat genoemd. De oude C-schijf (nu dus D) staat alleen als actief en primaire partitie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan