nieuwe voeding aan het plaatsen, wie help me ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fs2004

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2010
goedenavond,
Ik ben op dit moment een Coolermaster 460 W in mijn pc aan het monteren alleen ik kom ergens niet uit . Waarom heeft de voeding 3x peripheral pins , 4x sata en waarom zit er een floppy pin bij ? :(

je hoeft ze niet allemaal te gebruiken. er zijn echter mensen die nog een floppy drive of meerdere harddisks willen gebruiken. vandaar dat er wat meer opzit dan de gemiddelde gebruiker nodig heeft.

beter te veel dan te weinig toch ;) gewoon alleen aansluiten wat je nodig hebt en thats it.

oke, ik heb nu alles erin zitten maar heb alleen nog een vraag. Bij die 20 pin zit nog een 4 pins kabeltje , weet je ook waar die in moet of hoeft hij nergens in ? :rolleyes:

uhm je moet even kijken of er nog eentje op het moederbord vrij is, de kans is groot dat hij daar dan op moet. zou het niet met zekerheid durven zeggen daarvoor zou ik de stekker en het moederbord moeten zien.

er zit er nog 1 op het moederboard maar daar zit een 4+4 pin in , is dit goed aangesloten of moet die 20+4 pin daarin ? maar ik vind het raar dat er bij die 20+4 kabel ook nog een 4 pin los bij hangt ?

hmm kan ook zijn dat het voor oudere moederborden is dat daar nog een paar punten vrij zijn. je kan proberen het systeem gewoon aan te zetten. doet ie het niet dat weet je dat het daaraan ligt :p check bij het aanzetten wel meteen of de fan van de cpu draait, zo niet het systeem meteen weer uitzetten!

maar nu heb ik alleen nog die floppy pin over, maar in mijn pc kunnen niet eens floppy's dus hoeft deze dan nergens in ?

dat klopt, de dingen die je overhoud kan je gewoon los in de kast laten liggen. wel even opletten dat ze niet in een fan kunnen komen ofzo :P

:thumb:Yes hij doet het ! Ik ben echt opgelucht! :D bedankt voor de goede hulp!

mooi zo, al je cd spelers, hdd's, fans enzo doen het ook he?

Coolermaster 460 W heeft een stekker die 20+4 pin heet.

Dat ik al een hint, het in een 20 pin stekker met 4 extra, dus eigenlijk is het een 24 pins stekker, waarom dan 20+4;
Er zijn moederboaden waar alleen een 20 pins stekker op past, ook dan kan je de 20+4 gebruiken maar de 4 extra hangen dan gewoon in de lucht zonder gebruikt te worden. Vaak moet er dan nog een extra stekker ergens anders geplaatst worden.

Bij andere voedingen kan je stekkers soms zelfs delen in een 20 en 4 deel.
atx-20-24-pin-split-connector.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan