Nieuwe Voeding (Aanbeveling)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Masterleo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 dec 2013
Goedenavond,

In 2009 heb ik een computer laten samenstellen met de volgende onderdelen:
WD Caviar Blue 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
Asus P5E Deluxe
Kingston HyperX Dual Channel 4 GB, PC6400, 800 MHz, Kit Of 2
Samsung SH-D162D 16 X, 48 X, E-IDE/ATAPI
Samsung SH-S223Q/BEBN S-ATA, Bulk, Zwart
XFX GeForce 9800 GT 512 MB 1
Logitech Desktop Cordless MX 3200 Laser USB, Zwart
AOpen QF50C Zilver/Zwart, 400 Watt <- Dit is me voeding
Intel Core 2 Quad Q8200 2.33 GHz, 1333 MHz, 4 MB , Boxed 1

Ik ben redelijk leek in hardware dus daarom vraag ik jullie hulp.
Mijn computer doet het bij normaal gebruik prima. Alleen bij het gamen worden de hardware onderdelen erg warm. (systeem temp: 57'C / videokaart 52'C)
Vaak stop ik dan na een half uur met gamen omdat die zo hard blaast.

Nu heb ik 2 ventilators gekocht: coolmaster sickleflow 120 (Volt 12VDC / Ampere 0,35A / Watt 4.2 W)
Ik dacht dat het probleem zou zijn opgelost na monteren maar dit is niet het geval.

Aan de voorkant heb ik er een geplaatst die lucht naar binnen zuigt.
Aan de zijkant blaast die de lucht weg.

Ik heb nog ruimte voor 1 extra ventilator onder het voeding gedeelte.
Ik wou ook graag me onderdelen overklokken maar tot op heden durfde ik dat niet.

Wat voor voeding moet ik kopen? (rekening houden met 2 extra ventilators en mogelijkheid tot overklokken) Weet niet of dat iets uitmaakt

Alvast hartelijk dank,
Leonard
CAM00308.jpg