Nieuwe voeding kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Molotovie

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
Hallo,

Ik wou in eerste instantie een sterkere videokaart kopen maar ik weet niet of mijn voeding aan de eisen voldoen.
Het is een voeding met 430 watt waarvan ik het merk niet weet omdat ik de computer heb gekocht bij een computerzaak.
Het is dus gewoon een merkloze computer.
Er zitten voor de rest een GeForce 8500 GT, een geheugenkaartlezer van me oude Packard Bell computer, 4 GB ram geheugen van Transcend en een draadloze pci internetkaart van Linksys in.
Maar nu zou ik dus willen weten of er een echt zoveel sterkere videokaart in kan.
En zoniet wat voor voeding ik zou moeten kopen.
Budget= rond de 100€

Alvast bedankt

Hoi,

Het kan altijd wel een zwaardere voeding erin bouwen maar welke videokaart wil je erin zetten en met welke processor draai je.

Modag

Ik zou de kast maar even open maken en op de voeding kijken of er niet toch een merk op staat.
430W is genoeg als het van een goed merk is.

Je processor is niet de snelste zeg maar....

Ik weet dat het niet een snelle processor is maar ik kan er zeg maar mee vooruit:p
Natuurlijk zou ik wel een krachtige QuadCore willen hebben maar dan moet ik ook meteen een ondersteunend erbij moederbord kopen.
Maar nog even over die voeding, ik ga um vanmiddag en anders morgen even open maken om te kijken of ik misschien over het merk heb heengekeken.
:thumb:

De huidige voeding is er volgens mij een van X-Gear, dus dat is de voeding die er al standaard in zit.
Maar eigenlijk wil ik sowieso een nieuwe voeding gaan kopen want op lange termijn wil ik mijn computer wel een beetje bij de tijd houden qua onderdelen.
Maar ik wil geen risico nemen door er zomaar één zelf te kiezen dus als iemand mij daarbij zou willen helpen dan zou ik dat zeker waarderen:).
Ik wil wel graag een keuze kunnen maken uit de voedingen die op DEZE website staan.
Ik wil het liefst niet meer dan 100 euro uitgeven.
Alvast bedankt:thumb:

Laatst bewerkt:
Ook Delft: dus zal ook wel moeten kunnen. Deze is nog aardig qua prijzen.
http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=343135
http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=350472

Bergschenhoek te ver?
http://www.informatique.nl/145187/ocz-modxstream-pro-700w.html

Welk moederbord heb je trouwens?
En wat zijn de specs van je geheugen?

edit:
En wat vind je van dit:
http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=396589&cks=ASS&assoc=65B3D214-BAE6-410C-9075-06518B1B62A5
Dat is qua prijs te vergelijken met die HD4670 die je bij databyte wilde kopen: de HD4830 is veeeeeel beter. Ik weet niet of je met jouw processor veel verschil gaat merken: maar als je over een tijdje je processor zou vervangen, dan heb je in elk geval al een aardige videokaart.

Laatst bewerkt:
Mijn moederbord is een ASUS M2N-VM HDMI.
Ik heb in totaal 3 reepjes geheugen waarvan 2 van 1 gig en 1 van 2 gig met een snelheid van 800Mhz of 667Mhz.
Welke van de 2 die bij Komplett te koop zijn kan jij me aanrade als je niet naar de prijs kijkt?

Ze hebben allebei een goede prijs-kwaliteitverhouding.

De Coolermaster is zwaarder en modulair.
Heb je een vrij standaard kast, met voeding bovenin, dan heeft dat laatste verder geen voordeel. Dat ie zwaarder is is alleen handig als je langer met de voeding wilt doen.
Ik heb bijv 3,5 jaar geleden een voeding gekocht in een nieuw systeem. Deze gebruik ik nu nog nu ik mijn systeem flink heb geupgraded.
Koop jij voglende keer weer een compleet systeem, dan heb je dus niets aan een zwaardere voeding.

De OCZ is gewoon een degelijke 500W zonder veel poespas. Goed geschikt voor elk systeem met een HD4870.

Moederbord kan trouwrns in elk geval processors tot x2 6000 aan. Maar of het zin heeft om die te upgraden weet ik niet.
Er is ook een beta-versie. Maar ik weet niet of je daar de moderne phenoms mee kan draaien (bijv Phenom II 710/720)

Laatst bewerkt:
Hij ondersteunt geen Phenom, daar heb ik een tijdje geleden al op gezocht en op de doos staan alleen de ondersteunende processoren dus dat was al duidelijk maar ik heb 'ns zitten zoeken en ik zie dat Intel processoren veel beter uit de verf komen tegenwoordig.
Ik kan er zelf niet zo over mee oordelen want ik heb zelf maar 1 computer gehad met een Intel processor en de rest met AMD.
Die ene met Intel dat was zelfs nog een Packard Bell(grootste fout:() dus dan kan je helemaal al geen goede inschatting maken.
Maar ik wil aankomende zomer mijn computer dus ombouwen zoals je al wist maar is het dan niet slim om over te stappen op Intel?
En nog even over Komplett, moet je beoogde producten van te voren via internet afrekenen?
Alvast bedankt:)

Hij ondersteunt geen Phenom, daar heb ik een tijdje geleden al op gezocht en op de doos staan alleen de ondersteunende processoren dus dat was al duidelijk maar ik heb 'ns zitten zoeken en ik zie dat Intel processoren veel beter uit de verf komen tegenwoordig.
Ik kan er zelf niet zo over mee oordelen want ik heb zelf maar 1 computer gehad met een Intel processor en de rest met AMD.
Die ene met Intel dat was zelfs nog een Packard Bell(grootste fout:() dus dan kan je helemaal al geen goede inschatting maken.
Maar ik wil aankomende zomer mijn computer dus ombouwen zoals je al wist maar is het dan niet slim om over te stappen op Intel?
En nog even over Komplett, moet je beoogde producten van te voren via internet afrekenen?
Alvast bedankt:)
Ik heb geen ervaring met Komplett, dus dat zal je moeten opzoeken.

Intel vs AMD ligt gewoon aan het budget

Er past wel een Phenom op het moederbord:
http://www.asus.com/Product.aspx?P_ID=ulvijSunFYJp6a2i&content=specifications
Tot een Phenom X4 9850

Maar het zou interessanter zijn als ook de nieuwste X3 /X4's erop zouden passen. Maar dat zal wel niet.
(die beta waar ik het gister over had was van 2008: fout gelezen)

Hoe kan je dan zien wat voor processoren er op je mobo passen?
Door naar de socket te kijken?

Hoe kan je dan zien wat voor processoren er op je mobo passen?
Door naar de socket te kijken?

Nee, door in de link die ik gaf te kijken naar cpu-support. En daar zag ik dat een phenom ondersteunt wordt. Wel de oude phenoms, maar toch..

Ik zie alleen dit staan bij CPU?
Athlon64 / Athlon64 FX / Athlon64 X2 / Sempron/AM2+

tabblad cpu-support... (alleen de asus-site is voor de 10 miljardste keer gammel...)

Laatst bewerkt:
Ja ik had er al wel gekeken maar toen deed ie het niet maar nu doet ie het weer wel.
Maar raad jij het aan om een Phenom processor te kopen?
Want er was toch iets fout gegaan bij die processoren?

Tja, het ligt een beetje aan je plannen.
Je kan ook denken: ik probeer het nog even te redden met de processor en ik koop over een tijdje een nieuw moederbord met nieuwe processor.

Een goede phenom is wel een stuk beter dan een X2 4600.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan