Nieuwe voeding of moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mathijs112

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2004
Ik heb een probleem met mijn videokaart.
De Club 6600 GT

Deze krijgt te weinig stroom.

Ik heb een Aopen voeding met een max. output van 300W
Type moederbord is asus A7V8X-X met een AMD 3000+
Krijgt de videokaart nu te weinig van de voeding of te weinig via het moederbord?

Wat is een goeie oplossing?

Even beleefde vraag:

Te weinig stroom? Hoe ben je daar achter gekomen? Wat doet de kaart als ie te weinig stroom krijgt? Als dat echt zo is... ligt dat aan de voeding en niet aan het moederboard.... daar zitten geen "stroombegrenzers" op [behalve in geval van kortsluiting], wel spanningsbegrenzers [regulators].... anders zou het vervangen van de voeding door een zwaardere niet helpen...

Deze melding komt naar voren.

Probleemrapport

Volgens Nvidia System Sentinel krijgt de grafische NVIDIAkaart involdoende stroom.

De prestaties van de GPU zijn verlaagd tot een niveau waarop deze veilig kan blijven werken. Zodoende wordt voorkomen dat de hardware beschadigt of het systeem vastloopt.

Bij de systeemvereisten van die kaart staat inderdaad dat ie graag een 350W voeding ziet... [maar hoe die jongens dat bedenken is mij niet duidelijk omdat één en ander natuurlijk sterk afhankelijk is van hoeveel "toeters en bellen" er verder nog in je systeem zitten [cd/dvd drives, hdd's, usb koffiemokwarmhoudplaatje]......

Dus als ik 1 van de 2 branders loskoppel,

heb dvd brander en dvd-speler/cd-brander,

is het euvel verholpen?

Dit kun je, als test, proberen.... maar beter is uit te kijken naar een 400W voeding.... dan heb je nog wat reserve voor "toekomstplannen"......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan