Nieuwe voeding waar op te letten

Status
Niet open voor verdere reacties.

luukskywaler

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 sep 2006
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem.
Ik wil mijn voeding upgraden, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Waar moet ik precies op letten.
Ik heb op dit moment een maxpower pl-300

Kan ik klakkeloos ieder andere voeding in zijn plaats neer zetten bijvoorbeeld:

http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1050765&showTechData=true
Of moet ik nog op bepaalde dingen letten.

Alvast bedankt voor de info

Grz,
Luukskywalker

p.s.
Ik lees op internet dat het belangrijk is om mijn specs erbij te vermelden dus bij deze:

Processor: Intel Pentium 4 3GHZ

Moederbord: Gigabyte GA-8I848E(-l)

Chipset moederbord: Intel Breeds Hill i848P

Ram geheugen: 1536 mb DDR SDRAM

Video kaart: Ati Radeon 9600 series

Geluidskaart: Creative SB0090 Audigy Sound Card

Harde schijf:
2 Maxtor schijven 7200 rpm respectievelijk 120 en 150 GB

Cd/DVD spelers:
1 cd/dvd rom
1 cd/dvd writer

Netwerkkaarten:
Inel Pro/100 netwerk kaart
Realtek RTL8139/810x Family netwerk kaart

Overig:
Floppy Drive
Webcam los aangesloten
USB toetsenbord/USB muis

Laatst bewerkt:
Bij die voeding staat heel veel informatie maar het komt er op neer dat dat je hem kunt gebruiken voor de nieuwste systemen maximaal een paar jaar oud.

Waar ik meestal op let is het model (tegenwoordig meestal ATX, en het aantal watt)
Verder zijn ook de aansluitingen niet geheel onbelangrijk

350 watt is meestal wel genoeg of je moet echt een gigantische slurpende pc hebben. De cooler is erg goed vind ik. Ben altijd zeer te spreken over zalman.

Mijn pc komt uit 2002 dus dan wordt het twijfelachtig of ik deze kan gebruiken.
Verder staat op mijn huidige voeding:
Max watt 180w.
Betekend dit dat ik niet meer watt erin kan zetten of is dit een aanduiding van het maximale wattage wat deze voeding trekt?

Laatst bewerkt:
1. Zorg dat je een goede merk voeding hebt (corsair, ocz, antec, zalman, cooler master etc.) Dus GEEN trust of sweex omdat die erom bekend staan niet echt efficient te zijn en nogal snel de geest geven.
2. Neem voldoende watt. Beter te veel als te weinig.
3. Je hoeft met een low-budget systeem geen rekening te houden met SLI-ready en modulaire voedingen enz. dat ga je gewoonweg namelijk niet gebruiken en zou allen maar zonde van je geld zijn.

Als je alleen een nieuwe wil in je huidige systeem hoef je niet een heel erg dure te kopen. waarschijnlijk kan je voor een euro of 30 al een hele goede vinden van rond de 300 watt.

dus waarschijnlijk gaat die zalman uit je bericht er goed inpassen. (je kan ze even goed, goedkoper krijgen)

hopelijk genoeg info.

Laatst bewerkt:
Ja ik ben het met Elite eens, het zou enorm zonde zijn om zo'n dure voeding in je pc te stoppen tenzij je hem misschien je volgende systeem ook wilt gaan gebruiken, dan kun je het wel overwegen.

Gezien het feit hij van plan is z'n voeding te vervangen zal hij wel voorlopig wel niet van plan zijn een kompleet nieuw systeem in elkaar te zetten.
@luukskywalker. Als ik jouw was, en je houdt dit systeem, dan zou ik voor 30 euries een goede maar simpele voeding kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan