nieuwe voeding, welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lisje1987

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2005
In mijn vorige post is gebleken dat de vele problemen die ik met mijn pc heb veroorzaakt worden door mn voeding die niet sterk genoeg meer is sinds ik er een nieuwe videokaart en een extra harde schijf in heb gezet! De voeding moet goed zijn voor het volgende systeem:

HP Compaq DC5100 microtower
Besturingssyteem: Windows Vista Home Premium
AMD Athlon DualCore 64 X2, 2000 MHz 3800+
Moederbord: MSI MS-7050 met chipset ATI Radeon Xpress 200, AMD Hammer
2x 512mb pc3200 geheugen Samsung
1x 1024mb pc3200 geheugen Kingston
2x 160GB harde schijf 7200 rpm
Asus 7300gt TOP ddr3 128mb

Ik heb de volgende voedingen op het oog:
EnerMax Liberty, 400 Watt, Retail
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=4742&GROEP_ID=52&TAB=ervaring
of
Cooler Master Real Power M520:
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=TN5M40

Welke zouden jullie mij aanraden, welke voor mijn systeem het meest geschikt is?
Andere suggesties zijn ook altijd welkom!
Bedankt alvast!:thumb:

Laatst bewerkt:
Je vergeet erbij te zetten dat het om een HP Compaq DC5100 microtower gaat. ;)

Lees dit eerst eens door. Verder zijn het alledrie prima merken, en kunnen ze allemaal het systeem goed aan.

Lees dit eerst eens door. Verder zijn het alledrie prima merken, en kunnen ze allemaal het systeem goed aan.

heb het doorgelezen maar bent niet iemand met veel verstand van voedingen en dergelijke, vandaar ook dat ik een beetje hulp vraag bij het uitkiezen :)
Waar het mij ook om gaat is of ik wel 500watt nodig heb, of red ik het ook met 400, of 350??

Het vermogen is natuurlijk belangrijk, maar het merk zeker ook. Zo zal een Antec 400 watt voeding wel voldoende zijn, maar een Sweex of Trust 400 watt niet.
350 watt vind ik te weinig voor dit systeem, het minimum is 400 watt van een A-merk, maar ik zou je een wat sterkere willen aanraden (500 watt) als je nog van plan bent dingetjes toe te voegen of te wijzigen in je systeem.

Ik had al begrepen dat je beter helemaal maar geen sweex of trust voeding kunt nemen.
De 3 voedingen die noem zijn in principe allemaal A-merken toch?
Ik zat eraan te denken voor de Enermax te gaan, maar die is 400 watt, al schijnt dit wel een hele goeie te zijn! Maar ik ben van plan om misschien nog wel eens een compleet nieuw moederbord en processor aan te schaffen (in de toekomst) dus misschien zou die 400watt dan niet genoeg zijn. Kan ik dan beter de Antec of de Cooler Master nemen?

edit* de Antec is afgevallen dus t word nu of de Cooler Master M520 (520watt) of de Enermax Liberty 400watt

Laatst bewerkt:
Inderdaad, je kunt beter geen Sweex of Trust nemen. De voeding wordt nog al eens onderschat, maar de voeding is zeker een belangrijk onderdeel van je pc. De stabiliteit wordt namelijk voor een groot deel bepaald door stabiele volt-lijne van de voeding.

Enermax en Cooler Master zijn beide prima A-merken, en zullen allebei voldoen aan je eisen. Beide zijn modulair uitgevoerd (dus dat je losse stroomkabels in de voeding moet steken, en minder kabels is een betere airflow wat weer kan zorgen voor lagere temperaturen) en hebben de nodige beveiliging (overspanningsbeveiliging en dergelijke) aan boord.
Kijkend naar de toekomst is de M520 van Cooler Master de betere keuze, als je nog dingen wilt upgraden.

Bedankt Michael, voor alle info!
Ik denk dat ik er wel uit ben en voor de Cooler Master ga!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan