Nieuwe voeding werkt niet in mijn pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

joeri gangsta

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2009
hallo

ik heb een nieuwe voeding gekocht een corsair cx750
deze voeding heb ik dus in mijn pc ingebouwd en als ik me pc dan aan zet springt alles nog geen 1 seconde aan en dan meteen weer uit
en als ik mijn oude nesteq voeding aansluit doet me pc het weer
ook heb ik de corsair cx750 in een oude pentium 4 kast geprobeert en dan werkt de voeding wel gewoon goed!
ik snap er echt helemaal niets meer van
iemand een idee waarom de corsair niet in mijn pc werkt?

hier wat info van mn pc
moederbord: k9a2-cf
amd phenom X4 2,8ghz
2 x ati radeon hd 4890 (crossfire)
2 hardechijven

hoor het graag van jullie :)

Hoi Joeri,

Heb je alles wel goed aangesloten ?
Bv de 4pins connector bij de processor word nog wel eens vergeten....
processorvoeding.jpg

hallo

ik heb alles goed aangesloten ook de 4 pins connector bij de processor
ik heb ook al dingen ge probeert zoals hardeschijven los videokaarten er uit maar niks brengt verandering

Lijkt me toch iets dat dan niet goed aangesloten is...
Vreemd.

Je hebt eigenlijk de meeste trouble shooting goed gedaan, oude voeding er weer in, start wel gewoon op.
Nieuwe voeding gechecked, werkt ook prima....

Misschien een bios reset, dat dat helpt?
Lastig probleem...

bios reset helpt niet
ik heb nu ook echt alles er uit en los gekoppeld dus alleen het moederbord geheugen en proccesor en nog steeds hetzelfde fannetje draait 1 sec en meteen weer uit
dan tog weer oude voeding er op en hij doet het

ik denk dat het dan wel ergens in het moederbord zit
heel raar is het maar er moet tog iets mis zijn lijkt me ik zou ook totaal niet weten waarom een voeding het niet zou doen op dit moederbord
moet ik nu terug met de voeding naar de winkel? want ik denk dat ze hem daar ook zullen testen en ook gewoon zeggen dat ie het gewoon doet

Ja, maar je zegt dat je de oude voeding hebt gebruikt, en dat dan alles wél werkt...dus je mobo lijkt in orde...
Als je dan toch terug gaat naar de winkel, misschien weten zij iets, want dit is wel erg vreemd hoor.

nou ik zal mycom zo is bellen of ik met de voeding en pc kan langs komen
misschien dat ze daar met een oplossing komen
ik kan de voeding wel gaan ruilen voor een andere maar dan is nog de vraag of die het dan wel doet
misschien is het iets in corsair en mijn mobo wat niet samen gaat maar zou dan een coolermaster gx750 een oplossing zijn? en zijn dat een beetje goede voedingen?

Hou er wel rekening mee dat je per 15 minuten moet betalen bij MYcom.

Wat een alternatief betreft kan je helaas niet mee helpen, daar heb ik de kennis niet voor.
Wacht even Mycom af, en laat je daar evt. adviseren, die mannen zijn best kundig.

vanochtend even bij mycom geweest ze wilde wel even voor me kijken zonder extra kosten :)
maar ook bij mycom kregen ze de voeding niet aan de praat in mijn pc ze hebben er zelfs een andere corsair cx750 bij gepakt en vreemd genoeg deed die precies het zelfde
ik heb de voeding maar weer mee genomen want ik wilde eigenlijk al een tijdje me pc gaan upgraden,komt een nieuw moederbord in en dan heb ik de voeding alvast :)

hartelijk dank voor de hulp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan