Nieuwe voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

desolate

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Poef ... brandlucht. Dus een bekend probleem: voeding kapot. Nou heb ik een nieuwe gekocht, aangesloten. Maar hoewel de schakelaar op de achterkant van de voeding brand als ik hem aanzet, reageerd hij totaal niet op de aan\uit knop van de pc. Alle stekkers nog eens extra aangedrukt, geen effect.

Nu zag ik wel dat er een 20 pins connector op zit (zat ook op de oude voeding) maar daarbij ook een 4pins connector. Het is een oudere pc en die 4 pins heb ik niet nodig.

Hoe kan het dat deze nieuwe voeding niet werkt? (los van het feit dat het apparaat zelf defect is natuurlijk)

Als het goed is zit er op een andere plek ook nog gewoon een 4 pins.. Is er niet nog plek naast de 20 pins aansluiting voor de 4pins?

Hmm vreemd.. Hoeveel wat voeding zat erin in heb je er ingezet ( + het merk naam).

zit nu 350 Watt in, was 200\250 Watt

Geen idee wat het oude merk was, nieuwe is Sweex. Geen A-merk, maar dat zou bij zo'n eenvoudige pc (alleen maar CD-speler en CD-brander) toch niet uit moeten maken?

TJa, als je oude net zo'n zwak merk was, dan is er een kans dat je computeronderdelen last hebben gehad van een piekstroom. Dan kan je dus je pc bij het grofvuil zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan