nieuwe voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.honig

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2006
De voeding is doorgebrand en had dus nieuwe nodig. Heb de pc jaren geleden stil laten maken bij IKBENSTIL met dure ventilatoren en de pc was nagenoeg geluidloos.
Er zat een component pro ATX-300 TAF in, niet de duurste dacht ik. Nu heeft de reparateur er een goedkope Chinees ingezet, P-Case 460 W en meteen hard gesuis.
Kan in mijn (oude) moederbord Asus P5RD1-VM geen betere voeding bv. Enermax NAXN 500W ATX of is dan de Stroomaansluiting PCI-Ex van het moederbord niet geschikt meer?
Moederbord: 1 x PCI Express x16-slot voor enkelvoudige videokaart 1x PCI Express x1 2 x PCI
Voeding: 1 x 6+2P (8P) PCI-E 2.0, 1 x 6P PCI-E 2.0

Goedemorgen,

Ik zou deze nemen modulair en stil. en is altijd weer mee te nemen naar een eventuele volgende pc.

Laatst bewerkt:
Als aanvulling: de stroomstandaard is al (bijna) 15 jaar niet meer aangepast en de voltageniveaus al 25 jaar niet. een 15 jaar oud moederbord werkt dus met een moderne voeding en andersom (hoewel je mogelijk wel een verloopstukje nodig hebt in dat geval)

Nu de Seasonic M12 || Bronze er in, maar maakt meer geluid dan die oude component pro 300 W, die toch niet duur was en acht jaar oud....

Hoi,

Ik weet niet wat jij meer geluid vind maar heb hem pas ook ingebouwd en hoor hem eigenlijk niet maar 1 ding is zeker deze brand niet door het zou kunnen dat je oude voeding er 1 was zonder ventilator.

component pro ATX-300 TAF met ventilator. Vreemd. Nu ja, als ie inderdaad maar niet fikt...

Hoi,

Nee daar geloof ik niks van dat deze doorbrand of er moet in de pc wat goed fout zitten maar dan zou hij al niet werken de pc dan.

Ik blijf het vreemd vinden, deze SeaSonic M12II EVO 520 Bronze maakt een lage bromtoon en hoog gesuis en die oude component pro van 8 jaar niet. Iemand nog een idee?

aanspraak maken op garantie kan een DoA zijn SeaSonic is de beste als het gaat om PSU's voor pc's en die horen niet te brommen.

Soms wil het ook nog wel eens helpen om de voeding te dempen d.m.v. kleine rubber ringetjes tussen de voeding en de kast om resoneren te voorkomen..
Misschien kun je dat nog proberen.
Als het echt van de fan komt is er weinig aan te doen lijkt me, als je die zelf zou vervangen ben je wellicht je garantie kwijt..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan