Nieuwe WD ELEMENTS PORTABLE 1,5 TB formatteren, 2 vraagjes hierover

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elsnorry

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2012
Berichten
42
Ik heb juist de WD ELEMENTS PORTABLE 1,5 TB gekocht en heb 2 vragen hierover.

Als ik de harddisk aansluit dan staat er een map op autorun genaamd met er in het Wdlogo.ico.
Ook is er een bestandje autorun.inf met deze code erin:
Code:
[autorun]
open="" autoplay=true
ICON="autorun\wdlogo.ico"

Mag ik deze map en het bestandje verwijderen?

Ook is de harddisk NTFS maar zou ze graag naar FAT32 formatteren omdat ik ze graag op mijn ps3 wil aansluiten en NTFS werkt hierop niet.

Is het genoeg dat ik ze snel formatteer of niet?
 
Gewoon verwijderen die dingen. Dat is alleen maar een plaatje van Western Digital dat wordt getoond als je de harddisk aansluit. En snel formatteren naar FAT32 is inderdaad voldoende. Hou er wel rekening mee dat FAT32 geen bestanden aan kan die groter zijn dan 4GB.
 
Laatst bewerkt:
Als je hem formatteert... dan verdwijnt het plaatje en zo vanzelf... :D
 
Da's ook weer waar :p
 
Dat FAT32 geen bestanden aan kan die groter zijn dan 4gb daar had ik niet aan gedacht, dat is wel een serieus nadeel. Pfff, misschien laat ik ze wel NTFS dan, ik zie nog wel.

Bedankt!
 
Kun je het niet zo doen dat je alle partities eraf gooit, en daarna eerst een FAT32 primaire partitie maakt van (bijv.) 400 GB en dan uitgebreide partitie van de rest, waar je dan een logisch station in aanmaakt van de volle beschikbare grootte en die NTFS formatteert??
Dan heb je op dat logische station geen 4 GB beperking per bestand.

Tijs.
 
Om die schijf i.c.m. je PS3 te kunnen gebruiken moet deze wel FAT32 geformatteerd zijn. Wellicht dat je hier iets aan hebt:
http://community.us.playstation.com...external-Hard-Drive-on-your-PS3/td-p/14303247
Zal het is lezen, thx.
Kun je het niet zo doen dat je alle partities eraf gooit, en daarna eerst een FAT32 primaire partitie maakt van (bijv.) 400 GB en dan uitgebreide partitie van de rest, waar je dan een logisch station in aanmaakt van de volle beschikbare grootte en die NTFS formatteert??
Dan heb je op dat logische station geen 4 GB beperking per bestand.

Tijs.
Dat is wel een handige oplossing. Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan