nieuwe website

Status
Niet open voor verdere reacties.

arecno

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2011
Beste helpers,

Ik ga nu met mijn nieuwe website maand 4 in maar de bezoekers blijven naar mijn mening toch redelijk uit....

Voor achtergrond informatie is het een informatieve website in het nederlands en engels.
De engelse pagina's zijn nog niet helemaal bijgewerkt dus die lopen iets achter op de nederlandse
maar dit is meer een kwestie van tijdgebrek en mindere mate van motivatie omdat er meer nederlandse
bezoekers komen dan engelse.

Verder is het alleen een .nl domein (dit zal ook wel een rol spelen in het lage percentage engelse bezoekers ongeveer 10 %)
omdat een niet regio gebonden domein nog niet noodzakelijk lijkt, eerst maar eens nederlandse bezoekers binnen krijgen.

Ook heb ik mijn best gedaan om een description en die dingen toe te voegen en is alles HTML geverifieerd door
z'n website waar je je url intypt en die zoekt dan alle fouten.

met google analytics heb ik hier het aantal bezoeken in de maanden november, december en een deel van januari

november: 14
december: 27
januari: 11

is dit normaal voor een beginnende site?? of is hier sprake van een erg laag bezoekers aantal?
ik heb oktober niet bij dit rijtje gezet omdat ik van nieuwsgierigheid toch redelijk vaak zelf de
website had geopend en dat geeft geen reëel bezoekers aantal.

Tips over het opkrikken van de bezoekers aantallen zijn altijd welkom.

Alvast bedankt en vriendelijke groeten,

Sven

Edit: dit is de url van de website: http://www.howdoesitwork.nl/nl/home.html

je ziet dat al in wat folders zit maar dat komt omdat www.howdoesitwork.nl naar een keuze scherm leid voor de engelse versie.
verder is dit de eerste poging van een zelfgemaakt HTML + CSS website. het ziet er niet prachtig uit maar ben er tevreden mee.

Laatst bewerkt:
geef eens de URL van de site, dan kunnen we ook zien hoe hij eruit ziet, want dat is ook belangrijk.
en ik zend straks misschien nog wel meer tips, maar hier zijn alvast de eerste twee:
1. geef je site op bij google. dan krijg je veel meer bezoekers.
2. maak reclame op andere sites met banners. dat kan betaald maar misschien ook gratis, bijv. bij mij: als jij reclame maakt voor mijn site op jouw site doe ik hetzelfde, en mijn site heeft veel bezoekers. banners kan je gratis maken op bannersnack.com trouwens.

http://www.howdoesitwork.nl/nl/home.html hier is de url, hij staat nu ook in de vraag erbij

het update vakje is vreemt genoeg leeg daar stonden in iedergeval de recente updates in die ik in een .txt bestandje neerzette in de website dingens en die werd
dan opgehaald via een scriptje wat ik op internet heb gevonden dus weet ook niet echt hoe ik dat kan fixen maarja dat komt nog wel goed. dat is de verklaring waarom die vakjes leeg zijn.

Begin gewoon bij de betere startpagina's de link aan te melden.
Voer Google een xml sitemap want er zitten er maar 3 in geïndexeerd http://bit.ly/TJ8s4l
Gebruik social media om je link te showen.
Gebruik woorden in je titels waar ook daadwerkelijk op gezocht wordt http://bit.ly/hX7WkT
Zet je link in onderschriften en account profiles.
etc.

Iedere site begint met een paar bezoekers dat is vrij normaal, zoiets moet groeien.

Bedankt voor je reactie over de sitemap zat ik ook al te dubben want die heb ik al best lang
maar er worden steeds minder pagina's geindexeerd en ik weet niet waarom... eerst waren het
alle 24 maar dat is nu terug gelopen naar 3 die jij dus hebt geconstateerd... ik kan helaas niet verder
terug kijken maar in de screenshot is te zien dat het terugloopt van 6 naar 3. en bij webmasters de totalen
indexerings status staat hij wel op 28. dit komt omdat de sitemap volgensmij niet helemaal up to date is.
maar dit niet up to date zijn zou toch niet het aantal geindexeerde pagina's doen terug lopen

EDIT: het verschil in pagina's zijn 2 .txt bestanden en een pagina die is uitgesloten bij de sitemap omdat daar nog geen
content voor is.

en wat zijn de betere startpagina's? ik heb alleen voor de pagina's over de rubiks cube oplossen een onderwerp
kunnen vinden bij startkabel.nl en startpagina.nl

en bedoel je met social media een pagina aanmaken voor how does it work?

zie hier de bovengenoemde screenshots van de sitemap indexering en de algemene indexering:

indexeringstatus.PNGsitemap.PNG

Laatst bewerkt:
Hoi arecno,
Google kan op dit moment 24 pagina's en de robots.txt vinden, en heeft die ook geïndexeerd; kijk: google.nl/search?q=site:howdoesitwork.nl.

Een paar tips voor betere vindbaarheid:
  • De <title> is erg belangrijk, en moet de belangrijkste trefwoorden/zoekwoorden voor de pagina hebben.
    Je index.html heet nu: "Please choose your language - Kies uw taal a.u.b." ...
    Dat zal niet hoog scoren bij Google! - Ik zou 'm minstens noemen: "Hoe werkt het? How does it work?"

• De NL startpagina howdoesitwork.nl/nl/home.html heeft als titel: "home - How Does It Work"; niemand zal "home" als zoekwoord opgeven, en het Nederlands publiek zal ook geen "How Does It Work" als zoekopdracht voor Google geven.
    Je zou bv. als <title> kunnen nemen: "Hoe werkt het? Uitleg van techniek en wiskunde op How Does It Work." Zo zit toch ook de naam van de site er in.

• In de <html>-tag kan je de taal van de pagina opnemen. Voor de NL pagina's moet het worden:
    <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="nl" xml:lang="nl">
    Voor de Engelse pagina's:
    <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="en" xml:lang="en">

Met vriendelijke groet,
CSShunter
Dat zal vermoedelijk iets bij je provider zijn, die met en zonder www niet gelijkgeschakeld heeft. Ik zou daar eens naar informeren.

Laatst bewerkt:
oke dus zoeken naar www.howdoesitwork.nl vind hij er maar 3 en als je zoekt naar howdoesitwork.nl vindt hij ze allemaal...
beetje raar maar gelukkig zijn ze er allemaal. En bedankt voor de goede tips i.v.m. de titles en de html tags!

Was idd. niet zo slim om alleen met www te checken. Ben gewend alle non www naar met www te redirecten dan hoef je nooit meer te kijken naar zonder www.

Als ik nog wat toevoegen, kijk naar je grammatica en zinsopbouw,.

Als ik deze zin lees:
Hier vindt u vanalles over onderwerpen die mijn maar hopelijk ook u zullen aantrekken. Het doel van deze site is dus ook mensen informatie verschaffen.
heb ik werkelijk geen flauw idee wat je daar mee bedoeld.
En ik heb eigenlijk ook geen flauw idee waar de website over gaat. Het is dus onduidelijk wat je doet en waar je over schrijft.

Het is maar een tip!

mijn gramatica is nooit een sterk punt gebleven dus merk ik dit soort foutjes niet,
bedankt voor het erop wijzen dan zal ik hem binnekort aanpassen en nog even
kritsch naar de gehele tekst kijken.

en hoe doe je dat redirecte met die non www. en www. als ik vragen mag

Je maakt mbv. een editor zoals notepad2 of crimsoneditor een bestand wat je .htaccess (met een punt ervoor dus) noemt en zet die in de root dus naast je index.html
Dan pas je deze code aan aan je eigen domein en plakt dat erin.

Code:
RewriteEngine On
Options +FollowSymLinks
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^whateverwebsite\.nl
RewriteRule (.*) http://www.whateverwebsite.nl/$1 [R=301,L]

oke als ik het goed begrijp maak ik een bestandje aan met de naam: iets.htaccess en zet dat in de map waar mijn index.html instaat en in het nieuwe bestandje plak ik die code die in jou post staat en daar zet ik dan even het juiste domein in.

en dan moet er altijd www. voor komen te staan?

Bijna goed...
De bestandsnaam is gewoon .htaccess
met niets ervoor dan alleen de punt.
En dan natuurlijk testen of of je geen error krijgt als je zoiets uitprobeert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan