Nieuwe Windows, maar welke en hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirandaverburg

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2002
Berichten
424
Ik wil op de computer van mijn moeder een Windows plaatsen, maar weet niet welke. Er zit nu 98 op, ik dacht de normale.

Het is een pentium 1 met 166Mhz en 1,1 GB hd.

Wat kan ik het beste doen?

Ik dacht aan 98 se, maar dat weet ik dus niet zeker. XP zal wel te zwaar zijn en millennium is niet echt goed heb ik van horen zeggen.

Hoe zet ik die windows op de hd? Alles heb ik op CD staan zonder diskettes!
 
Aannemende dat je 16 of 32 ram geheugen hebt, zou ik met zo'n machine, voor de Win98SE gaan!
Zou éérst maar eens drivers gaan verzamelen voor je video en geluidskaart
Eventueel ook éérst even een opstartdiskette maken om te kunnen formatteren en daarna voor de Install
Ook even belangrijke bestanden saven van office bijv.
 
Laatst bewerkt:
alle drivers vervagen???

Misschien een beetje vreemd, maar de computer zegt 40 mb.

Moet ik alle drivers vervangen?
 
open cd van win98 2ed en ga naar de dir win98 copie die hele map naar je c: in een map die je win98 noemt dan draai je setup van de c:/win98 die je net gecopieerd hebt.dan zal ie ook nooit meer om de cd vragen als je iets aan het installeren bent ...DOS command =van e:/win98:=copy *.* c:\win98 en dan de setup draaien ..
 
d d d d uh, juist ja

Het geeft niet dat de computer om een cd zal vragen, want die heb ik er toch bij.

Echter de drivers zal wel iets lastiger gaan worden.

Er zit een cd-rom speler, een geluidskaart, een videokaart en een diskette station in. O ja, ook nog een modem van 32,4 k dacht ik. Die gaat er straks uit en zal vervangen worden door een 56k type. Hoe kan ik zien wat voor moederbord zij heeft? Mogelijk zit daar nog een isa slot op. Een pci zal er wel al opzitten, maar kan ik dat ook na trekken?

Ook is er een printer aanwezig, maar daar heb ik een cd-rom van.
 
Gezien de 166 mhz van je pc zou ik inederdaad voor windows 98 SE gaan. Draait prima op dat systeem. win95 is weer wat verouderd, win98 eerste editie zou ik ook niet zo snel meer doen, ME is gewoon .... en XP draait er niet op. Je zou ook NT nog kunnen proberen, maar volgesn mij heb je daar ook 64 mb geheugen voor nodig en als jij dus 40 hebt is dat dus zinloos.
 
Is er iets met de pc aan de hand waarom je windows er opnieuw op wilt zetten?

Zolang die 98 nog goed draait zou ik er niks anders op gaan zetten
 
Ik heb ook een Pentium 166 Mhz die draait ook op Win98 SE en die werkt goed!

ik zou inderdaad drivers zoeken voor: Videokaart, geluidskaart en modem.
 
deels wel ja, maar dus niet helemaal.

Het draait deels goed, maar als ik toch aan de gang moet, dan maar meteen goed.

De modem moet zo wie zo vervangen worden, want die is veel te langzaam. Die gaat erg veel geld kosten met internetten.

De geluidskaart wil niet en windows loopt te zeuren.

Het is een oud beestje, maar voldoet en dus een beetje onderhoud is geen luxe.

Ik zag laatst een modem voor een isa aansluiting, maar weet niet of dat zin heeft. Die was in iedergeval niet duur.
 
Je kan ook gewoon windows nt erop zetten
die heeft maar 32 mb ram nodig

groetjes
Jeffrey
 
Kijk eens op www.98lite.net perfect voor wat minder zware systemen

heb net vandaag 3 soortgelijke pc in elkaar lopen prutsen. Uiteraard met isa modems en geluidskaarten.
Resultaat : bibberen , rood aanlopen, hoofd op bureau slaan enz.

Als het kan geen isa gebruiken als je de keuze hebt "PCI" .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan