Nieuwe windows XP naast beschadigde versie

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwhbos

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2008
Ik heb een crash gehad na het plaatsen van een USB kaart. Ergens is er iets beschadigd in windows. Ik heb na veel proberen uiteindelijk naast de beschadigde een nieuwe versie geplaatst en wil nu graag weten of ik, en zo ja, welke bestanden kan ik uit de oude versie kopieren naar de nieuwe versie? Kan dan daarna de oude versie verdwijnen?

Laatst bewerkt:
Waarom zou je bestanden uit de oude willen kopiëren naar de nieuwe / wat wil je met die gekopieerde bestanden gaan doen?

Wat versta jij onder "naast"? Een andere partitie, een andere schijf, of is een herstelinstallatie gedaan?

Laatst bewerkt:
nieuwe windows naast beschadigde

:thumb:
Ik heb naast mijn niet meer werkende XP een tweede geplaatst. Dit heeft veel zoeken en uitproberen gekost. Ik wist niet dat, ik maak gebruik van raidcontrol voor twee harde schijven, er drivers voor de raidcontr. nodig waren bij het installeren. Toen dat eenmaal gelukt was, de tweede XP, had ik toeganf tot mijn schijven en de gecrashte windows. Daar ben naar de systeemherstelbestanden gegaan en heb dit toegepast van enkele dagen voor de crash. Nadat dit gelukt was heb ik de nieuwe weer verwijderd en ben enkele hardware onderdelen die niet meer werkten opnieuw gaan installeren. Alles werkt weer m.u.v. mijn geluidsinstallatie. Wanneer ik een cd wil afspelen krijg ik de melding dat er geen audioapparatuur is gevonden. Nu heb ik mijn kaart weer opnieuw geinstalleerd en heb geprobeerd of er drivers nodig waren voor mijn geluidsapparatuur bij Logitech, maar het werkt nog steeds niet. Waar het porbleem zit is mij een raadsel. Miosschien weet iemand een oplossing.
Met vriendelijke groeten Jan

Ok, even kijken of ik het goed begrijp:

je hád een probleem Windows (vermoedelijk op de C schijf)
je hebt nógmaals Windows geïnstalleerd (ik neem aan op een andere schijf(partitie)?

Je hebt de oorspronkelijke Windows gerepareerd (De C Windows)?

Heb je de tweede Windows nu verwijderd? Zo nee, doe dat dan eerst. (Formatteer vanuit Windows op C die 2e Windows op de andere schijf(partitie).

Wees er vooraf wel zéker van dat je werkt vanuit de inmiddels gerepareerde Windows op C.
Als je de 2e Windows hebt verwijderd, "gil" dan maar even, dan lossen we het geluidsprobleem op (althans dat gaan we proberen)

Overigens complimenten voor het installeren van die 2e Windows terwijl je Raid hebt. Wat jij voor elkaar hebt gekregen is niet iedereen "gegeven".

Laatst bewerkt:
Nieuwe XP naast beschadigde

Hallo Pasja,
Ik heb gebruik gemaakt van een XP versie genaamd "BartPe". Dit is een bootable WINXP Prof. CD. Daarmee kon ik installeren en opstraten. Dus als je het goed bekijkt is het tweede naast de gecrashte maar een bootable. Ergo ook niet zo bijzopnder. In het begin lukte dat echter niet doordat hij de drivers niet bezat van RAID. Deze heb ik van het internet op een diskette gezet. Vanaf de cd lukte dat niet.
Ja, ik heb de tweede XP verwijderd.
Ik hoop dat je mij kan helpen met de geluidsinstallatie.
Nu moet ik eerst met mijn vrouw sinterklaas inkopen doen voor de kleinkinderen.
Gr. Jan

Als er maar 1 Windows op de machine staat, dan is het oké, anders verzinnen we wellicht oplossingen die geen van alle werken omdat de 2 Windows constant naar elkaar "happen".

De relatief meest simpele oplossing is om naar apparaatbeheer te gaan en daar bij geluid álles te verwijderen dat er staat -> installatie ongedaan maken en daarna de pc opnieuw op te starten.

Wat er gaat gebeuren is het volgende:

Windows begint na de nieuwe opstart te gillen dat er nieuwe hardware is gevonden en zal vanuit de cabs de drivers teruginstalleren. Je weet dan zeker dat je een schone installatie van de sounddrivers hebt.

Wat dan nog resteert zijn mogelijk de expliciete drivers van de soundcard zelf. Zorg dat je die op een CD / DVD of simpelweg in een mapje op de hdd hebt staan. Nadat Windows gereed is met installeren van de basic geluidssoftware kun je de setup van de soundcarddrivers aanklikken en uit laten voeren.

Wil het dan nog niet, dan moet je mogelijk wat rigoreuzer te werk gaan. Dat gaat dan als volgt:

Verwijder wederom álle geluidssoftware (hardware) binnen apparaatbeheer (installatie ongedaan maken) Zet de pc daarna gelijk uit (NIET opnieuw opstarten) Maak de kast open en verwijder de geluidskaart.
Zet de pc aan laat 'm even volledig opstarten. Kijk in apparaatbeheer of echt alle geluidsinstellingen (apparaten) zijn verdwenen.

Zet de pc weer uit en plaats de soundcard terug. Start weer op en kijk wat er gebeurt.

Laatst bewerkt:
Crash XP

Ik heb het geluid aan de praat gekregen. Ik heb van alles geprobeerd, waaronder verwijderen kaart en opnieuw installeren van de kaart, uitschakelen van het interne audiocontrol en downloaden drivers van de site. Wat nu geholpen heeft weet ik niet, maar het werkt weer. Wat nu nog overblijft is het uitroepteken bij ethernet controller. Hi bedoelt een kaart in pcislot 3, maar telt men van boven of van onder. Vanaf boven zou het een extra USB kaart zijn, waarvan ik niet zeker ben of die werkt en dus in aanmerking komt of de pctvkaart van onderen, maar ook de pctvkaart werkt niet. Ik heb inmiddels de drivers van de pctvkaart gedownload, die van de USB zouden in de XP zitten. Ik ga verder zoeken.
Gr. Jan

Je bent niet de enige die gehannes met geluidskaarten ondervindt. Op de pc's die ik in de loop der jaren heb mogen inrichten gebeurde het in zo'n 20% van de gevallen dat het geluid niet goed was na een normale installatie.
Rommelen zoals jij gedaan hebt (en wat een vrij aardige omschrijving weergeeft van hetgeen ik in mijn vorige bericht schreef) loste veelal het probleem op en kennelijk ook bij jou.

Wat die kaarten betreft. Ga op de kaart staan in apparaatbeheer en kies met een rechtse klik voor stuurprogramma bijwerken. Windows opent een schermpje en zal je om toestemming vragen om op het internet te gaan zoeken. Sta dit toe. Wat gebeurt er vervolgens? (Wacht geduldig een minuutje of zo)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan