Nieuwe wireless gateway nodig bij glasvezel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

cateyes

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Hallo,

Binnenkort krijgen we hier glasvezel. Ik wil natuurlijk graag een aansluiting, maar zit met 1 probleem. M'n ADSL wireless gateway (US Robotics Sure Connect ADSL 9106) en de bijbehorende modems in de drie pc's. Die kan ik dan waarschijnlijk niet meer gebruiken. Gebeld met de glasvezelaanbieder. Sommige routers en gateways zijn geschikt voor zowel ADSL als kabel, zeggen ze daar. En verwijzen naar site leverancier. Maar op de USR-site vind ik hier niets over. Ben bang dat het toch een nieuwe aanschaf wordt. Een kostenpost waar ik niet op zit te wachten. Weet iemand hier hoe ik er achter kan komen of mijn ADSL-gateway geschikt is voor glasvezel?

wachten tot je glasvezel hebt, en dan kijken of je met de volledige glasvezel snelheid kan werken+routers enzo kan gebruiken met glasvezel

Ik denk wel dat het gaat.
Je hebt nu een modem/router.
het modem gedeelte moet sowieso uitgeschakeld worden.
Dus van het glasvezel modem direct in de wan aansluiting van je router.

Wat bedoel je met modems in je pc????
Je bedoelt zeker netwerkkaarten.
En die kun je staks gewoon weer gebruiken met glasvezel aansluiting

Bij nader onderzoek: het ding heeft geen wan aansluiting.
Dus dat wordt toch een nieuwe draadloze router.

Laatst bewerkt:
@ Palomino: ik bedoel met 'modems' de wireless MAXg USB-adapters, die communiceren met m'n gateway.

@ MrPsycho: ik laat de glasvezel in ieder geval tot in de meterkast aanleggen (= gratis). Maar abo bij provider nemen en er dan achter komen dat gateway niet meer werkt, dan kan ik niet meer terug.

Zei ik toch al: je router kan niet op je glasvezel modem aangesloten worden.
Maar zo duur zijn die niet.
voor € 60,- heb je er al een goede.
De usb dongles kun je gewoon blijven gebruiken.

Ha, super! Voor zo'n bedrag wil ik die glasvezel-ervaring echt niet missen. Dank voor het advies!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan