Nieuwe zelfgebouwde pc, windows wil niet installeren, en kan niet in BIOS/bootmenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

dglammers

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2012
Heb een week terug nieuwe onderdelen voor een zelfbouw pc gekocht (specificaties hieronder). Na eerste opstart begonnen met installatie van Windows 7. Deze start op een gegeven moment mijn pc opnieuw op, en sindsdien probeert mijn pc via mijn HDD in windows te komen. Omdat de installatie nog niet klaar is, blijft mijn beeldscherm zwart.
Helaas kom ik ook niet in de BIOS of het bootmenu zodat ik aan kan geven dat deze op moet starten vanaf de DVD-drive, omdat er geen POST bericht zichtbaar is bij de opstart.
Wie oh wie kan mij uit de brand helpen? bij voorbaat mijn dank :)

Specificaties:
MB: MSI Z77A-G43 (heeft ingebouwde videokaart, HDMI uitgang)
CPU: Intel Core i5 3550 3.3 GHz
Geheugen: Kingston HyperX 2x 4GB/1600MHz/DDR3 240 pin CL9
HDD: WD 1TB 3.5" SATA6 Caviar Black

voeding: Antec Earthwatts Platinum, 650 Watt

ik zou de bekabeling nog maar eens langs lopen
en dan vooral de stroom draden
heb je nu geen kortsluiting?? omdat niks het doet

dit heb ik al enkele malen gedaan, haal ze los en zet ze opnieuw vast, met een dubbelcheck om te zien of ze écht goed vastzitten. Mijn pc gaat wel "aan", maar het scherm blijft zwart (heb 'm wel degelijk aangesloten). Enkele malen op <F11> (bootmenu) of <Del> (BIOS) wanneer de pc opstart blijkt ook geen effect te hebben.

Welkom op Helpmij.nl.:)

Koppel de schijf eens los en kijk of je dan in het Bios kan komen. Eventueel kan een Bios reset ook helpen, om daarna het Bios in te komen.

dankje :) zal vanavond eens kijken wanneer ik weer terug ben van mijn werk

Ben weer thuis, heb alle kabels losgehaald van zowel de HDD als de discdrive. Helaas krijg ik op een of andere vage manier niet het POST bericht dat ieder moederbord heeft. Ik kan niet in de bios komen (ik vermoed dat deze een update nodig heeft). ik weet niet hoe je de bios kunt resetten (jumper op de JBAT pins? deze 2 pins zijn voor de CMOS), wie kan mij dat uitleggen?

Haal de stroom eraf en haal de moederbord batterij er voor een minuut of tien eraf. (knopcel batterij van ongeveer 50 eurocent groot) Na de tien minuten batterij weer terug plaatsen en proberen. Met die jumper kan het ook, maar dan zou je even in de handleiding moeten kijken voor de stappen.

de batterij kon ik in eerste instantie niet vinden, maar ben erachter gekomen dat deze verstopt zit onder de videokaart die ik in mijn moederbord gestopt heb (vanavond nogmaals proberen). de beschrijving in de handleiding word ik ook niet echt wijs uit. hierbij een afbeelding van wat er in de handleiding staat. hopelijk is het leesbaar :)
IMG_0184.JPG

Laatst bewerkt:
ondanks het helemaal loshalen van de kabels, het uithalen van de batterij en na 10-15 min terugplaatsen, gebeurt er nog niks. Ik heb ergens het vermoeden dat mijn moederbord een bios update nodig heeft, maar ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen met mijn relatief nieuwe CPU. Probleem is, dat dit moederbord puur bedoeld is voor i3, i5 of i7 processoren (link), en dit moederbord lijkt nog niet te kunnen werken met mijn i5 3550..

heb even contact gehad met MSI, ik moet inderdaad mijn BIOS updaten om mijn CPU er op te kunnen laten werken. Helaas betekent dit dat ik een andere CPU nodig ben (en er dus een zal moeten kopen omdat ik niemand ken met een oudere i3, i5 of i7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan