Nieuws drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lode2008

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Tijdens het surfen zag ik een progje om naar drivers te scannen. Als resultaat gaf hij dat ik 11 verouderde drivers heb. om die te bekomen moet ik betalen. Heeft het nut om die drivers te installeren en te betalen, of is dit niet nodig . Mocht het nuttig zijn kan ik dan ergens die drivers gratis installeren. Ik heb een MEDION P8610
Groetjes
Lode

Ben zelf nooit voorstander geweest van deze proggy's.
Gewoon adh van je hardware naar de maker voor de nieuwste drivers is altijd het beste. En nog gratis ook.

Bedankt voor uw advies en zal trachten contact op te nemen met MEDiON daaromtrent
Groetjes
Lode

Ben het 100% met jackall eens.
Ik zou het ook gewoon handmatig doen er er zeer zeker geen geld voor betalen.

Groeten Marcel

Is het raadzaam deze stuurprogramma's te downloaden en installeren. Heb je gevonden bij Medion. En waar kan ik zien op mijn laptop waar die drivers, stuurprogramma's staan dan ik ze vergelijken. Heb Windows Vista
Lode

Zou het kunnen dat ik onder APPARAATBEHEER al de stuurprogramma's kan vinden en zo zien welke er is en via online zoeken naar een upgrade daarvan?
Lode

Laatst bewerkt door een moderator:
Even los van bovenstaande 2 berichten ben ik het met beide heren eens dat dergelijke programma's je eerder van de wal in de sloot helpen dan andersom, sommige bevatten virussen, anderen maken niet waar wat ze beloven.
Zo zijn er ook talloze programma's die aangeven dat er honderden registerfouten in je windows zitten, maar uiteindelijk als je die weg wilt halen moet je er voor betalen. Neem je dan een pakket als CCleaner wat hetzelfde doet vind deze er nog geen 50, dit is dus puur geldklopperij.

Los daarvan vraag ik me af waarom je graag je drivers wilt updaten. Als je systeem goed werkt en stabiel is zou ik van dit soort dingen juist afblijven, je pc zal er niet sneller van worden bijvoorbeeld en met verouderde drivers werken heeft (voor huis-tuin-keuken systemen) geen nadelige gevolgen.

Kortom; ik zou het lekker houden zoals het is

Ja ne mens laat zich dikwijls misleiden door zulk progjes. Niet dat ik ze gebruik, maar deze leek me betrouwbaar, maar toch heb ik hier eerst de vraag gesteld om ze te updaten.
Nu mijne computer is relatief traag vandaar dat ik het advies hier vroeg, en dacht hem wat beter te doen draaien.
Bij Windows komt hij als prestatie op 4.2 , en weet nu niet of dat goed is en of dat verbeterbaar is.
Geregeld als ik in bv excel werk dan wordt mijn scherm wit en staat hij tientallen seconden stil. Evenzo in word. Ook wel eens bij Mozilla Firefox.
Soms denk ik dat het komt doordat er een SUPERANTIvirusysteem draait, een Malwarebytes een Avast?
Lode

Ik denk niet dat je snelheidsprobleem word opgelost door nieuwe drivers. Heb je je Windows al eens geherinstalleerd in de tijd dat je je laptop hebt?

NEE Zou die op mijne D kunnen staan onder RECOVER MAar als de her installatie mislukt dan zit ik hier
Zal di dan wel eens goed moeten bezien. MAar dan moet ik ook alle programma's terug installeren
Lode

Inderdaad, alle programma's die je er hebt bij gezet die niet in de recovery staan zul je moeten opnieuw installeren, alsook eerst al je data (foto's, muziek, alle zelf gemaakte bestanden) die niet op een aparte partitie of schijf staan zul je moeten ergens wegschrijven zodat je deze achteraf terug kunt gebruiken.

Wat frimout zegt is waar, de reden dat ik je er naar vroeg is omdat Windows nog wel eens vervuilt wil raken, de meest rigoreuze manier is dan een herinstallatie/recovery
Je kan ook wel wat dingen opschonen, maar daar ben ik zelf persoonlijk niet zo van.
Mocht je dat toch willen dan raad ik je aan op dit forum een beetje rond te zoeken naar de termen "traag/vastloper" enz enz dan staan hier heeel veel tips over

EDIT: Je kan ook naar virussen scannen (MBAM bijvoorbeeld)
Of een tip van Dorado in een ander topic: Privazer
Of even een kijkje nemen op de website http://www.schoonepc.nl/

Laatst bewerkt door een moderator:
MBAM gebruik ik regelmatig. Nu heb ik PRIVAZER gebruikt en tijdens het derde item; SPoREN in vrije ruimlte blijft hij hangen op 0 %, flikkert en gaat niet door
Hoe zou ik dat kunnen verhelpen. Evnetueel eraf gooien en terug installeren if wat?
Lode

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan