Martijn31
Gebruiker
- Lid geworden
- 6 sep 2009
Hallo,
ik ben bezig om mijn nieuwssysteem toe te voegen aan het content management systeem.
De layout van het systeem bevind zich in de database, en het nieuws script ook in een andere tabel.
Nou komt het:
ik plaats [[Nieuws]] op de plek in de lay-out waar ik het systeem zou willen hebben ( in het midden van de website dus). [[Nieuws]] zorgt zelf voor de link naar het nieuwssysteem in de database, en dit gaat allemaal ook goed. Alleen het vervelende is dat heel het systeem links boven in de hoek staat. Ik heb van alles geprobeerd, o.a in de css maar hij reageert nergens op wijzigingen. Maar als ik in de database naar het nieuwssysteem ga, en ik plaats een </ br> dan werkt dat wel alleen neemt hij het hele lay-out een stukje mee naar onder....
Hier een voorbeeld hoe het nu is en waar hij hoort te staan:
Het nieuwsscript dat in de database staat:
Als ik in bovenstaande code dus een < /br> plaats op de juiste plek dan werkt dat wel. De lay-out & css reageren nergens op.
Iemand DE oplossing?
Alvast bedankt.
ik ben bezig om mijn nieuwssysteem toe te voegen aan het content management systeem.
De layout van het systeem bevind zich in de database, en het nieuws script ook in een andere tabel.
Nou komt het:
ik plaats [[Nieuws]] op de plek in de lay-out waar ik het systeem zou willen hebben ( in het midden van de website dus). [[Nieuws]] zorgt zelf voor de link naar het nieuwssysteem in de database, en dit gaat allemaal ook goed. Alleen het vervelende is dat heel het systeem links boven in de hoek staat. Ik heb van alles geprobeerd, o.a in de css maar hij reageert nergens op wijzigingen. Maar als ik in de database naar het nieuwssysteem ga, en ik plaats een </ br> dan werkt dat wel alleen neemt hij het hele lay-out een stukje mee naar onder....
Hier een voorbeeld hoe het nu is en waar hij hoort te staan:

Het nieuwsscript dat in de database staat:
PHP:
include_once("connect.php");
if(is_numeric($_GET['max'])) $max = $_GET['max'];
if(is_numeric($_GET['start'])) $start = $_GET['start'];
if (empty($max)) $max = 5;
if (empty($start)) $start = 0;
$end = $start + $max;
$prev = $start - $max;
$next = $end;
$query = mysql_query("SELECT id,datum,bericht,titel FROM nieuws ORDER BY id DESC LIMIT $start, $max") or die (mysql_error());
$num = mysql_num_rows($query);
if (empty($num))
{
echo "<p>Er zijn geen nieuwsberichten.</p>";
}
else
{
while ($result = mysql_fetch_row($query)) {
echo "<table border=\"0px\" width=\"400px\" >";
echo "<tr><td bgcolor='#908b16'><span style=\"color:#fff;\"> $result[1] | $result[3]</span><br /></td></tr>";
echo "<tr><td>$result[2]</td></tr><br />";
echo '</table><br /><br /><br />';
}
echo "<p>\n";
if ($prev >= '0')
{
echo "[<a href=\"nieuws.php?start=$prev&max=$max\">Vorige</a>]\n";
} else {
echo "[Vorige]\n";
}
$count = mysql_fetch_row(mysql_query("SELECT count(*) FROM nieuws"));
$thispage = ceil($start/$max+1);
if ($count[0] > $max)
{
$total = ceil($count[0]/$max);
for($i=0;$i<$total;$i++)
{
$number = $i+1;
$start = $i*$max;
if ($thispage == $number)
{
echo "<strong>[<a href=\"nieuws.php?start=" . $start . "&max=" . $max . "\">" . $number . "</a>]</strong>\n";
} else {
echo "<a href=\"nieuws.php?start=" . $start . "&max=" . $max . "\">" . $number . "</a>\n";
}
}
}
if ($count[0] > $next)
{
echo "[<a href=\"nieuws.php?start=$next&max=$max\">Volgende</a>]\n";
} else {
echo "[Volgende]\n";
}
echo "</p>\n";
}
Als ik in bovenstaande code dus een < /br> plaats op de juiste plek dan werkt dat wel. De lay-out & css reageren nergens op.
Iemand DE oplossing?
Alvast bedankt.