Nieuwsbrief komt niet aan bij gmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

pewie37

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Hoi forumleden, ;)

Heeft iemand een idee waarom ik alleen bij gmail een aflever-probleem heb met het verzenden van mijn nieuwsbrief ?
- Niet in de spam-box
- Geen bericht terug

Ik heb DEZE wordpress website met DEZE nieuwsbrief en DEZE nieuwsbriefplugin.

Ik heb wel een paar ideeën:
a. Je stuurt naar teveel mensen in 1x de nieuwsbrief (beperk de verzendgroep met gmail accounts erin tot maximaal 50)
b. Je stuurt met alle e-mail adressen in het Aan: veld. Beter is om 1 e-mail adres in het Aan: veld te zetten en de rest in het BCC: veld
c. Je hebt geen SPF-record ingesteld in de DNS voor cimera.nl, dus Gmail kan niet verifiëren of de afzendende mailserver 'geauthorizeerd' is om mail met afzender @cimera.nl te verzenden.

Tijs.

He dank je wel (da's snel) :)

a. Niet te veel tegelijk: Dit is nog in de testfase en de nieuwsbrief is maar naar 10 test-adressen gestuurd.
b. Aan/bcc veld: Zo ver ik weet heb ik daar in deze plugin geen "zeggenschap" over (correct me if i'm wrong)
c. SPF-reccord: Dit zal inderdaad het geval zijn ga er naar kijken.

Thanks

Geen resultaat
SPF record stond al op "v=spf1 a mx ip4:81.18.170.90 ~all"

Iemand anders nog suggesties ?
Komt nog steeds niets binnen op gmail.

:shocked: (Nog) niet omdat ik dit in DirectAdmin niet terug herken ?? :confused:

Het gaat hier trouwens om een subdomein die middels een dynamic dns en wordpress multi-site omgeving is gemaakt.
Daarom heb ik ook geprobeerd om er een dns record bij te zetten en ipv het ip-adres de naam van de subdomein te plaatsen.

??? Ik heb geen publieke SPF-record voor cimera.nl gezien: Geen TXT records voor dat domein.
Doe het zelf even, zodat je begrijpt wat ik getest heb:
Op een CMD-prompt:
nslookup -type=txt cimera.nl
en voor de volledigheid ook de dns-server van Google erbij betrekken:
nslookup -type=txt cimera.nl 8.8.8.8
en nog een keer, rechtstreeks opgevraagd bij de verantwoordelijke DNS-server voor het domein (=ns1.openprovider.nl):
nslookup -type=txt cimera.nl ns1.openprovider.nl

Géén TXT-records...

Natuurlijk ben ik ervan uitgegaan dat je als afzender een @cimera.nl e-mail adres hebt gebruikt...
Ik hoor wel hoe jij aan andere resultaten bent gekomen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi pewie37,
Bij nr. #2: "b. Je stuurt met alle e-mail adressen in het Aan: veld. Beter is om 1 e-mail adres in het Aan: veld te zetten en de rest in het BCC: veld"
En nr. #3: "b. Aan/bcc veld: Zo ver ik weet heb ik daar in deze plugin geen "zeggenschap" over (correct me if i'm wrong)"

Dat vind ik zacht gezegd niet aardig van die plugin (als het zo is), en hard gezegd strijdig met de privacy-beginselen:
  • Op die manier weten alle abonnees op je nieuwsbrief alle email-adressen van de collega-abonnees. :shocked:
  • Ook niet zo handig, als daar een spammer (of een concurrent) tussen mocht zitten. :confused:

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Dank je wel jongens :thumb:

CssHunter:
Ik heb daar dan wel geen controle over maar mag er wel van uitgaan dat dat ook legaal geprogrammeerd is (heb testmailtjes met meerdere eigen e-mailadressen aangesproken en kan de andere mailadressen in het ontvangen mailtje niet zien). Alleen van die spammers, ben ik natuurlijk met je eens :(.

dnties:
  1. Mij zeggen die resultaten van nslookup niet zo veel dus heb wel geprobeerd, maar ? (zie bijlage)
  2. In ieder geval kan ik je laten zien (zie bijlage) dat er wel een txt in DirectAdmin is ingevuld maar dat die dan klaarblijkelijk niet werkt ???? (heb er zelfs een record bij gezet dat ik niet zeker was van het ip -> gaat hier om een subdomein en wellicht dat het ip alleen de hoofddomein dekt ?)

In geval punt 2: Heb je voor mij misschien een sluitend verhaal naar mijn hoster ivm testresultaten nslookup ?

Oh nog dit: JA ik heb met een cimera-box verstuurd.

Groet :)

BIJLAGEN:
spf-record.JPG
nslookup.JPG

Laatst bewerkt:
Update:

Ben ik daarnet nog aan het prutsen, krijg ik in een keer een bijlage erbij in een van mijn mailadressen . . . . . chepvil trogan downloader ?????
*(&(*&^(%$%&^#%&$#^&*^
Zo, dat lucht op !

Ben inmiddels heftig aan het scannen maar snap niet dat up2date mallwarebytes, norton IS en MS security essentials deze allemaal gemist hebben.
Ik neem aan dat dit de oorzaak kan zijn ?

Kan het mischien komen van DEZE website die ik als tijdelijke cronjob gebruik aangezien mijn hoster maandag iets moet omprogrammeren -> hun cronjob werkt n.l. niet.

Laatst bewerkt:
Je ziet aan je nslookup uitvoer dat die SPF records niet doorkomen.
Zie ook dat je in DirectAdmin ns1.simple-hosting.nl en ns2.simple-hosting.nl als DNS servers opgeeft voor je domein, maar de nslookup aangeeft dat ns1.openprovider.nl de verantwoordelijke DNS-server is voor je domein(!)
Beide problemen zullen aan elkaar gerelateerd zijn, dus neem contact op met je DNS-provider voor een oplossing.

M.b.t. je nieuwsbrief: Het is mij niet helemaal duidelijk, maar is het niet zo dat elke nieuwsbrief afzonderlijk wordt verstuurd naar elke individueel lid van de verzendlijst?
Als je op je eigen computer een virus/trojan hebt, dan zou dat toch geen invloed mogen hebben op de verzending van je nieuwsbrief? [TENZIJ je de hosting ook op je eigen computer doet ipv. op een webhost.]

Meer tips heb ik niet voor je.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik moest sowieso nog contact opnemen met host omdat ze ook aan het kl..... zijn met hun cronjob, dus.
Dank je wel voor de inspanning :thumb:

Vandaag eindelijk antwoord van host.
SPF-record in orde nu (zie bijlage) maar nog steeds geen nieuwsbrief op gmail. :confused:

Wat zou dit nog meer kunnen zijn ?
(zitten wel afbeeldingen en links in, maar zou dan toch in de spambox moeten belanden als DAT het probleem zou zijn)

spf2.JPG

Geen idee. Als er niets gelogd kan worden m.b.t. de SMTP-sessie met de (Gmail-)mailservers, dan zul je handmatig een test moeten gaan proberen met de mailservers van Gmail vanuit jouw mailserver (of toch minstens vanaf het publieke ip-adres dat genoemd wordt in je SPF-record).
Voorbeelden van dergelijke test: link1, link2, link3 etc.

Natuurlijk wel een geldig afzender adres opgeven (eentje waar ook op te replyen is, want ook daarop kan getest worden door Gmail!) en een geldige Gmail geadresseerde.

[Ik heb ook nog even een blacklist test gedaan, maar het ip-adres in je MX record & SPF record staat nergens op de blacklist.]

Meer tips heb ik niet, zoals eerder gezegd.

Tijs.

Laatst bewerkt:
OK, thanks.
Ik heb DEZE host. Krijg het idee dat ze nog niet zo lang bezig zijn of nog niet zo veel klanten hebben.
Heb hun (door mijn probleempjes) al geholpen hun cronjob en nu hun spf-record aan de praat te krijgen.
Van de zomer had ik ook al zo veel problemen om een multisite-netwerk in wordpress aan de praat te krijgen (toch ook niet zo heel moeilijk toch ?)

Lijkt alsof ik elke keer daarmee de 1e ben ? :shocked:

Aanvulling:
Wacht ff: Ik kan wel loggen zie ik.
Bestandsnaam cronlog_24 met ondertsaande inhoud.

* 26/10/2012 18:12:01 | ok: 0 | error: 0<br>
18:12:04 | [ email ]xxxxxxx@gmail.com[ /email ] | submit ok [smtp]<br>
18:12:04 | ok: 1 | error: 0 | FINISHED SUBMIT<br>

Is dit wat ?
Zo te zien toch ok.
Had ook een andere pluging gebruikt die ook al beweerde dat het verzenden ok was.

Laatst bewerkt:
[Even het e-mail adres weghalen of vervangen door xxxx@gmail.com]

Tsja, er staat duidelijk dat submit OK is geweest. Zou dus het idee krijgen dat het (eigenlijk) gelukt zou moeten zijn.
Toch maar eens kijken wat er gebeurt met de Telnet-test en/of kijken of het ook mogelijk is een volledige SMTP log te verkrijgen, want de informatie in de cronjob-log is wat summier.

Tijs.

Telnet wordt niet herkend als een interne of externe opdracht . . . . .

Let op: Dit moet je doen vanaf je hosting-server!
En als je daar nu opzit, dan moet je telnet toevoegen (indien Windows 2008) via Windows onderdelen toevoegen en verwijderen in Configuratiescherm -> Software.
Daar de Telnet Client aanklikken en OK klikken.

Tijs.

Ik snap je niet.
Heb toch geen bevoegdheid om op de host in te loggen ?
Of bedoel je het DirectAdmin Panel ???
Daar zie ik weer niets wat hiemee te maken heeft.

Kun je niet een console (bash, cshell, ...) starten vanuit DirectAdmin? Dus vergelijkbaar met een CMD-prompt in Windows?
Als dat kan, dan kan het zijn dat de telnet test er een klein beetje anders uitziet, namelijk dat je het poortnummer niet met een spatie maar met een : moet scheiden van de te verbinden computer.

De telnet regel zou dan ipv.
telnet <smtp server van Gmail> 25
worden:
telnet <smtp server van Gmail>:25

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan