Nieuwsbrief / Massmailing software, iemand goed advies?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dnties

Tera Honourable Senior Member †
Lid geworden
7 sep 2006
Hallo allemaal.

Graag zou ik een advies willen krijgen over software waarmee een nieuwsbrief kan worden verstuurd naar grote hoeveelheden klanten (3000+ e-mailadressen per keer).

Hierbij zijn een aantal criteria gesteld:
- bruikbaar vanaf meerdere werkplekken met centrale adressenlijsten, sjablonen etc.
Dat kan dus lokaal geïnstalleerd op meerdere werkstation met koppeling naar centrale 'database'/mappen of een applicatie op de server die door iedereen te gebruiken is.
- (Indien een applicatie die op de server en/of werkstations geïnstalleerd moet worden): Goede (SMTP- of MAPI-)communicatie met Exchange server voor uiteindelijke verzending.
- Moet eenvoudig zijn om (html- of rich-text) mailsjablonen te maken, te beheren en te gebruiken.
- Verzending moet plaats kunnen hebben zonder dat de ontvangende mailserver het beschouwt als spam (opdelen in 'kleine verzendgroepen' en 'pauzes' tussen verzendingen).
- Betrouwbare preview in Outlook van de te versturen mail (mag ook test-mails versturen om het op die manier in Outlook te kunnen zien).
- Excel import mogelijkheden
- Gebouncte mail moet inzichtelijk weergegeven worden ter review
- Afbeeldingen moeten zonder problemen (met automatische schaling) geïntegreerd kunnen worden in de mailings
- Tabelverwerking in de mailing moet mogelijk zijn
- Uitlijning van tekst/plaatjes moet eenvoudig en betrouwbaar gedaan kunnen worden
- Hyperlinks in de mailing moeten goed bewerkt kunnen worden, met mogelijkheden tot uitlichten ervan (bijv. met 'knopjes' of afbeeldingen).

Voorlopig heb ik alleen een online 'programma' gevonden die enigszins voldoet (http://www.emailman.nl), maar ik zou graag een paar alternatieven willen beoordelen.

Heeft iemand suggesties, liefst van programma's die zelf in werking zijn gezien, dan ben ik erg dankbaar. :thumb:

Alvast bedankt,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik ben ook opzoek naar een dergelijk systeem. Ik merk dat het helemaal niet makkelijk is om zo iets te vinden terwijl elk bedrijf wel een nette nieuwsbrief kan versturen.

Ik vraag me bijv. ook af hoe de jongens van helpmij.nl hun nieuws brief versturen.

Ik blijf nog even zoeken....

Ik heb een paar maanden pommo gebruikt. of ik het je kan adviseren? eigenlijk niet want pommo werkt om 1 of andere redenen niet meer en ik ben zelf nu op zoek naar iets nieuws. ... misschien heb ik iets fout gedaan dus check voor je zelf: http://pommo.org/Main_Page ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Ik heb toevallig net mijn keuze gemaakt wat ik wil gaan gebruiken. Ik ga gebruiken maken van Email marketer. Ik heb de demo uitgebreid bekeken en ik moet zeggen het ziet er veel belovend uit naar mijn idee. Het kan precies wat ik wil. Misschien is het wel een beetje een overkill maar liever te veel dingen dan dat ik moet gaan klooien...

@d0pey: Bedankt, ik ga er naar kijken. :thumb:

Tijs.

Kijk eerst ff naar de prijs misschien vind je het te duur

Te duur is het zeker niet, 'probleem' is alleen dat het blijkbaar zelf gehost moet worden.

Evengoed kijk ik er wel naar (mijn eigen webserver voldoet aan de vereisten).

Tijs.

Dat is voor mij totaal geen probleem de hosting...

Waar ik alleen erg benieuwd naar ben is of de mails als SPAM binnen gaan komen. Dit kan je in die demo niet testen met je eigen layout...

De klant heeft de informatie in ontvangst genomen, en gaat er zelf mee aan de slag. Ik sluit de vraag.

Bedankt voor alle reacties! :thumb:

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan