Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik maak al 2 jaar een nieuwsbrief voor huisartsen met dreamweaver CS4.
Nu wil ik de nieuwsbrief gelijk plaatsen in de mail (outlook versie 2010)
Ik kopieer de nieuwsbrief van de site naar outlook maar verlies hierbij veel opmaak.
1-Hoe kan ik voorkomen dat ik opmaak verlies.
2-Iemand een beter idee om een mooie professionel nieuwsbrief te maken met weinig kosten.
Graag jullie advies.
Groet, Bertus@bvandenbogert.nl
Hoe je het in het ideale geval voor Outlook in orde zou moeten maken, weet ik niet.
Maar ook al doe je dat, dan zal je er toch rekening mee moeten houden dat een aantal bezoekers hun Outlook (of ander mail-programma!) zó hebben ingesteld, dat deze alleen platte tekst laat zien. Bv. gmail laat in de standaardweergave geen ingebakken plaatjes zien, als ik me niet vergis. Een aantal mensen hebben bewust hun mail op alleen platte tekst gezet om het risico van besmettingen e.a. ongerief te vermijden. Dus er lijkt me geen oplossing te zijn om altijd een goede opmaak te presenteren binnen een mailprogramma.
2-Iemand een beter idee om een mooie professionele nieuwsbrief te maken met weinig kosten?
Hij staat al op de site, dus je zou kunnen volstaan met het geven van wat voorbeelden uit de inhoud + een link naar de site:
"Geachte abonnee, Nieuwsbrief nummer 7 is uit!
In dit nummer o.a.:
Column van ... over ...
Artikel: Huisarts en AWBZ-veranderingen. Hierin komt aan de orde: Hoe ............
enz.
Lees meer op de website: www.huisartsennieuwsbrief.nl/nr7.htm."
Andere oplossing wellicht: de nieuwsbrief maken in Word, en omzetten in een pdf'je. Dat kan als bijlage bij een mailtje en/of ook op de website met link in het mailtje om er direct naar toe te gaan: www.huisartsennieuwsbrief.nl/nr7.pdf.
Of je maakt een (complete) platte-tekst-versie voor de mail, en zet er een link bij voor de mooi opgemaakte versie op de site en/of als pdf.
Ik verstuur nu wekelijks de nieuwsbrief als link en dat voldoet in mijn ogen goed maar mijn opdrachtgevers willen dus nu de nieuwsbrief geheel in de mail.
De door jouw genoemde nadelen van b.v. platte tekst heb ik hen ook al voor gewaarschuwd maar zij zien op het net nieuwsbrieven in de mail die door een bedrijf worden verzorgt b.v. http://www.aweber.com/?322547
Dan mag je in een sjabloon jouw gegeven zetten en zij versturen dan de nieuwsbrief.
Kost niet veel geld maar je raakt wel een beetje je eigen identiteit kwijt.
Maar bedankt voor je inbreng.
Groet,
Bertus