Nieuwsgroepe download maar 400KB/s

Status
Niet open voor verdere reacties.

in my life

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Hoi,

sinds zaterdag download ik via nieuwsgroepen maar 400KB/s.

Eigen internet snelheid: 10Mbit/s
Nieuwsgroeppe snelheid: 40Mbit/s (eweka).
programma: grabit

Ik download via SSL en normale maar met 400KB/s, ik heb mijn computer rechtstreeks aangesloten op mijn modem en hem al een paar keer gereset. Firewall en virusscanner even uitgezet voor het geval dat, dit helpt ook niet.

Ik heb UPC en ewekka allebei al gebeld ze weten het allebei niet. Mijn internet wordt niet geknepen op dit moment en het is al 4 dagen nu aan de gang.

Verder is hier niemand anders aan het downloaden (want ik zit rechtstreeks aan het modem dus ben de enigste) en ik ben niets anders aan het downloaden.

Wie kan mij helpen?

Doe is een test op Speedtest.net. Post dan even het resultaat.

Of haal je zelf met andere downloads wel sneller dan 400 Kb/s?

Doe is een test op Speedtest.net. Post dan even het resultaat.

Of haal je zelf met andere downloads wel sneller dan 400 Kb/s?

toevallig ook al gedaan :P van 1200 KB/S tot 1600KB/S

Ja, andere downloads wel sneller en ik heb al ongeveer 3 maanden abonnement bij ewakka, normaal is het latijd 1MB/s (ongeveer)

Hmm oke. De instellingen van Grabit staan wel goed?

Grabit zelf ook al 's opnieuw geinstalleerd? Die deed bij mij de laatste tijd ook erg vreemd (Downloads gingen plots niet verder, bleef op connecting hangen etc)

Hmm oke. De instellingen van Grabit staan wel goed?

Grabit zelf ook al 's opnieuw geinstalleerd? Die deed bij mij de laatste tijd ook erg vreemd (Downloads gingen plots niet verder, bleef op connecting hangen etc)

ja, heb hem net opnieuw geinstelleerd, dat zeiden ze bij eweka ook al.. maar het werkt niet

Bijlagen

• mijn test.jpg
    mijn test.jpg
    96,9 KB · Weergaven: 67
Vreemd. Heb je ook al 's een andere download programma geprobeert (Newsleacher is er toch ook 1?)

Dus.. Dan is het Of je internet verbinding, of er is wat met je Eweka lijntje.

Toch maar even opnieuw contact opnemen met Eweka denk ik.. Aangezien de rest van je internet wel gewoon snel is.

Een ssl verbinding kost voor de pc extra rekenkracht en kan enigsins in de weg zitten met je downloadsnelheid als je processor niet sterk genoeg is of andere systeembronnen die de snelheid van je netwerk beperken. Om te testen, beperk je ssl lijnen eens naar 2 ipv.
Probeer eens een andere server van eweka(niet ssl lijn) kijk ff dat helpt.

Mijn processor is goed genoeg, 3,16GHZ dualcore. Ik speel nu geen spel ofzo en het loopt 400KB/s.

Ik had het erover vandaag op school en iemand anders die ook UPC en ewekka hebben, hebben 400KB/s de hele tijd. Ook wat vrienden van hem zeiden het...

Het licht niet aan mijn computer, heb systeem herstel gedaan naar een dag van voor dat het gebeurde en virus scanner zelfs verwijderd en fire wall uitgezet :P

Kan je niet eens proberen zonder SSL? Of is dat verplicht?

Als meerdere mensen het hebben moet het toch aan de nieuwsserver liggen...

Kan je niet eens proberen zonder SSL? Of is dat verplicht?

Als meerdere mensen het hebben moet het toch aan de nieuwsserver liggen...

nee, dat is niet verplicht maar ik heb ze allebei geprobeerd en allebei zitten ze op 400kb/s

Belde net eweka maar ze hadden pauze dus moest later terug bellen zei de meneer :P

Ik heb ook UPC maar met een 16Mbit verbinding. Met newsbin pro heb ik bij Eweka een snelheid van 15,1Mbit/s.

Gebruik je wel alle 8 connecties die je mag hebben?

Dankje.

Heb je ook geprobeerd als de ander op dat moment niet download?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan