Nieuwsgroepen vs Torrents

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarkDreams

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2007
Hey Iedereen,

Ik heb een vraag, kortgezegd; wat is beter? nieuwsgroepen of torrents?

Maar wat gedetaileerder:

- Gooien torrents een netwerk plat omdat hij vele verbindingen tegelijk opzet?
- Wat is gebruikersvriendelijker? Torrents of Nieuwsgroepen, het opzetten en het downloaden ervan?
- Hoeveel mag je maximaal uploaden per seconde, tot het slecht word voor je verbinding?
- Wat is schadelijker voor de snelheid van een verbinding? Te snel downloaden of uploaden?

Oftewel; als je de rest van het netwerk thuis niet in de weg wilt zitten met de snelheid van het internet, wat kun je dan beter doen, torrents of nieuwsgroepen?

Dit vanwege ik een discussie heb met iemand over wat nu daadwerkelijk beter is.

Ik hoop snel antwoord te hebben, dank je wel alvast!

- Gooien torrents een netwerk plat omdat hij vele verbindingen tegelijk opzet?
- Wat is gebruikersvriendelijker? Torrents of Nieuwsgroepen, het opzetten en het downloaden ervan?
- Hoeveel mag je maximaal uploaden per seconde, tot het slecht word voor je verbinding?
- Wat is schadelijker voor de snelheid van een verbinding? Te snel downloaden of uploaden?

1 - Deels, en deels omdat hij naast het downloaden ook ander verkeer heeft, zoals het zoeken naar de clients met de juiste pakketten.
2 - Ik vind zelf torrents gemakkelijker, maar ja, wie ben ik?
3 - Dat ligt puur aan je verbinding.
4 - Beide, al is downloaden wel iets schadelijker, aangezien je tijdens het surfen voornamelijk een site download, je upload slechts een request. Dat laat onverlet dat upload en download elkaar wel beinvloeden.

Oftewel; als je de rest van het netwerk thuis niet in de weg wilt zitten met de snelheid van het internet, wat kun je dan beter doen, torrents of nieuwsgroepen?

Tsja... niets :P. Qua snelheid zal het niet veel uitmaken. Een goede torrent trekt je verbinding dicht, een goede usenetserver ook. Dus...
Dit vanwege ik een discussie heb met iemand over wat nu daadwerkelijk beter is.
Lol :P

upload is schadelijker. download limieten liggen namelijk een stuk hoger ( groot stuk ) dan
upload limieten.

als je bv 10 gig per maand mag downloaden, zal je maar 2 gig mogen uploaden.
ik gebruik torrents -> je kan alles aanpassen naar hoe jij het wenst, mijn maximale upload is
5kb/s en mijn maximale download is... ongelimiteerd ( zo snel de verbinding aankan )

Eigenlijk [denk ik] ligt het vooral aan hoe veel moeite je wilt doen en hoe goed je "ingeschoten" bent op nieuwsgroepen [binaries] ..... het zoeken is lastiger, daarnaast heb je meer programma's nodig om de boel eventueel te "repareren" [PAR2], maar het aanbod is enorm... en meestal is de snelheid super, bij torrents installeer je één keer een client [utorrent, bitcomet, azureus, o.i.d.] en het is "klik en go".... en als je jezelf registreert op de "betere" torrent sites, is het aanbod ook gigantisch, en bij voldoende seeders benut je ook je volle bandbreedte.... torrents is simpeler en beter geschikt voor mensen die met weinig "sores" toch de laatste nieuwtjes willen binnenhalen.......

Laatst bewerkt:
Het nadeel van torrents is alleen dat je vaak moet seeden, dit kost veel tijd zeker als je je upload op 5 kb/s gaat zetten.
Sinds een tijdje ben ik nu bezig met nieuwsgroepen, en als je het eenmaal een beetje snapt dan is het veel beter dan torrents.
De snelheden zijn veel hoger, en je hoeft niet te seeden waardoor je tijd bespaart.
Handige info kun je vinden op www.binaries4all.nl

Wat wel een nadeel is, is dat je niet onder een payserver uitkomt. Oftewel je zult een abonnement moet nemen, de prijzen zijn verschillend en hangen af van wat je wil. Het voordeel is dan weer dat je downloadsnelheden hoger liggen, en de compleetheid van de files is beter.

Laatst bewerkt:
torrents

Ik downloadde altijd via torrents. Nou hoorde ik om mij heen dat nieuwsgroepen veel beter en sneller is.

Dusss uiteindelijk ik 78 euri betalen voor een jaar lang usenet.nl gebruik.
Uiteindelijk lijkt het er nu op dat torrents gewoon beter en sneller is want in heb via die nieuwsgroepen al 8 keer een aflevering van een serie aangeklikt en hij weigert te downloaden!

Doe ik het daarna via torrents......bam!......10 minuten en hij was binnen.....

btw zelfde file als via nieuwsgroepen.

dusss of ik doe iets niet goed, of torrents is gewoon beter.

cheers m88's

Het nadeel van torrents is alleen dat je vaak moet seeden, dit kost veel tijd zeker als je je upload op 5 kb/s gaat zetten.
Sinds een tijdje ben ik nu bezig met nieuwsgroepen, en als je het eenmaal een beetje snapt dan is het veel beter dan torrents.
De snelheden zijn veel hoger, en je hoeft niet te seeden waardoor je tijd bespaart.
Handige info kun je vinden op www.binaries4all.nl

Wat wel een nadeel is, is dat je niet onder een payserver uitkomt. Oftewel je zult een abonnement moet nemen, de prijzen zijn verschillend en hangen af van wat je wil. Het voordeel is dan weer dat je downloadsnelheden hoger liggen, en de compleetheid van de files is beter.
Of je gaat bij een posting team, evt iets van Nzb on fire (Nee, slechts een naam die ik ergens tegenkwam, heb er zelf niks mee te maken) die geven geloof ik gratis payservers als je gaat posten.

Topics uit 2007 zijn niet actueel meer en daarnaast is het hier op Helpmij niet wenselijk je vraag in die van iemand anders te stellen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan