nieuwsserver @home

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bassos

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Hoi,

ik weet dat de nieuwsserver van @home matig tot slecht staat aangeschreven. Maar ik kan op dit moment niet eens verbinding krijgen. Hij geeft de foutmelding:

unable to connect: 119

Ik heb meerdere adressen van nieuwsservers van @home geprobeerd en ze geven allemaal hetzelfde probleem. Iemand een idee waar het aan ligt??

newsreader Grabit. Ik gebruik het programma al een tijdje.

Eerst kon ik downloaden via de nieuwsgroepen van Demon. Ik woonde toen nog bij mijn ouders thuis. Alleen nu ben ik verhuisd en ben ik aangewezen op @home. Maar het wil nog niet echt lukken met de nieuwsgroepen :confused:

@home heeft de komende dagen in omgeving Roosendaal/Tilburg werkzaamheden gepland, meestal kan je dan de nieuwservers ook vergeten. Ik zou zeggen, probeer het na het weekend nog eens.

@home heeft de komende dagen in omgeving Roosendaal/Tilburg werkzaamheden gepland, meestal kan je dan de nieuwservers ook vergeten. Ik zou zeggen, probeer het na het weekend nog eens.

Hier gewoon verbinding met de server van @home.

server adres: news
port : 119

Ik heb de volgende servers geprobeerd:

news.home.nl
testnews.home.nl
news.tilbu1.nb.home.nl

Afgezien van werkzaamheden zou het het gewoon moeten doen. Ik ondervind op dit moment geen hinder

Bijlagen

• news.jpg
    news.jpg
    25,1 KB · Weergaven: 125
Is toch vreemd, mijn instellingen staan precies zo.

Overigens de zoekfunctie in Grabit werkt wel gewoon. Alleen als ik een artikel wil downloaden dan geeft Grabit aan dat hij geen connectie kan maken :confused:

Ook de lijst met nieuwsgroepen krijg ik wel door. Alleen als ik dan de artikels wil laden van de desbetreffende groep dan zie je bij batch dat hij wel aan het updaten begint, maar het duurt maar een halve seconde. Overigens geeft Grabit hier niet de melding dat hij geen connectie kan maken. De artikels worden gewoon niet geupdate.

ok,

Waarschijnlijk probeer je bestanden ouder dan +/- 3 á 4 dagen te downloaden. Dat jkun je bij @Home wel vergeten. De retentietijd daar is hooguit 3 dagen, daarna zijn de bestanden niet meer te downen. Dit kun je oplossen door een betaalde nieuwsserver te gaan gebruiken

Ik denk niet dat het daaraan ligt. Geef anders eens een verklaring voor het feit dat Grabit de Grouplist niet eens kan updaten?

En het zegt toch niks over het feit dat hij de foutmelding geeft: unable to connect 119. Want als de artikelen er niet opstaan dan geeft Grabit dat aan met: artikel not found

Edit: Een betaalde nieuwsserver is geen optie voor mij.

Laatst bewerkt:
De laatste paar dagen heb ik het wel alleen s'avonds geprobeerd. Zou het zo kunnen zijn dat het dan te druk is en de server van @home je dan niet toelaat?

Er begint toch onverwachts schot in te komen. Op moment van typen ben ik via de server news.tilbu1.nb.home.nl de lijst met artikels van de groep alt.binaries.nl aan het downloaden. Ik ben benieuwd of het met de artikelen ook gaat lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan