Nieuwste msn gedownload; problemen met webcam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danny1992

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2010
Mensen

Ik weet vrijwel zeker dat het niet aan mijn webcam ligt, vandaar dat ik deze vraag hier post.

Ik heb mijn laptop teruggezet naar fabrieksinstellingen, waarbij ik via Windows --> Start --> Messenger Live downloaden, MSN heb gedownload. Ik werd hierbij naar de officiële site gestuurd en ga er dus vanuit dat ik de nieuwste versie heb gedownload.

Klopt het dat de functie 'kijken met de webcam' en 'webcam inschakelen' uit het programma zijn gehaald? Ik kan namelijk alleen nog maar een videogesprek voeren.

Wanneer dit het geval is: hebben jullie enig idee of(en waar) ik nog een oudere versie van MSN kan downloaden, waar dit wel mogelijk is? Ik vond het wel fijn te kunnen webcammen met meerdere mensen tegelijkertijd.

Alvast bedankt! Groet

naast je plaatje, jou schermafbeelding, staat een klein webcammetje, als je daarop klikt doet hij het ook ;)

nieuwe msn houd in veranderingen anders was r geen nieuwe msn he :d

goh.. dan mag ik me nog wel afvragen of ik de enige ben die hier last van heeft.... De kwaliteit van de videogesprekken vallen altijd best tegen en ik vind het ook wel eens leuk om met meerdere mensen tegelijk te webcammen, wat nu dus niet meer kan.

Ik heb hier ook last van.
Als ik op me webcam klik dan start hij automatisch een video gesprek terwijl hij in het verleden gewoon de webcam inschakelde.
Ook doet de webcam het wel in andere programmas...

webcam

ja ik heb hetzelfde probleem
moet ik dan heel msn deïnstalleren of kan ik alleen 9.0 deïnstalleren ?

Nieuwste msn alleen videogesprek

Ten eerste maak je geen zorgen om je eigen cam, daar is niks mee aan de hand. Ze zijn namelijk een beetje gek geworden bij msn door de functie "webcam uitzenden" uit msn te halen.

Bij de nieuwste versie van msn is er een wijziging gekomen in het gebruik van de webcam. De reden hiervoor is dat MSN denkt dat veranderingen nodig zijn en de functie "webcam uitzenden" overbodig is.

Zoals msn zelf zegt:
- De nieuwste versie van msn wordt de komende maanden wereldwijd gereleased
- Het is alleen nog mogelijk een video gesprek te starten (dus alleen een cam bekijken of je eigen cam uitzenden is niet meer mogelijk )

Redeneringen van niks:
- Men gaat een nieuw platform gebruiken wat het mogelijk maakt om HQ audio en High-Definition video uit te zenden.
- Volgens MSN is het technisch te ingewikkeld om met dit nieuwe platform beide functies (webcam uitzenden en videogesprek) mogelijk te maken.
- Men denkt dat door gebruik te gaan maken van videogesprek met HQ geluid en HD Video men de functie "webcam uitzenden" niet gaat missen.

Nadelen voor gebruikers van msn lijkt me duidelijk:
- Je hebt geen keuze meer tussen alleen de webcam kijken of je eigen webcam uitzenden
- Je kunt niet meer je cam laten zien bij meerdere contacten alleen nog met degene waarmee je videogesprek doet

Mijn eigen ervaringen is dat ik vrijwel altijd gebruik maak van webcam uitzenden en nooit videogesprek. Ik ga ervan uit dat msn wat met de klachten gaat doen en gewoon de functie terug gaat brengen. Op veel sites stromen de klachten al binnen en ook op de site van microsoft zelf.

Mocht je zelf nog even een klacht willen achterlaten over het verwijderen van de functie "webcam uitzenden"dan kan dat hier: MSN Windows Liveblog

Installatie oude msn versie:
Een oude versie van msn installeren is niet altijd even simpel. Je kunt kiezen voor systeemherstel vaak is het daar mogelijk de installatie van de nieuwste versie ongedaan te maken.

Lukt dit niet dan moet je dit eens proberen:

1 download hier msn 7.5

2 Gebruik zapmanager om de msn die je nu hebt compleet te verwijderen van je computer: download hier zapmanger

3 Installeer nu msn 7.5

4. Download Resource Hacker, pak het bestand uit en start ResHacker.exe: Download resource hacker hier

5. Start ResHacker.exe en ga naar File > Open en ga naar de volgende locatie: C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
s2.png

6. Dan klik je op Version Info --> daarna klik je op 1.

7. Klik op 1033.

8. Zoek naar de regel VALUE “ProductVersion”, “7.5.0311″ en verander “7.5.0311″ in "14.0.8089.0726"
s3.png

9. Klik dan op de knop Compile Script

10. Tot slot nog even naar File > Save en dan kun je Resource Hacker sluiten.

En nu hoef je alleen nog maar even msn 7.5 op te starten en in te loggen en als het goed is moet msn 7.5 het nu doen.

Laatst bewerkt:
hallo,

Deze oplossing werkt ook voor versie wlm 14.0.8117.416 , die problemen heeft met video chat verbindingen

een week lang werkte alles ok , ik krijg nu weer de message : user has declined your invitation to start a Video Conversation.

gr romorio

Laatst bewerkt:
problemen met dat programmatje

als ik op save klik, zegt die dat ik het origineel niet kan vervangen HELP MIJ PLEASE:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan