Nieuwste versie Ubuntu installeerd niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
De cd's die ik gebrand heb met Ubuntu 7.10 doen het allemaal niet.
Vreemd, want ik heb het heel langzaam laten branden, op verschillende schijfjes maar het wil niet installeren.
Hij start wel op, gaat zoeken en uiteindelijk eindigd het met een plat streepje links in de bovenhoek van mijn monitor.
Thats all.

Vervolgens de originele cd gekregen van een vriend, maar ook deze installeerd niet.

Wat gebeurd er:
Hij start op, geeft een menu, dan kan ik wel kiezen nog uit f2 en zo, voor toetsenbord en dergelijke en dan op enter omdat hij dan al op start install staat en daarna krijg ik een wit blok met iets van systeem kernell of zo te zien
Ik zie iets over het scherm heen gaan en eindigd met het cursurtje linksboven.

Op internet heb ik ook mensen gezien die dit hebben, maar een oplossing nog niet gevonden of hoe het komt dat het niet installeerd.
Die cursur staat daar heel lang en heel lang en heel lang. En zo blijft het.

Ik heb nu Ubuntu 6.06 er opstaan en die geeft helemaal geen problemen, dat is echt een eitje om te installeren, maar ik wil zo graag de nieuwste versie.
Trouwens, OpenSuse 10.3 weigert ook dus installeerd ook niet.

Wie weet wat ik daar aan kan doen?

Oja, misschien handig te vertellen dat ik geen usb aparaten heb, nou ja, op de printer na, verders niet. Verder is het een pentium 4 met 2 hd's en Geforce GTi4200 videokaartje 128 mb. en verder een geluidskaartje en een cd/dvdbrander. Verders zit er niets in.

je kunt ook je huidige Ubuntu versie upgraden naar de nieuwste versie
lees hier hoe

Ik weet dat je de upgrade kan doen als je Ubuntu 7.04 hebt, dan kan je op die manier naar 7.10 maar ik heb versie 6.06, een oudje al.
Maar ik zal eens lezen op je aangegeven link.

Dit krijg ik als ik doe zoals de website zegt:

met deze sudo apt-get dist-upgrade

Boom van vereisten wordt opgebouwd... Klaar
0 pakketten opgewaardeerd, 0 nieuwe pakketten geïnstalleerd, 0 verwijderen en 0 niet opgewaardeerd.

System-->Administration-->Software Sources-->Updates
ook via software-updates wil het niet want ik krijg te lezen dat er geen updates zijn.

Ik heb dus begrijp ik nu Dapper Drake, versie 6.06

sudo apt-get dist-upgrade gebruik je om te upgraden van een distributie naar de volgende distributie. jij moet een stap meer doen omdat je twee distributies verder wilt upgraden.
iets verder naar beneden staat:

Upgrade from Dapper Drake to Edgy Eft to Feisty Fawn

* Method 1: System-->Administration-->Update Manager. You can upgrade from Dapper to Edgy. Once you have done the upgrade to Edgy, then repeat the process to upgrade from Edgy to Feisty. Do not upgrade directly from Dapper to Feisty -- your system will fry (the fried feisty fawn OS).

probeer dat eens, zou moeten lukken...

Dat is het hem, via System-->Administration-->Update Manager gaat hij zoeken naar software updates en vind dus niets. Ook geen Edgy.

angela@Angela-Spirits:~$ sed -e 's/\dapper/ edgy/g' -i /etc/apt/sources.listsed: kon tijdelijk bestand /etc/apt//sedW8eIMm niet openen: Permission denied

angela@Angela-Spirits:~$ sudo apt-get dist-upgrade
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Opwaardering wordt doorgerekend... Klaar
0 pakketten opgewaardeerd, 0 nieuwe pakketten geïnstalleerd, 0 verwijderen en 0 niet opgewaardeerd.

angela@Angela-Spirits:~$ sudo apt-get -f install
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar

Dus dit gaat ook niet.

Laatst bewerkt:
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
sudo apt-get dist-upgrade

dit al geprobeerd?

Hm....ik ben er nog mee bezig, deed waarschijnlijk toch iets fout, nu ben ik bij stap 3 update to Edgy en het lijkt erop dat het gaat lukken, maar ik ben er nog niet natuurlijk.
Ik moet nog een aantal stappen doorlopen, rebooten en dan hopelijk staat Edgy erop.
Dan kan ik van Edgy over naar Feisty en daarna door naar Gutsy.

Ben benieuwd en ik hou je op de hoogte.

Ik ben zover dat ik nu Edgy erop heb, het mooie is dat ik nu wel vanaf systeem>beheer>update-manager kan upgraden naar 7.04
Dat ga ik zo direct dus doen.

Mag ik je heel hartelijk danken voor de oplossing?

Ik zal nog even een berichtje achterlaten als alles gelukt is.

Thanx Dalimens.

Mag ik je heel hartelijk danken voor de oplossing?

ja natuurlijk :p
altijd leuk iemand te kunnen helpen, maar het meeste heb je toch echt zelf gedaan.
ik vind het al fijn dat je nog de moeite neemt om te reageren, je zou er versteld van staan hoeveel mensen nooit meer iets van zich laten horen.:(

Dat weet ik, maar daar hou ik dus niet van.
Als iemand mij geholpen heeft, vind ik dat ik die persoon moet bedanken of in ieder geval even kan vertellen of het gelukt is ja of nee.

Maar goed, zo is niet iedereen helaas.

Ik heb nu 7,04 erop staan, morgen ga ik eens naar 7.10
Want het neemt nogal niet een tijd in beslag zeg.

Maar ik ben blij!! :thumb::D

Goed, naar 7.10 is ook gelukt ware het niet dat ik even een probleem had met de Nvidia driver voor mijn videokaart. Wat een gekl**i zeg.
Maar nu werkt het allemaal, er stonden ook 5 stuks Linux in de opstart boot, vond ik ook vreemd en die heb ik even aangepast.

Deze vraag is dus opgelost.
:thumb::p:love:

ubuntu 7.10 i386 iso

mijne heren(dames) ik heb de zelfde problemen als FEMKE 98. ik begin voor het eerst met
linux. dus weet er weinig van, maar wil deze instaleren op een pentium3 550hz 488 mb ram videokaart nvidia 32mb en geluidkaart creatieve ct4810. ik heb een iso versie gebrand
van ubuntu 7.10 i386. Met deze cd start de pc op laad een gedeelte in en blijft verder hangen met een zwart scherm knipperde cusor links boven in. Vraag wat zijn de systeemeisen hiervoor? en kunt u mij verder helpen met de instal. en is een schijfje van 6,4
gb voldoende? ik wacht uw antwoord even af bij voorbaat vriendelijk dank met groeten leo.:o

mijne heren(dames) ik heb de zelfde problemen als FEMKE 98. ik begin voor het eerst met
linux. dus weet er weinig van, maar wil deze instaleren op een pentium3 550hz 488 mb ram videokaart nvidia 32mb en geluidkaart creatieve ct4810. ik heb een iso versie gebrand
van ubuntu 7.10 i386. Met deze cd start de pc op laad een gedeelte in en blijft verder hangen met een zwart scherm knipperde cusor links boven in. Vraag wat zijn de systeemeisen hiervoor? en kunt u mij verder helpen met de instal. en is een schijfje van 6,4
gb voldoende? ik wacht uw antwoord even af bij voorbaat vriendelijk dank met groeten leo.:o
systeemvereisten voor linux ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
384MB Ram
4GB HD
En ik denk dat een gewoon cd'tje (700-800Mb) al voldoende is.
En heb je het al geprobeert met de Live CD??

wil niet ubuntu instaleren

hallo sponzenbroeksje, Nee ik heb verders niets geprobeerd en weet zelfs niet wat een live cd voor ubuntu is. het enige wat ik heb is de gebrande cd wat ik al aangaf. Lijkt mij dat
deze pc voldoende moet zijn voor ubuntu. moet ik misschien langer wachten als ik aan het
instaleren ben en die cusor staat te knipperen? hoe dan ook ik wacht je bericht nogmaals even af met dank voor je snelle reactie en groeten leo

hallo sponzenbroeksje, Nee ik heb verders niets geprobeerd en weet zelfs niet wat een live cd voor ubuntu is. het enige wat ik heb is de gebrande cd wat ik al aangaf. Lijkt mij dat
deze pc voldoende moet zijn voor ubuntu. moet ik misschien langer wachten als ik aan het
instaleren ben en die cusor staat te knipperen? hoe dan ook ik wacht je bericht nogmaals even af met dank voor je snelle reactie en groeten leo

http://www.ubuntu.com/getubuntu/download
Als je eerst wat kan rondkijken op de cd en het OS wat kan verkennen voordat je hem moet installeren heb je de live-cd. (ik heb het geinstalleerd met de liveCD en handleiding)
Als je gaat installeren kan je best in de buurt van een andere computer met internetverbinding blijven of een installatiegids http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/installatie/installatie_gutsy/ bij de hand hebben, want je moet namelijk in partities gaan indelen en dat kan dan wel eens voor problemen zorgen, maar met de handleiding is het erg simpel.
Normaal duurt de installatie 20-25min, maar het kan zijn dat je CD slecht is gebrandt en dat je hem opnieuw moet branden, maar tegen een lagere snelheid.
MAAR IK ZOU ZEGGEN LEES DE INSTALLATIEGIDS ALS EENS VLUG DOOR ER ZAL AL VEEL DUIDELIJK WORDEN. http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/installatie/installatie_gutsy/

(ps: op een harde schijf kan je maar 4 partities toewijzen en in de installatiegids geven ze 3 partities aan voor ubuntu, ik had er nog maar 2 over omdat windows bij mij er ook 2 in beslag nam, dan gebruik je gwn voor ubuntu ook 2 partities, nml swap en / (en dan laat je /home maar vallen). Mss is dit nu nog niet duidelijk, maar ALS het probleem zich zou voordoen dan zul je het snel merken en dus ook zonder problemen kunnen oplossen.)

Misschien handiger als deze vraag in een nieuwe topic wordt gezet omdat ik deze al als opgelost had neergezet.

Aan linden656 zou ik willen zeggen dat hij eerst eens moet proberen of hij Ubuntu 6.06 kan installeren.
Omdat bij mij 7.04 en 7.10 niet vanaf de cd ging, zal dat bij hem ook niet lukken.
Wellicht denk ik dat je videokaart niet strookt met versie 7.10, ik heb wel een Gforce4 128 mb videokaart maar wel een oudje, dus ik denk dat het daar aan gelegen heeft.
Dit zeg ik omdat ik (zie mijn laatste post) toch problemen kreeg met de drivers nadat 7.10 handmatig geïnstalleerd was.

Mocht je 6.04 erop hebben gekregen, ga dan naar de site die ik aangaf en je doorloopt het hele traject.
Maar...ik zou eerst eens oefenen met 6.06

ubuntu 7.10 i386 iso

hallo femke98 , ik krijg ubuntu 7.10 er inderdaad niet op zelfs niet met de oginele cd niet.
waar ik nu weer een versie6.06 vandaan moet halen weet ik niet.Heb op die oude pc eerst maar even xp home gezet en wilde op schijf D ubuntu hebben, maar helaas als het zo moeizaam gaat moet ik er van af zien. want dit is mij een teveel gedoe. Het ligt dus niet aan de pc maar aan de software en dan blijkt dat deze software dan eigelijk niet goed is.
ik vind het wel jammer maar helaas leuk geprobeerd en toch niet. met gr. van leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan