nieuwste zone alarm free versie

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanschagen

Banned
Lid geworden
26 nov 2001
Berichten
16.735
krijg steeds de melding van zone alarm van een update
als ik die update uitvoer krijg ik allemaal fout meldingen
heb ZA al afgesloten
nou mijn vraag,moet ik eerst ZA verwijderen voordat de nieuwe update geinstalleerd kan worden??? :(
 
Hallo vanschagen.

Persoonlijk zou ik Zone-alarm de installeren en dat zo laten. De Windows firewall beschermt een beetje normale gebruiker ruim voldoende. Anders zone-alarm helemaal eraf gooien en opnieuw installeren. Wel uitvinken wat je niet nodig hebt.
 
ik vertrouw windows firewall niet zo ,en gebruik ZA hoofdzakelijk voor controle voor uitgaand verkeer
als ZA niet zo goed is welke is dan goed of tewel prima en freeware
 
ZA zal best wel prima zijn hoor. Dat zal best werken. Het is denk ik ook een kwestie van eigen smaak en invulling. Ik vond hier nog een work arround van het hoe en wat van ZA en nog vele anderen.

klikje.
 
Mocht je toch een andere firewall willen proberen dan kan ik Online Armor ten zeerste aanbevelen.
De gratis versie is prima!

Zorg er wel voor dat alle restanten van ZoneAlarm zijn verwijderd voordat je een andere firewall gaat proberen. Het schijnt dat ZoneAlarm niet altijd netjes verwijderd wordt en dat kan dan problemen geven met een andere firewall die je daarna gaat installeren.
 
krijg steeds de melding van zone alarm van een update
als ik die update uitvoer krijg ik allemaal fout meldingen
heb ZA al afgesloten
nou mijn vraag,moet ik eerst ZA verwijderen voordat de nieuwe update geinstalleerd kan worden??? :(

Hoi,

Je zou eventueel ZoneAlarm kunnen verwijderen, via ''Een programma verwijderen'' en daarna weer opnieuw installeren.

Tip: Indien je Avast! op je PC hebt geïnstalleerd, dan zou ik zowiezo Comodo Firewall niet installeren, aangezien dit problemen kan veroorzaken.

Zie ook bericht van miekiemoes:

Ik vrees dat de traagheid vooral te maken heeft met de combo Avast - Comodo. Beiden blijken vaak problemen te geven.
Comodo is een goede firewall, maar het vraagt wel wat expertise om deze correct in te stellen want het gaat vaak dingen blokkeren die het niet hoeft te blokkeren en dit veroorzaakt een extra vertraging op alle andere applicaties.
 
Laatst bewerkt:
Avast installeert met een standaard installatie nogal wat 'schilden' die een conflict, of in ieder geval vertraging opleveren in combinatie met de meeste firewalls.
Het is wel mogelijk om Avast te gebruiken met een andere firewall, maar dan moet je Avast installeren met wat minder van die 'schilden'. Ik gebruik Avast zelf niet, maar als ik het op een ander systeem moet installeren in combinatie met Online Armor, dan kies ik ervoor om van Avast alléén maar de bestandsysteembescherming te installeren en niets anders.
 
Persoonlijk vind ik Comodo Firewall een aanrader, alleen veel false positives waar je nogal knetter van kunt worden.
 
@lightframe,

Hij bedoelt dat sommige applicatie's onterecht worden geblokkeerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan