Niew systeem voor kennis?

• Onderwerp starter Onderwerp starter crash
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

crash

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2001
Er wordt mij gevraagd een systeem samen te stellen met een AMD processor.

Ik ben wat dat betreft in de hardware niet zo thuis.
Wie kan er een leuk AMD systeem in een lijstje zetten?

Dit is wat er al aanwezig is;
Maxtor 6Y120M0 120GB 7200RPM ATA133 SATA 8mb,
http://www.maxgroup.com/products/detailsDD.asp?item=MX076Y120M0
Geforce 2 64mb
Toetsenbord,
Muis,
Monitor.

Nog nodig/gewenst;
±AMD 2600+,
1024mb geheugen.:8-0:
Pc kast,
DVD
Floppy drive,
Brander en moederbord met Raid-controller.

Hij wil er goed/vlot games op kunnen spelen en muziek, film af kunnen spelen en internetten.
Budget; Niet het allernieuwste.

asus A7V8X met RAID Onboard (geen nForce 2 helaas. Want voor zover ik weet zijn er geen nForce-plankjes met Raid. Hoewel, chaintech misschien?) €125
Een boxed 2600+ erbij €120
2 latjes van 512 mb DDR geheugen (pc2700) 2x €70-80

Een brander+dvd+flop+kast kun je denk ik het beste bij de plaatselijke pcboer gaan halen. (als het niet te duur is)

Hij wil er goed/vlot games op kunnen spelen en muziek
dan zal er toch echt een andere videokaart in moeten

[edit] een A7v333 kan ook. Die is nog net iets goedkoper (€100) en in snelheid maakt het volgens mij weinig uit...
[/edit]

[edit2]
A7N8X bij de mycom met onboard raid 129 euro
[/edit2]

Laatst bewerkt:
Moederbord : Asus A7N8X Deluxe
Processor : AMD Athlon XP 2600+ (2,08GHz, 333MHz FSB, Boxed)
Geheugen : 2 X 512 MB PC2700 A Merk

Het moederbord is dus een Asus. Deze fabrikant brengt altijd goede moederborden en regelmatig zelfs de beste. Er zijn op dit moment twee concurerende chipsets die AMD processors dienen. De KT400 en de Nforce2. Dit is een Nforce2 bord wat ook wat sneller is dan de KT400. Het moederbord heeft een raid controller.

De 2600+ processor kun je in 2 smaken krijgen. Met een FSB van 266 en een FSB van 333 MHz. De versie met 266 FSB heeft een wat hogere kloksnelheid, maar lagere bandbreedte dan de 333. Uiteindelijk blijkt dat de 333 nét wat sneller is dan de 266. Vandaar dat ik hier de 333 versie kies.

Het geheugen draait op een snelheid van PC2700. Dat is 333 MHz. Dat is even snel dan de processor en daardoor zal de processor de maximale bandbreedte in MB's halen. Namelijk 2700 MB's per seconde. Sneller geheugen zoals PC3200 mag je ook kiezen, maar dat is op zich nutteloos. Een Nforce2 moederbord heeft de functie dat het geheugen dual kan laten draaien. Daarom moet je altijd 2 reepjes geheugen nemen.

Branders en DVD heb ik niet een mening over.

Kast is een kwestie van smaak.

Elk diskettestation is goed.

Bedankt ik zal het doorgeven.:)
Als er nog meer leuke systeempjes zijn graag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan