Niewe Laptop Gezocht, maar weet niet welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ikkegp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 okt 2010
Hallo,

Aangezien ik wil overstappen van de pc naar een laptop wil ik die dus 1 kopen.
Echter ben ik niet zo op de hoogte wat een goede laptop voor een goede prijs is.
Hij wordt vooral gebruikt voor school, maar er zal ook flink op gegamed op worden.
Spellen die ik speel of ga spelen zijn Fifa 11, Fifa Manager 11 en Assasins Creed Brotherhood. Onderaan zijn de specificaties vermeld van die games. Een flink geheugen ben ik ook tevreden mee, al is er nog altijd de mogelijkheid om voor een externe schijf te gaan. De prijs wil ik graag op maximaal 900 euro houden (al is iets eroverheen ook nog mogelijk) Iemand tips? Had zelf gezien dat op het moment Dell Studio 15 in de aanbieding is. Is dat een goede laptop? Alvast bedankt

Hieronder de specificaties van die games

Fifa Manager 11:

Supported software:

Microsoft XP SP3 (Microsoft Windows 95, Windows 98/ME, Windows 2000 and Microsoft Windows NT are not supported), Microsoft Windows Vista�, Microsoft Windows 7

Minimum hardware requirements:

Windows XP SP3

CPU: Intel Pentium 4 2.4 GHz or equivalent
RAM: 1 GB
Video Card: ATI Radeon 9500 Pro 128MB or greater, NVIDIA GeForce 6600 256MB or greater, Pixel shader 2.0 and above.
Windows Vista� SP2 / Windows 7

CPU: Intel Pentium 4 2.8 GHz or equivalent
RAM: 1.5 GB
Video Card: ATI Radeon 9500 Pro 128MB or greater, NVIDIA GeForce 6600 256MB or greater, Pixel shader 2.0 and above.
8 GB available hard disk space
8x DVD-ROM drive
DirectX 9.0c compatible sound card

Assasins Creed Brotherhood:

Predicted System requirements

Intel Processor - Core 2 Duo E6750 2.66GHz
AMD Processor - Athlon 64 X2 Dual Core 5800+
Nvidia Graphics Card - GeForce 8800 GT
ATI Graphics Card - Radeon HD 3800 series
RAM Memory - 3 GB Hard Disk Space - 8 GB
Direct X - 9

Fifa 11:

CPU with Dual core processor (Core duo 2 or better)
Intel Core2Duo @ 2.4Ghz on Windows XP / Windows Vista / Windows 7
1 Gigabyte of RAM (2 GB required for Windows Vista / Windows 7)
DirectX� 9.0c Compatible 3D accelerated 256 MB video card or equivalent (must support Shader Model 3.0 or above)
ATI RADEON HD 3870
NVIDIA GEFORCE 8800 G

Nogmaals: laptops zijn niet geschikt voor games! En als je er alleen games op wilt spelen is het zonde van het geld. Voor het zelfde geld als een 'goede' laptop voor games kun je 2x zo goede pc kopen!

Kijk eens hier
Daar kun je je eigen laptop samenstellen.

Laatst bewerkt:
@ Windowsfaq

Dankjewel voor je suggusties, misschien nog meer tips?

@ Woutertjuhh88

Voor de duidelijkheid. Ik heb de laptop ook nodig voor school en op school. Ik moet hem dus meenemen. Lijkt me niet handig met een PC. Verder maak ik voor school gebruik van onder andere AutoCad en Revit, zware programma's. Het leek mij goedkopen om 1 goede laptop te kopen waarop beiden kan, in plaats van een goede PC en een goede Laptop. Heb ik dat verkeerd gedacht?
Verder nog tips?
MVG

@ Puppie

@ Puppie
Dankjewel voor de link naar de site.
Echter is mijn kennis niet zo groot dat ik het optimale weet de halen voor die prijs uit de samenstelling. Suggesties voor een samenstelling?

@ Rest
Iemand anders nog suggesties?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan