niewe pc kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

streamtec

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2003
Hoi
Ik weet niet waar ik deze vraag moet plaatsen, dus ik doe het maar even hier.
Ik wil graag een nieuwe pc kopen. De mijne wordt een beetje traag (geheugen bijsteken is geen optie).
Ik wil graag weten wat voor pc ik het beste kan kopen.
Ik gebruik pc voornamelijk voor internet, spelletjes (online) Videochat en Word e.d.. Geen ingewikkelde dingen, ik ben maar een leek. Hoef dus geen pc met allerlei "toeters en bellen". Ik internet via de kabel.
Mijn huidige pc zou nog wel voldoen maar diverse software (ook spellen en antivirus software) vereist toch iets meer geheugen (heb maar 64 mb) e.d.
Tevens zou ik willen weten hoe ik datgene wat ik op deze pc heb kan overzetten op nieuwe pc. Dus alles wat ik nu heb en wil gebruiken op nieuwe pc. Bijv. favorieten, spellen die ik heb en diverse software.
Ik heb geen cd brander.
Wie kan mij helpen??????

Nieuwe pc's zijn inmiddels zo snel dat een basisuitvoering al voldoende is voor je. Enkel de niewste spellen vragen meer aandacht te besteden aan de componenten.

Als je een systeem kant-en-klaar koopt met besturingssysteem of zelf losse componenten in elkaar zet, dan kan je je schijf uit je huidige pc overzetten om zo de data te kopieren naar de nieuwe schijf.

Vertel iets meer over je huidige pc.

Hoi
Zelf schijf overzetten lijkt me geen goed idee. Ik weet nog net hoe ik pc moet aanzetten als je begrijpt wat ik bedoel. Ben echt een leek. Wat wil je weten over pc?

Ander geheugen, andere processor e.d. kan ook veel helpen (de pragmatische benadering), een nieuwe pc helpt je weer de komende tien jaar door (de toekomst gedachte).

Met het oog op de eerste benadering ben ik wel benieuwd naar wat je precies hebt nu.

Het is jammer dat je niet zelf aan je pc kan sleutelen, maar wellicht dat ze in de winkel je data willen overzetten of de schijf als tweede schijf willen plaatsen, zodat je zelf aan de slag kunt gaan.

Verplaatst naar hardware\systeem vanuit members chat

Leuk dat mijn vraag verplaatst is.
Ik krijg trouwens geen e-mail als ik een antwoord krijg.
Met alle respect "caveman" maar ik krijg geen antwoord op miijn vraag.

Ga bijvoorbeeld naar http://www.paradigit.nl/ een betrouwbare zaak die zeker niet te duur is (er zullen ongetwijfeld ook goedkopere te vinden zijn)
En kijk daar eens bij 'complete systemen' bij de Paradigit Enforcer E314
Standaard zit hier ruimschoots toereikende hardware in, je zou kunnen overwegen om voor € 10 extra de harddisk om te zetten van 40gb naar 80gb, verder een 17 inch philips monitor (indien nodig) dan heb je voor ongeveer € 900 een prima systeem (pentium4 2,8 ghz) waarmee je voorlopig weer vooruit kan. Als de finacien het toelaten zou je ook nog kunnen overwegen om € 50 extra uit te geven voor een extra 256mb intern geheugen (maar dit is voor het bedoelde gebruik zeker niet noodzakelijk)

Dit bedrijf zet ook desgewenst software voor je over.

Je zou ook eens bij Dell dimension 4600 kunnen kijken, alleen voor het overzetten van software is Dell nogal duur.

[edit] ik zie net dat Dell een Transfer My PC - Data Transfer Software voor €58,31 kan leveren waarbij je zelf 'eenvoudig' je spullen kan overzetten[/edit]

Laatst bewerkt:
Hoe MHZ is je processor nu.
Ik neem dat je een pentium II hebt.

Volgens mij als je er wat weer MB sdram er in zet, dan kan je zeker weer een tijdje vooruit, dan kan je wat makelijker sparen voor een nieuwe PC.

Wat is je budget dat je hebt om een nieuwe pc aan te schaffen?

Data overzetten van je oude harde schijf naar de harde schijf in de nieuwe pc kunnen ze in de winkel doen.

Budget hoeft niet direkt een probleem te zijn.
Maar ik hoef geen dure pc met allerlei "toeters en bellen" waar ik geen gebruik van maak.
Geheugen bijsteken zou ik eventueel wel willen, maar er is mij verteld dat dit voor mijn pc denkelijk niet meer verkrijgbaar is. Mijn pc is dacht ik ongeveer 5 jaar oud.
Bovendien heb ik geen flauw idee hoe ik dat zou moeten doen.

Geplaatst door streamtec

Geheugen bijsteken zou ik eventueel wel willen, maar er is mij verteld dat dit voor mijn pc denkelijk niet meer verkrijgbaar is. Mijn pc is dacht ik ongeveer 5 jaar oud.

Klopt, dit omdat er in je huidige pc een ander soort (en ouder) geheugen zit dan wat nu gebruikelijk is.

Dan zou zoiets wel leuk zijn: (zit geen monitor bij)
http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?hoofdgroep_id=1&basis=2

Ik stel je tip op prijs maar koop toch liever in een winkel "live", als je bgrijpt wat ik bedoel. Het gaat toch om een behoorlijk bedrag, en dan zie ik toch liever wat ik koop.
Als ik een nieuwe pc wil kopen wat zijn dan dingen waar ik op zou moeten letten?

Zoiezo moet de hardware kwalitatief gezien van goede kwaliteit zijn, maar dat kunnen ze je in de winkel wel uitleggen.

Ik som even beknopt op wat voor jouw doelstelling voldoende is:

Processor: 2.5Ghz
Geheugen: 512mb DDR (pc2700)
Videokaart: GeForce FX5200 128Mb
Harde schijf: 80gb (IDE)
Geluidskaart: Creative SB Live Player 5.1
CD/DVD-brander: BTC +/- 8 speed dvd-brander
Toetsenbord+muis: draadloos of niet, net wat je wil

De monitor (15 of 17 inch) kan CRT (met zo'n grote toeters erachter) of een TFT (zo'n plat dun scherm) zijn. Et is maar net wat jij wil. TFT's zijn wel wat duurder dan CRT's.

Voor precieze details informeer je in de winkel.

Bedankt voor je info.
Voor een leek is het erg moeilijk om de goede keuze te maken uit een gigantisch aanbod aan pc's. Ik wil voorkomen dat men mij iets aansmeert wat ik helemaal niet nodig heb (maar dat merk ik wel o.a. aan prijs denk ik).
Wat bedoel je met "hardware kwalitatief gezien van goede kwaliteit"?
Zijn er bijvoorbeeld merken pc (of winkels)waarvan jij zegt, beter niet kopen?

Geplaatst door streamtec
Bedankt voor je info.
Voor een leek is het erg moeilijk om de goede keuze te maken uit een gigantisch aanbod aan pc's. Ik wil voorkomen dat men mij iets aansmeert wat ik helemaal niet nodig heb (maar dat merk ik wel o.a. aan prijs denk ik).
Wat bedoel je met "hardware kwalitatief gezien van goede kwaliteit"?
Zijn er bijvoorbeeld merken pc (of winkels)waarvan jij zegt, beter niet kopen?

Ik bedoel dat de te gebruiken hardware van goede kwalititeit om zo goed mogelijk problemen te voorkomen. Vaak betaal je hier ook wat meer voor.

Wat winkels betreft zou ik het zo niet weten. Ik haal meestal mijn spul in de computerzaak genaamd ''Norrod'' omdat dicht bij huis is. Mochten ze niet hebben wat ik zoek, dan bestel ik het gewoon online.

Vergeef me mijn domheid maar wat bedoel je met hardware? (schaamrood op de kaken)

Geplaatst door streamtec
Vergeef me mijn domheid maar wat bedoel je met hardware? (schaamrood op de kaken)

De componenten die in een computer zitten. Bijvoorbeeld het geheugen.

Je hoeft je niet te schamen hoor. :D

Ik snap het eindelijk.

Maar dan moet ik de verkoper maar op zijn woord geloven als die zegt dat het goede kwaliteit is.
Nog een zijdelingse vraag: zou het helpen om een "professional" mijn pc te laten na kijken?
Had laatst een foldertje in de bus en heb ook al met die man gesproken, hij kan pc nakijken en "opruimen" maar kost € 40,- per uur. Of zou dit toch maar tijdelijk zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan