niewe pc kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

streamtec

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2003
Hoi
Ik weet niet waar ik deze vraag moet plaatsen, dus ik doe het maar even hier.
Ik wil graag een nieuwe pc kopen. De mijne wordt een beetje traag (geheugen bijsteken is geen optie).
Ik wil graag weten wat voor pc ik het beste kan kopen.
Ik gebruik pc voornamelijk voor internet, spelletjes (online) Videochat en Word e.d.. Geen ingewikkelde dingen, ik ben maar een leek. Hoef dus geen pc met allerlei "toeters en bellen". Ik internet via de kabel.
Mijn huidige pc zou nog wel voldoen maar diverse software (ook spellen en antivirus software) vereist toch iets meer geheugen (heb maar 64 mb) e.d.
Tevens zou ik willen weten hoe ik datgene wat ik op deze pc heb kan overzetten op nieuwe pc. Dus alles wat ik nu heb en wil gebruiken op nieuwe pc. Bijv. favorieten, spellen die ik heb en diverse software.
Ik heb geen cd brander.
Wie kan mij helpen??????

Nieuwe pc's zijn inmiddels zo snel dat een basisuitvoering al voldoende is voor je. Enkel de niewste spellen vragen meer aandacht te besteden aan de componenten.

Als je een systeem kant-en-klaar koopt met besturingssysteem of zelf losse componenten in elkaar zet, dan kan je je schijf uit je huidige pc overzetten om zo de data te kopieren naar de nieuwe schijf.

Vertel iets meer over je huidige pc.

Hoi
Zelf schijf overzetten lijkt me geen goed idee. Ik weet nog net hoe ik pc moet aanzetten als je begrijpt wat ik bedoel. Ben echt een leek. Wat wil je weten over pc?

Ander geheugen, andere processor e.d. kan ook veel helpen (de pragmatische benadering), een nieuwe pc helpt je weer de komende tien jaar door (de toekomst gedachte).

Met het oog op de eerste benadering ben ik wel benieuwd naar wat je precies hebt nu.

Het is jammer dat je niet zelf aan je pc kan sleutelen, maar wellicht dat ze in de winkel je data willen overzetten of de schijf als tweede schijf willen plaatsen, zodat je zelf aan de slag kunt gaan.