niewe pc kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je bedoeld je huidige pc? Of bedoel je je eventuele nieuwe pc?

Wat bedoeld ie precies met ''opruimen''? €40 is veel.

Ik bedoel mijn huidige pc.
Met "opruimen" bedoel ik opschonen. Zodat ik weer een schoon systeem heb.
En € 40,- per uur is inderdaad niet goedkoop omdat het nog maar de vraag is hoe lang hij dan nodig heeft. Hij sprak ook van Windows 98 eventueel opnieuw installeren, dat zou dan al een paar uur duren ( heb ik al bijna een nieuwe pc voor :D )
Maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat hij ook adviseerde dat ik waarschijnlijk beter een nieuwe pc kon kopen. Gewoon een redelijk eenvoudig systeem waar ik toch mee kan wat ik wil. Want stel ik koop een duur systeem met meer mogelijkheden (die ik wellicht in de toekomst wel wil gebruiken), dan is die pc als ik dan wat meer wil doen alweer verouderd.

Opschonen moet regelmatig gebeuren. Om hier elke keer €40 voor uit te geven voor dat kleine beetje prestatiewinst zou ik teveel vinden.

Ken je niet iemand die het gratis kan doen? (familie, vrienden) Opschonen duurt zeker geen uren. Hooguit een kwartiertje. Windows 98 opnieuw installeren, instellen en optimaliseren duurt gemiddeld ook niet langer dan 2 uurtjes.

Als jij echt toe bent aan een nieuwe pc, zou ik er voor gaan en geen geld meer uitgeven aan je oude pc.

Vandaar ook de oorspronkelijke vraag.
En helaas verkeer niet in pc-expertkringen ;)
Ik denk dat ik binnenkort maar eens wat winkels hier in de buurt ga bezoeken.
Evewn nog over het overzetten van software favorieten e.d op nieuwe pc. Dat zou dus in winkel moeten gebeuren?
Ik kan niet van alles op floppy disks zetten bijvoorbeeld?
Welke Windows raad je aan trouwens en nog eventueel bepaalde software?
Sorry, ik vraag misschien erg veel.

Je bedoeld de internet-links die in de Favorieten staan? Deze passen vaak makkelijk op een diskette.

Word-documenten in principe ook wel, maar als je erg veel Word-documten hebt zal het niet meer passen op een diskette. Dan heb je er meerdere diskette's nodig.

Wat je het beste kan doen is, is de winkel waar je nieuwe computer koopt, vragen of zij je belangrijke data van je oude computer kunnen overzetten naar je nieuwe pc.

Een complete pc is voorzien van Windows XP. En qua belangrijke software is een goede virusscanner aan te raden. Ook het Office-pakket waarmee je je documenten maakt is aan te raden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan