niewe server apats

Status
Niet open voor verdere reacties.

aartvg

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2003
hallo ik heb een vraag
ik heb een niewe server en op mijn oude server deet hij het wel
nu is mijn vraag
ik krijg deze foud melding

wat kan ik er aan doen ik weet zeker dat dat font er is
maar hij doet het niet

<b>Warning</b>: Could not find/open font in <b>c:\phpdev\www\public\server\test.php</b> on line <b>50</b><br />
<br />

groeten aart

Link

Het lijkt er een beetje op alsof de server deze link "c:\phpdev\www\public\server\test.php" niet kan vinden, je bent er zeker van dat die aanwezig is.

Het klinkt simpel....maar..

grtjs jjw

Hoofdletters

In een link uitvoering is het belangerijk dat je volgen mij ook heel goed moet opletten op eventueele hoofletters.

grtjs jjw

Re: Link

Geplaatst door jjw
Het lijkt er een beetje op alsof de server deze link "c:\phpdev\www\public\server\test.php" niet kan vinden, je bent er zeker van dat die aanwezig is.
helaas, maar als dat waar is bestaat sinterklaas ook
test.php is het bestand waarin het script wordt gedraaid...deze foutmelding komt alleen doordat een functie in het script niet goed uitgevoerd kan worden

Als voor het probleem:
waarschijnlijk probeer je een ttf aan te roepen, dat is allemaal leuk en wel maar sommige servers ondersteunen dit niet. Hoe dit te controleren:
maak op je host een php bestand aan (bestandnaam maakt niet uit) en zet in dit bestand:
PHP:
<?php
phpinfo();
?>
draai dit bestand op je host, en je krijgt alle server eigenschappen te zien
ga dan naar het kopje "GD" (als je dynamische plaatjes wil maken, heb je de GD Library nodig, dus zal je dit kopje ongetwijfeld hebben)
daar zie je een tabelletje en in dat tabelletje staan een rij waar "FreeType Linkage" staat. Kijk wat daarnaast staat, als daar "with ttf" staat, dan zit je goed. Staat er "with freetype" dan heb je er geen ondersteuning voor. Je kan aan je host om deze module te installeren, of je kan proberen de functie ImageFTText(), die werkt op dezelfde manier als ImageTTFText(), met dezelfde argumenten.
als je op je localhost draait en je wil deze module graag zelf installeren, dan moet ik je teleurstellen, want ik heb geen idee waar deze vandaan gehaald kan worden.

succes :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan