niewe videokaart op moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
ik zou graag op mijn moederbord een niewe videokaart steken omdat de huidige een onboard is met maximum 32 shared videogeheugen, mijn vraag: wat kan mijn moederbord maximum aan?(zie mijn systeem wat hij is:))

Ik kan op de site van PCchips geen info vinden over dat moederbord. Weet je zeker dat je het goede type hebt opgegeven?

M825VXX, heb nu niet gekeken wat er op mijn profiel stond, mar volgens everest is het dit

Ik vond hier een computer met een zelfde moederbord. Mischien heb je wat aan die informatie.

Volgens mij is dit ook de code van de onboar videochip die op het moederbord zit. Welke erbij hoort kan ik ook niet 123 terugvinden.
Als je de kast open haalt, kun je dan niets op het moederbord zien staan. Meestal staan hier wel typenummer en merk op..

Maar voor de toekomst maakt het niet veel uit of je moederbord het maximaal aan kan, want stel je koopt later een nieuw moederbord, is je v-kaart vast geupgrade. Draaien zal die toch wel (misschien dan niet op volle kracht). Als iemand vind dat ik er naast zit hoor ik het graag...

ik had ged8 aan een geforce FX 5700 met 128 megabyte geheugen, zou die het aankunnen? er zit al een processor op van 1.5 ghz, 512 megabyte ram(maximum)als hij dat al aankan, dan zou de rest wrs ook moeten kunnen zeker?

nu vraag ik mij ook nog af wat ik moet gebruiken als output, op everest staat het volgende bij aparaten: (zie afbeelding)betekent dit dat ik aleen PCI kan?

Bijlagen

nu zag ik ook nog bij moederbord-chipset AGP apparaat staan, maar daar zit de onboard videokaart aangesloten, kan ik deze ook gebruiken?

ik zat wat op internet te zoeken en ik zag bij de meeste videokaarten AGP 8X en min moederbord kan mar 4 X aan, zal deze videokaart dan niet werken? het betreft een geforce fx 5200 met 128 megabyte geheugen en tv out

Heb je ook een bios ID string?
PC chips levert moederborden onder verschillende namen aan Ability, Amptron, Aristo, Eurone/Matsonic, Houston Tech, PCWare(Alton), Protac, Sybercom, EliteGroup (ECS) enzovoort.
Kortom zoveel mogelijk info over het moederbord, het is toch even belangrijk om te weten welke snelheid de AGP poort precies aankan, als dit b.v. maximaal 2× is, zou het kunnen zijn dat je niet het juiste voltage op de AGP poort hebt. Een zoektocht op internet leverde twee verschillende antwoorden op n.l. 2× en 4×.

de mijne kan 4X aan, maar ik heb nu juist gelezen dat de geforce fx 5200 een slegte kaart is:( is dit zo? is een 5700 dan een betere keuze, maar kan mijn moederbord dat dan weer aan. pff een niewe videokaart kopen is een moeilijke beslissing:p. ik zou er op zijn minst tog wel need for speed underground 1, gta: vice city en roller coaster tycoon 3 mee willen spelen(met mijn 1.5 gigahertz en 512 of 768 megabyte ram, ramgeheugen komt er dus ook nog aan:p)

Laatst bewerkt:
Hoi skelle,

Dat is geen enkel probleem hoor, een 8x-kaart op een 4x-moederbord. Je zult alleen niet alle kracht gebruiken van de kaart maar dat verschil merk je bijna niet. En je bent alvast een beetje voorbereid op de toekomst wil je straks een nieuw mb met 8xagp aanschaffen :p

Of de 5200 zon slechte kaart is ten opzichte van de 5700, weet ik niet hoor. Dat je die spellen erop kan spelen is zeker, maar misschien kun je dat eens vragen in de rubriek videokaarten.

Suc6...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan